کد خبر: ۶۳۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۸
جهانگیرزاده:

مذاکره مستقیم هسته‌ای، آمریکا را پر روتر می‌کند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با نامناسب توصیف نکردن پیشنهاد البرادعی، نشستن پای میز مذاکره هسته‌ای با آمریکا توسط جمهوری اسلامی را مغایر با ژست بین‌المللی ایران دانست.

جواد جهانگیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در خصوص پیامدهای پیشنهاد البرادعی درباره گفت‌وگوی مستقیم هسته‌ای میان ایران و آمریکا گفت: «این دیدگاه طرفداران داخلی و بین‌المللی دارد که جمهوری به جای این که با اروپا مذاکره کند که در واقع ترجمه‌ کننده دیدگاه‌های آمریکا است، مستقیما با خود ایالات متحده پای میز مذاکره بنشینیم.»

وی افزود: «اما پیامدهای این امر به گمان من مثبت نیست و خروجی آن نمی‌تواند فایده‌مند باشد. در موضوع عراق که آمریکا بسیار ما را تشویق به مذاکره می‌کرد، چه اتفاقی افتاد؟ چه تحول ویژه‌ای رخ داد و آیا موجب رفع ناامنی در عراق شد؟ اساسا آیا آمریکا به دنبال حل مشکلات است یا در پی شکستن اسطوره مقابله با خود در منطقه؟»

جهانگیرزاده افزود: «مگر آمریکا در جهان چکاره است که همه مشکلات بین