کد خبر: ۶۳۲۳۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

نکات ضروری که در سفر به تایلند حتما باید بدانید!

تایلند سواحل و آب‌های مناطق شفاف و نیلگون خود را مدیون دریای آندامان و خلیج تایلند است که باعث شده تا این ناحیه یک مکان بسیار دلنشین برای استراحت و تفریح باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

حتما نام تایلند را شنیده اید؛ کشوری با مردم میهمان نواز، شاد و مهربان که گردشگران نام سرزمین لبخند‌ها را برای آن انتخاب کرده اند. شاید انتخاب چنین نامی برای یک کشور کمی عجیب به نظر برسد، اما کافی است در تایلند به مشکلی برخورد کنید تا علت این نامگذاری را درک نمایید. محلی‌ها ممکن است کسب و کار خود را رها کنند تا برای کمک به شما بیایند. آن هم بدون آنکه شما از آن‌ها درخواستی کرده باشید!

این کشور صمیمی و زیبا، در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و با کشور‌های نظیر میانمار، لائوس، کامبوج و مالزی مرز مشترک دارد. علاوه بر این، تایلند سواحل و آب‌های مناطق شفاف و نیلگون خود را مدیون دریای آندامان و خلیج تایلند است که باعث شده تا این ناحیه یک مکان بسیار دلنشین برای استراحت و تفریح باشد.

نکات ضروری که در سفر به تایلند حتما باید بدانید!

تایلند، کشوری است که در آن می‌توانید سرسبزترین جنگل‌ها را در کنار دریای لاجوردی و میوه‌های بهشتی پیدا کنید. پر بی راه نیست اگر این کشور را بهشتی روی زمین بخوانیم؛ اما حتی زمان سفر به یکی از زیباترین نقاط کره زمین هم لازم است نکاتی را رعایت کنیم تا یک سفر آرام و بی دغدغه را از سر بگذرانیم؛ زیرا که چیز‌هایی در هر فرهنگ وجود دارد که اگر با آن‌ها آشنا نباشیم، می‌تواند میزبانان ما را ناراحت کند یا برای ما مشکل ایجاد کند. اما چطور باید با این نکات آشنا شویم و از آن‌ها دوری کنیم؟ جهت مشاهده و رزرو بهترین تور‌های تایلند همین حالا اینجا را کلیک کنید.

نکاتی که شما را میان تایلندی‌ها محبوب نگه می‌دارد!

برای مدتی، با چنگال خداحافظی کنید! یکی از نکات مهم در سفر به تایلند این است که با چنگال غذا نخورید. این از نظر تایلندی‌ها امری بی ادبانه تلقی می‌شود و فقط استفاده از قاشق است که آن‌ها خوشحال نگه می‌دارد. بنابراین، پیشنهاد ما این است که همواره با قاشق غذای خود را صرف کنید. اگر هم قصد دارید غذایی را سفارش دهید که خوردن آن با قاشق دشوار است، می‌توانید از چوب‌های مخصوص یا همان چاپ استیک‌ها استفاده کنید. یکی دیگر از نکاتی که باید حتما به آن توجه کنید این است که مردم تایلند برای پادشاه کشورشان احترام زیادی قائل هستند و به همین دلیل باید دقت کنید که درباره وی حرف ناخوشایندی نزنید. توصیه ما این است که اصلا هیچ اظهار نظری درمورد پادشاه نکنید یا در نهایت، چند جمله مثبت درباره او بگویید و سپس صبر کنید تا موضوع بحث عوض شود. برای سفر به این کشور زیبا و هیجان انگیز همواره می‌توانید تور تایلند مجموعه گردشگری الی گشت را سفارش دهید تا سفری کاملا بی دغدغه را به تایلند تجربه کنید.

اگر تصمیم دارید تا در این کشور از هتل بیرون بروید و سری به دور و بر بزنید، روز‌ها هنگام انتخاب وسیله نقلیه توک توک (وسیه حمل و نقل محبوب در تایلند) بگیرید و شب‌ها سوار تاکسی شوید. با این که تاکسی‌ها راحت‌تر هستند، اما توک توک سواری یک فعالیت هیجان انگیز است و از داخل آن می‌توانید مناظر اطراف را به خوبی تماشا کنید. گفتنی است، این وسیله نوعی موتورسیکلت سه چرخ بوده که قابلیت حمل مسافر را دارد. از دیگر وسایل حمل و نقل رایج در تایلند، می‌توان به اسکوتر اشاره کرد. البته باید گفت که این وسیله برای تردد در خیابان‌های اصلی ناامن است؛ درنتیجه، اگر پیش از این تجربه رانندگی با موتور در خیابان‌های شلوغ را نداشته اید، به هیچ وجه اسکوتر کرایه نکنید؛ مگر این که همراه با راننده باشد.

برای مقایسه و رزرو آنلاین بلیط هواپیما بانکوک به وبسایت زیر مراجعه کنید:

www.eligasht.com/ticket/بلیط-هواپیما-بانکوک/

نکاتی که سفر شما را خاطره انگیز می‌سازد!

کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما در سفر به تایلند تا می‌توانید انبه بخورید! بدون اغراق می‌توان ادعا کرد که این منطقه یکی از بهترین انبه‌های جهان را دارد. انگلیسی‌ها به این میوه منگو (Mango) می‌گویند و نام محلی آن ماموآنگ یا (Ma-Muang) است. برای خوردن این میوه جالب که طبع بسیار گرمی هم دارد، راه‌های زیادی هست. برای مثال، می‌توان آن را با قاشق خورد، ولی تایلندی‌ها معمولا انبه را با برنج شفته و شیره نارگیل (خائو نیو ما موآنگ) مصرف کنند. علاوه بر این، می‌توان این میوه را به‌صورت نیمه رسیده و در برش‌هایی که روی آن شکر پاشیده شده است، مصرف کرد. همچنین، آبمیوه‌هایی که در ترکیب با میوه‌های مختلف و انبه حاصل می‌شود نیز یک انتخاب سریع و راحت است!

یکی از نکاتی که حتما باید به خاطر داشته باشید، آداب رفتن به مکان‌های مذهبی در تایلند است. پیش از سفر با خود چند دست لباس آستین بلند بردارید، چراکه اگر قصد بازدید از هرکدام از دیدنی‌های مذهبی این کشور را دارید باید تا پایین آرنج و زانوهایتان پوشیده باشد. این موضوع نزد تایلندی‌ها واقعا اهمیت دارد. اگر هم قصد دارید تا به مکان‌های مذهبی زیادی سر بزنید، توصیه ما پوشیدن صندل است. دلیل آن هم ممنوعیت ورود با کفش به داخل مکان‌های مذهبی است که ممکن است شما را کلافه کند. به همین علت، پوشیدن صندل یک گزینه مناسب به نظر می‌رسد.

از دیگر آداب تایلندی‌ها این است که هنگامی که با یکدیگر مواجه می‌شوند، در زمان سلام و احوال پرسی، حرکت احترام با دو دست را انجام می‌دهند. اگر با این رسم آشنایی ندارید، برای این کار، کافی است تا کف دست هایتان را به هم بچسبانید، آن‌ها را مقابل قفسه سینه قرار دهید و سپس سرتان را کمی به جلو خم کنید. با این روش می‌توانید ارتباط بهتری با محلی‌ها برقرار کنید. در تکمیل نکته‌هایی که درمورد سفر به تایلند گفتیم، اگر سوار تاکسی می‌شوید یا به خرید می‌روید، به یاد داشته باشید که بهتر است حتما چانه بزنید! مطمئن باشید که می‌توانید از قیمت‌ها کم کنید. برای سفر به این کشور زیبا می‌توانید بلیط هواپیما تایلند را از مجموعه الی گشت تهیه نمایید.

نکات ضروری که در سفر به تایلند حتما باید بدانید!

سفر به تایلند می‌تواند یک تجربه بی نظیر و خارق العاده باشد و رعایت نکاتی که ذکر کردم به دستیابی به چنین تجربه‌ای کمک زیادی می‌کند. برای اینکه طی سفر در یک اقامتگاه زیبا، تمیز و مقرون به صرفه اقامت داشته باشید، بهترین راه می‌تواند رزرو هتل از وب سایت مجموعه گردشگری الی گشت باشد. در ضمن، اگر قصد سفر به این کشور خاور دور و زیبا را دارید، از حالا برنامه ریزی کنید و برای دریافت اطلاعات کامل و رزرو آنلاین هتل‌های تایلند اینجا را کلیک کنید.

منبع: eligasht.com

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین