کد خبر: ۶۳۲۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

هوای نامطلوب تهران در روز برفی پایتخت

در حالی همزمان با روز ملی هوای پاک (۲۹ دی ماه) بارش برف تهران را سپیدپوش کرده است که بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت در در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی می‌ماند.
هوای نامطلوب تهران در روز برفی پایتخت
آفتاب‌‌نیوز :

بنا بر نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات امروز (۲۹ دی ماه) با بارش برف و شرایط مساعد جوی جهت پراکندگی آلاینده‌ها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در شرایط سالم و در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با تداوم بارش در طول روز و عدم وزش باد مؤثر، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها تا حدی محدود می‌شود و با افزایش تردد خودروها انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

با افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران بر غلظت ذرات معلق افزوده شده و برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس در پاره‌ای از مناطق پیش‌بینی می‌شود اگرچه نسبت به شب گذشته از شدت کمتری برخوردار خواهد بود.

در صبحگاه روز دوشنبه (۳۰ دی ۹۸) آسمان ابری و سرعت اندک باد همراه با آغاز تردد خودروها، سبب افزایش غلظت ذرات معلق شده و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوای شهرتهران را شاهد خواهیم بود. در طول روز آسمان ابری و گاهی وزش باد، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم کرده و احتمال بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق وجود خواهد داشت.

در شامگاه دوشنبه با ازدیاد تردد خودروها، برقراری شرایط نامطلوب برای مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود بااین‌حال با توجه به شرایط مساعد جوی در ساعات گذشته غلظت آلاینده‌ها نسبت به شب گذشته از میزان کمتری برخوردار خواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون ۷۶ و هوا در شرایط قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین