کد خبر: ۶۳۲۴۲۸
تعداد نظرات: ۷۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
مصونیت آهنین مداحان و سوء استفاده از یک تریبون عمومی

مداحان تفرقه‌افکن از کجا حمایت می‌شوند؟

مداح جوانی که این سال‌ها به مدد تلویزیون و حمایت نهادهای خاص مطرح شده است، دیروز در اشعاری که تحت نام مداحی بر زبان آورد، نه تنها وحدت‌آفرینی و بی‌طرفی نهاد نماز جمعه را زیر سؤال برد، بلکه به رئیس جمهوری که با رأی اکثریت مردم انتخاب شده است، کنایه زد.
آفتاب‌‌نیوز :

روز جمعه گذشته پس از ۸ سال، مردم پایتخت نماز جمعه را به امامت رهبری اقامه کردند. جمعیت کثیری از ساعات اولیه صبح خودشان را به مصلای تهران رسانده بودند تا شانه به شانه و صف به صف، پشت سر ولی فقیه، نماز وحدت‌آفرین جمعه را برپا کنند و علاوه بر شنیدن بیانات رهبر معظم انقلاب، در شرایط حساس کشور، وحدت و همدلی مؤمنانه را به نمایش بگذارند.

طبیعی است که در چنین رویدادی همه مردم با گرایش‌های سیاسی مختلف و فارغ از اینکه به چه کسی رأی داده یا نسبت به چه کسی منتقد باشند، حضور پیدا می‌کنند تا نشان دهند همه با هر گرایش و نظر سیاسی در شرایطی که با دشمنی خارجی مواجه باشیم، متحد هستیم و از وطن و آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنیم. اما متاسفانه اتفاقی در برخی از این‌گونه تجمعات تکرار می‌شود که با روح وحدت و همدلی منافات دارد و صف‌های به هم پیوسته مردم را از هم می‌درد.

مداحان تفرقه‌افکن از کجا حمایت می‌شوند؟

این اتفاقات از تریبون‌هایی صورت می‌گیرد که نماد وحدت و همبستگی هستند و به خصوص در خطبه دیروز، بیش از هر زمان دیگری ضرورت این مسئله احساس می شد. اما به نظر می رسد برخی اساسا با وحدت سر ناسازگاری دارند و نمی‌توانند میان منافع سیاسی و منافع ملی تمایزی قائل شوند.

سوء استفاده از یک تریبون عمومی

مصداق بارز این اتفاق را در مداحی پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته دیدیم. مداح جوانی که این سال‌ها به مدد تلویزیون و حمایت نهادهای خاص، مطرح شده است در اشعاری که تحت نام مداحی بر زبان آورد نه تنها وحدت آفرینی و بی‌طرفی نهاد نماز جمعه را زیر سؤال برد، بلکه تلویحا به رئیس جمهور کشور که با رأی اکثریت مردم انتخاب شده است، کنایه زد و انتخاب مردم را غلط و عامل فساد نامید. (ما علیه فساد جنگیدیم، باید این نکته را به یاد آورد؛ انقلاب امام سالم بود، انتخاب غلط فساد آورد) سید رضا نریمانی که از اعضای حلقه مداحان موسوم به انقلابی است، با اشعار خود انتخاب اکثریت مردم ایران را نیز زیر سؤال برد.

پیش از این هم میثم مطیعی در اشعاری که به عنوان مداحی در نماز عید فطر سال ۹۷ خوانده بود، موجب نارضایتی بسیاری از نمازگزاران شد و در بین مسئولان هم انتقاداتی را برانگیخت و بسیاری معتقد بودند که این اشعار با هدف اتحاد و همدلی مردم در مناسک عبادی منافات جدی دارد. گرچه مطیعی و تعدادی دیگر از مداحان جوانی که به عنوان مداحان انقلابی فعالیت می‌کنند، در هیئت‌های خود و مراسم‌های مختلف همان رویه را ادامه دادند اما در سال بعد، به جای او محمود کریمی مداح نماز عید فطر بود.

سابقه اظهار نظرهای سیاسی مداحان در قالب روضه و نوحه و شور به دوران دوم خرداد بازمی‌گردد که منصور ارضی و برخی از مداحان اطرافش با هدایت حسین الله‌کرم تلاش کردند در مجالس خود دولت را نقد کنند اما گاهی این نقدها به جملات خارج از ادب رسید. البته عملکرد منصور ارضی و حلقه اطرافش در دوران محمود احمدی‌نژاد هم در نوع خود جالب است که باید در جای خودش مورد بررسی قرار بگیرد.

چه کسی مداح را انتخاب می‌کند؟

حالا سوال اصلی اینجاست که چه کسی مداح مراسم‌های مهم مانند نماز عید فطر و نماز جمعه مقام معظم رهبری را انتخاب می‌کند و آیا اشعاری که قرار است خوانده شود کنترل می‌شوند یا خیر؟
پیگیری‌های خبرنگار ایرناپلاس از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و ستاد نماز جمعه تهران، نشان می‌دهد که انتخاب مداح مراسم دیروز، از دایره اختیار این دو مجموعه نیز خارج بوده و کسانی در نهادهای دیگر، برنامه نماز جمعه رهبر معظم انقلاب و انتخاب مداح آن را بر عهده داشته‌اند.

مصونیت آهنین مداحان

حاشیه سازی مداحان در سال‌های اخیر پایانی ندارد. پیش از اینها توهین یک مداح به مقدسات اهل‌سنت روی آنتن زنده جنجال آفرید و مدیر شبکه پنج برکنار شد ولی هنوز از حکم قضایی آن مداح خبری منتشر نشده است. قبل از آن هم شایعاتی درباره مداحان نفوذی و ارتباط برخی مداحان با جاسوسان انگلیسی منتشر شد و تعدادی از این افراد بازداشت شدند، اما بدون اعلام حکم نهایی دوباره بازگشتند و برنامه‌های خود را از سر گرفتند. قبل از این‌ها هم برخی از مداحان متهم به ارتباط با مفسدان اقتصادی شده بودند که از پیگیری قضایی آنها هم خبری در دست نیست. به هر حال به نظر می‌رسد روند کنونی بیش از آن که مفید باشد، مضر است و موجب تفرقه و دوقطبی شدن جامعه خواهد شد و یا در بهترین حالت به حضور مردم در این نوع مراسم‌ها ضربه می‌زند.

البته توقع می‌رود با نزدیک‌تر شدن به انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، این گروه از مداحان بیشتر فعال شوند و بخواهند نقش سیاسی موثری ایفا کنند اما معلوم نیست، مردم تا چه اندازه به سلیقه و نظر این گروه توجه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
72
40
اگه گوگوش بیاد بخونه راحت میشه و دیگه دغدغه ای ندارن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
شما گوگوش رو از كجا ميشناسي؟؟؟ جالبه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
همشون از یک خانه !؟
دستور و خط می گیرند !!!!!
سامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
126
50
دیگه خبری نداری گیر دادی مداح جماعت یکیم که حرف درست میزنه باید شما خرابش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
131
61
هروقت یکی پیدا شد مردم رو اگاه کنه که چه اشتباهی کردن ودیگه این اشتباه تکرار نشه فورا انگ مزدور وضد وحدت بهش بزنید.امروز دیگه همه میدونن که انتخاب اشتباه باعث شد به این روز بیفتیم.واقعیتی که با ماست مالی درست نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
شما تشخیص میدید که 20 میلیون نفر اشتباه کردند!؟
اگر اینطوره، باید گفت اشتباه رو امثال شما سال 84 کردند....
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
کلا این روزا کلید زدن صدا و سیما رو خراب کنن از هر حربه ای هم استفاده می کنن اون از موج هنرمندای بی خرد اینم از تخریب مداح... اتفاقا این مداح حرف دل میلیونها ایرانی رو زد که بعضا به خطای خودشون برای انتخاب رئیس جمهور اعتراف کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
متاسفانه رئیس جمهور کشور مانند دونده ایست که دست و پای او را بسته اند و انتظار اول شدن در مسابقه با کسانی را دارند که همه چیز دست آنهاست، حتی داوری هم با آنهاست.
افسوس که نمی شود ثابت کرد که اگر روحانی انتخاب نمی شد تندروها چه خواب شومی برای مملکت دیده بودند و چه اوضاعی درست می شد.
عجیب است که همان عده تندرو خودخواهی که فقط خودشان را حق می دانند و بقیه را باطل، با همه فاجعه ای که 8 سال این ملت را به تباهی و ویرانی برد، ....و حرف می زنند و ادعا می کنند. در حال حاضر دو تن از نمادهای تفکر این آقایان پرونده ای قطور و قابل تامل دارند که اگر دادگاهی تشکیل شود، سری برای بلند کردن نخواهند داشت.
من واقعا تاسف می خورم که امروز اکثریت دلسوزان نسل اول انقلاب یا کنار کشیده اند و یا ب
بدا به حال این مردم، چه بد روزگاری داریم.
هدف تندروهایی که الان در هر جایی که بتوانند از هیچ تحقیر و توهینی علیه رئیس جمهور دست و پا و دهان بسته، دریغ نمی کنند، چیست؟! این چه اوضاعیست که عده ای اقلیت به مردم می گویند که شما اشتباه کردید!!! من در تمام عرصه های کشور از انقلاب تا دفاع مقدس و سیاست خارجی و ... حضور داشته ام، به حضرت عباس قسم می خورم که مدعیانی که برای مردم تعیین تکلیف می کنند و بیشتر آنها هم اکنون کینه ای آتشین علیه روحانی دارند، غرق در اشتباهی هستند که در بین آنها عده ای هستند که قطعا این مسیر اشتباه را عالمانه و عامدانه انتخاب کرده اند و مطئنم که برخی از آنها خودی نیستند.
در کجای دنیا به رئیس جمهور رسمی یک کشور که با همه محدودیت ها و فشارها و اعمال نظر و...با رای اکثریت مردم انتخاب شده، توهین می کنند و آب از آب تکان نمی خورد و توهین کننده به جای محاکمه و زندان، تشویق و تقدیر هم می شود. آیا اجازه می دهند من انتقاداتم به رقیب روحانی را بنویسم؟!
رئیس جمهوری که هیچ قدرتی برای دفاع از خود در مقابل یک مداح جوان ندارد، چه رئیس جمهوریست؟! او چه اختیاری دارد جز اینکه هر چه خراب شد او را مقصر بدانند و هر چه خوب بود، دیگران خوب باشند و دیگران کرده باشند!!!
مدعیان چه سند و مدرک و شاهدی دارند که خودشان درست می گویند و طرفداران روحانی اشتباه می کنند. من مطمئنم که آنها غرق در خطاهایی مهلک هستند.
فقط باید متاسف باشیم از این اوضاعی که میکروفون و قدرت دست یک اقلیت مورد حمایت قدرت پنهان است و شکایت به خدا باید برد و بس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
شما راست میگین ما اشتباه کردیم دوه قبل و دوره های قبل و قبل تر از اون.ما مردم همیشه اشتباه میکنیم شما که عقل کل بودین چرا تاییدشون کردن یه تا عتیقه گذاشتین گفتین یکی رو انتخاب کنین . ایا ماهاتیر محمد یا ماهاتما گاندی یا امیر کبیر بینشون بود و ما انتخاب نکردیم ماها از هر جناح که انتخاب کنیم بازم روزگارمان همین است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
25
92
مداحان تفرقه‌افکن از کجا حمایت می‌شوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
از جانب من من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
همش از جانب عمه مکرمه بنده است !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
21
74
وقتی متفکرین جامعه یکی یکی حذف می شوند، چون ما را تایید نمی کنند. باید منتظر باشیم که چنین افرادی که ذوب در ما هستند رشد نمایند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
88
50
مهم نیست چه کسی اونا را انتخاب می کنه مهم حرف های اوناست واقعیت را گفتن
برجام به اون شکلی
بنزین به این شکلی وهزاران مورد دیکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
شما واقعا اعتقاد دارین برجام کار روحانی بود!؟
اصلا شما فکر می کنین تصمیم گیر این مسایل روحانی یا هر رییس جمهور دیگس!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
برجام تنها کار عقلایی نظام در ده سال اخیر بوده است. چیز به این واضحی را با تبلیغات صدا و سیما و گروه تندرو وارونه جلوه می دهند طوری که انگار از بدیهیات است بعضی بی خبر نیز باور می کنند
ف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
8
35
انتظار نداشته باشید همه مثل شما خوب و بد هرچیزیو ازهم تشخیص بدن.کار هر کسی نیست.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
82
49
دروغ نگفته که حرف دل مردم را زده در ضمن تفرقه افکن شمایید نه این مداح نزدیک انتخابات شعار همدلی میدن بعد اون هر غلطی میخوان میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
77
48
سلام
اینکه مداحی به مذاق نویسنده خوش نیامده دلیل تفرقه افکنانه بودنش نیست!
دوباره گوش کنه صدای تایید مردم رو بشنوه
در عید فطر هم خیلی‌ها ایراد گرفتن به میثم مطیعی ولی رهبری حمایت فرمودن.
نظریات شخصیتون رو به اسم مردم مطرح نکنین!
حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
75
47
آری هرجا کسی حرف حق بزنه خیلیا ناراحت میشوند.نماز جمعه نمازی بصیرتی است.در ضمن آقای نریمانی تحت هیچ نهادی نیست.بنده خدا راست میگفت.اگر حرف حق زده نشه آنوقت یک عده نمک نشناس میگن انقلاب فساد آورد.خب انتخاب غلط ما فساد آورد.((انقلاب امام سالم بود_انتخاب غلط فساد آورد))
این را شما هم بدانید.
#سید_رضا_نریمانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
گیرم بخشی از مشکلات از انتخاب باشد بخش بسیار بزرگتر از جاهای دیگه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
59
46
این دولت ورئیس جمهور کجاش قابل دفاعه که حمله میکنی .....؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
کور نبودی میدیدی که همه جاش قابل دفاعه. مظلومیتش، صداقتش، دلسوزی و انسانیتش، ذات پاک و نجیبش، سیاست خارجی قهرمانانه اش که از هیچ مذاکره و برخوردی ترس و واهمه ندارد چون میداند به لطف و یاری الله همیشه میتواند پیروز و سربلند از میدان بیرون بیاید و ... که در عین اینهمه تیشه و تبر خوردن از نامردان و ناجوانمردان، باز تونسته زیر سابه حق تعالی سرپا بمونه.
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
57
40
سلام
اساسا انتخاب افراد لیبرال مسلک و خود باخته، نه تنها موجب فساد میشود، بلکه، عاقبت ملت را نیز ختم به شر خواهد کرد
صحبت های ذاکرین اهل بیت از جمله، آقای نریمانی و آقای مطیعی روشنگری محض می باشد
عملکرد دولت آشکار می کند که فساد ایجاد کرده یا خیر
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
مردم ممکن به دولت اعتراض داشته باشند ولی چاره ای جز این نبود
علیکم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
67
40
پس خوب جایی رو زده که این جور دارید میسوزید
آبو بریز همون جا که میسوزه
گاندی :
|
Germany
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
9
44
وقتی ارزش ها عوض می شوند ....
امیر خلف خانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
51
50
اتفاقا مداحاندقیق نوک پیکان انتقادشان به جهتی هست که باید باشد.وقتی دولتی سرنوشت و آب خوردن یک ملت را گره می زنند به یک برجامی که طرف مقابل شان آمریکا و انگلیس و فرانسه هست باید هم برای ملت یاداوری شود که چه کسانی این روزها را برای شان رقم زده اند.

کامنت را لطفا حذف نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
28
37
به نظرم حرف بدی نزده بود. شاید منظور او انتخاب مردم نبوده. زیرا امام بر انتخاب مردم صحه می گذاشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
34
18
بر خلاف نظر شما اشعار مورد استقبال نمازگران هم قرار گرفت همانطور که شما روحانی را منتخب مردم میدانید مداحان نیز مورد اقبال مردم هستند فکر می‌کنید با چنین نظراتی مشکلاتشان حل می‌شود.
سیروان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
43
21
کجاش تفرقه هست؟حقیقت همیشه تلخ هست،غیر از بدبختی و بیچارگی و در به دری رییس جمهورت چیکار کرده برای مردم؟ اصلا برای همون ۶۰ درصد چیکار کرده؟شما هم که الان رسانه دستتون هست انصاف داشته باش و حقیقت رو انتشار بده اگر بلدی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
37
21
یعنی از یک کنایه هم شما نگران می شوید، زنده باد مخالف من کجا رفت؟ نبندیم دهان منتقدان را! خدایا به تو پناه می برم از فریب و نیرنگ
ناشناس
|
Ireland
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
3
17
چرا نظرهارو نمیزاری آقای آفتاب!!!!!؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
45
23
چون شما خوشت نیومده اسمش شده مداح تفرقه افکن
تفرقه افکن همونه که ۶ ساله با تصمیمات غلطش جامعه رو نه تنها دچار دو دستگی بلکه چند دستگی کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
4
20
تو كشور ما شعا ر جاي شعور را گرفته اينه كه در زبان حرف وحدت ميزنيم ودر عمل عكسش را انجام ميدهيم
حرف وعمل يكي نيست
دروغ ورياونفاق بيداد ميكنه
وارزشها عوض شده ان چون................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
16
28
به نظر من به این اشخاص نباید گفت مداح .... چون از گذشته تا این اواخر ما مداح رو کسی میدونستیم که در خصوص مثلا مشکلات و مشقتهایی که امام حسین کشید نوحه می خونن ولی الان جهت عوض شده صدا و حالت مداحی وجود داره ولی کسی از اون معصومین حرفی نمی زنه نمی دونم من به شخصه اینکارو اصلا دوست ندارم اونا ارزش و جایگاه خودشون رو به نظرم فراموش کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اتفاقا مداح باید مسائل و مصائب تاریخی را با واقعیت های امروز تطبیق بده و بیان کنه همان کاری که سید رضا نریمانی عزیز و میثم مطیعی انجام میدن
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
45
22
خیلی هم خوب کاری کرده سیدرضا نریمانی و میثم مطیعی
وضع موجوددرجامعه، فشاراقتصادی به مردم، به دلیل انتخاب اشتباهشون بوده
مگه غیراز این بوده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
28
19
آفتابی ها بی خودی شلوغ نکنید این بیت یک جمله کاملا عقلانی است
ما علیه فساد جنگیدیم، باید این نکته را به یاد آورد؛ انقلاب امام سالم بود، انتخاب غلط فساد آورد
این جمله شامل تمام افرادی است که یا از اول غلط انتخاب شده اند یا بعداً فاسد شدند
شما از کجا متوجه شدی که حتما روحانی رو گفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
45
21
کور شود هر آنکه نتوان دید.آقای نریمانی مثل همیشه عالی بودند.گندی که این دولت زده رو نمیبینید؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
41
19
مداحی شون عالی بود .
حمیدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
28
19
ما علیه فساد جنگیدیم، باید این نکته را به یاد آورد؛ انقلاب امام سالم بود، انتخاب غلط فساد آورد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
حمید خان می دانی چی میگویی؟؟ 24 میلیون انسان اشتباه کرده اند؟ معنی حرفهایی که امثال شما می زنید و دقیقا از یک محفل تغذیه می شوید. ....
ملایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
7
14
اینکه مهم نیست مهم اونه که رئیس جمهور روز جمعه فهمید که یک کشور را...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
33
16
شما با تفکرات اسلامی و انقلابی مشکل داری از همه خبر ها و سمت و سوء هاش میشه فهمید حالا هم تعجب نداره گل پسر که به یه مداح بیای گیر بدی .سرتا پاتون مشکل و تفرقست بعد روی حرف حق یه مداح اسکی میرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
1
14
از اونجا
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
2
5
فقط خودتون رو میبینید ولا غیر هر چی شما گفتین درسته ...
سروش
|
Canada
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
8
6
مهم نیست در مورد دولت حرف زدن و ارکان دولت هم فساد دارن
اما سوال اینجاس فساد فقط در شیش سال بوجود میاد؟؟
فساد فقط در دولت و مجلس هست؟
.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
12
32
والله ازقدیم وندیم مداحان فقط ار امام حسین واهل بیت مخواندند ولی حالت شعر های بی مورد وبی معنی ودخالت ۰۰۰۰۰۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
16
10
اینکه آدم زیر بار اشتباهش نره واقعا جای تاسف داره.مردم اشتباه انتخاب کردن جرات داشته باشن قبول کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
مردم بین بدوبدتر انتخاب کردند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
15
5
با سلام اشعار ایشان هیچ ایرادی نداشت
نظر نویسنده این مقاله اینست که این مداح بزرگ اشعاری بخوانند که زمینه وحدت مردم با آن چند صد ارازل و اوباشی باشد که هیچ خط قرمزی ندار ند وحتی به عکس ولینعمت امنیت خود نیز متعرض میشوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
5
9
اولانگفته کدوم انتخاب.ماچهل ساله انتخاب میکنیم وبسیاری ازانتخابهای مااونی که دلمون میخواسته وبایدمیبودن نبودن...مجلس رونگاه کنید...چراانگ دوقطبی وتوهین وتفرقه به یه بیت شعرمیزنیدایانمیشه اینوبعنوان یه هشداربرای دقت بیشتردرانتخابات پیش روتفسیرکرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
8
10
از قدیم گفتن فحش را بنداز رو زمین صاحبش برمیداره
مهدی...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
24
7
آفتابه جان چرا شما ناراحت میکنی خودتو عزیزم اینهمه ساله شما هرچی دلتون میخاد به خورد ملت میدین حالا ینفرم یکم از یه تریبون یکم نقدتون کنه اینه شعار نبندیم دههن ها را نشکنیم قلمها را یا زنده باد مخالف من؟!!! خیلی دردتون اومده ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
7
7
دنیا همه بده فقط ایران پاک و منزهه!
همه کشورهای دنیا رو به انواع لقبها صدا می کنیم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
29
7
این مداح عزیز به کوری چشم تو بسیار پرطرفداره و کاملا هم حق گفته مخصوصا ما اصفهانیها خیلی خیلی دوستش داریم
واسه همین که اگه یک روز نیام تو این سایت فحش ... نکنم شب خوابم نمیبره احساس میکنم دینم را نسبت بهت انجام ندادم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
من یک اصفهانی هستم لطفا ازطرف ما حرف نزن
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
7
11
وقتی در مقابل اهانت ساکت باشی توهین کننده گستاخ تر میشود رییس جمهور بایست همان جا واکنش نشان میداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
مگه آدمی میتواند با هر ...... دهن به دهن شود ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
در همه جای دنیا انسانهای برگزیده و منتخب، ناخواسته در تنش و برخورد با افراد ر (حسود، بخیل، تنگ نظر، ذلیل و ...) هستند. اما آیا اگر هر برگزیده ای هی بخواد همه توان و انرژی اش را بزاره برا مقابله و یا هشیار کردن اینطور اشخاص!! میتونه به انجام کارهای اساسی خودش برسه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
19
7
نمیدونم چرا حرف از جانب انقلابی ها تفرقه افکن و از جانب اصلاح طلبا آزادی بیانه؟؟؟
جان فدایی سید علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
20
7
سلام.
نمیدونم چرا بهتون بر خورده؟
نه تو این شعر و نه او شعرهای مطیعی اصلأ اسم شخص آورده نشده ، اما راست میگن ضمیر مرجع خودشو پیدا میکنه!
و اما وحدت ...
هرکجا که پای انتقاد از دولت روحانی و اعوان و انصارش باشه ، میشه تفرقه افکنی ، اما هرکجا که روحانی به منتقدین و سپاه و برخی علما و انقلابی ها و ... اهانت کنه و تفرقه افکنی کنه ، اسمش میشه انتقاد برای اصلاح جامعه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
پس معلوم شد از کجاست ؟
ناشناس
|
Sweden
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
6
18
همه می دونن دولت کاره ای نیست ، دولتی که بعد از ۵۰ ساعت بفهمه موشک شلیک شده اصلا هیچ اختیاراتی نداره که بخواد انتخابش فساد آور باشه یا نباشه .
الحق که انتخاب غلط فساد آورد جمله ی درستی بود . خودزنی به روش مداحان بی سواد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
6
22
دوستان مملکتی که سیاست گذارش مداح باشد هر رئیس دولتی انتخاب شود بهتراز این نمشود.
تیمار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
4
5
خوب کاری نداره تو بشو سیاست گذارش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
7
17
به نظر من مداحان باید به مداحی بپردازند....سیاست رابه سیاست مداران بسپارند...
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
26
6
مداح ها همه بدن .شماها فقط خوبید . ماشاله به شما که انقد بفکر مردمید. انقد دنبال وحدت و یکپارچگی مردمید . بدانید که با این عوام فریبی هاو ظاهرسازی هاتون راه به جایی نخواهید برد. امت حزب اله بیداره ...مرگ بر آمریکا . مرگ بر انگلیس ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
19
3
تشکر از مداح عزیزمان که فقط واقعیت رو گفت دمش گرم
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
1
1
سلام،مداحان روحانیون وعلما را ازمجالس مردم حذف کرده اند وموجب شده اند مجالس مردم دیگر بار علمی نداشته باشد و فقط بار احساسی داشته باشد.متاسفانه صاحبان مجالس هم بیشتر به حس گرفتن مردم وبار احساسی مجالس توجه می کنند تا بار علمی آن وخیلی کم از روحانیون برای سخنرانی در مجالس خود دعوت می کنند.
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
1
5
یه پیشنهاد دارم.میگم اون قسمت که مردم انتخاب میکنند رو کلا از قانون برداریم، که یه وقت خدای نکرده دوباره اشتباه نکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
1
5
أصلا نماز جمعه جای مداحی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
2
2
دم این مداح شجاع گرم بعضی هاواقعاهم کرندهم کور
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
1
2
چقدر جالبه هر گروه و فرد که نظر و عقیده ای داره سریع اونو وصل به تمام مردم کشور و همه مردم می‌کنه مثلاً خودشون خواهان و دوست دار یه موضوع و مسئله ای هستن میگن مردم میخوان که اینطور باشه این خواسته مردم است مردم از این کار ما حمایت کردن نه عزیزم نه جانم اینکه میای توی تلویزیون از چند نفر سئوال می‌کنی و اون بنده خدا هم بنا به مصلحت جواب دلخواه شما رو میده و شما هم فقط جواب دلخواه خودت پخش می‌کنی این دلیل بر نظر تمام مردم نیست
Ali
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
0
0
فکر کنم الان کسی نباشه که ندونه رئیس جمهور در این مملکت نقشش فقط سری هست که قراره همه کاسه و کوزه ها رو اون بشکنه و تمام اشتباهات اونهایی که خودشون رو‌مبرا از هر اشتباهی می دونن به اسمش نوشته بشه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین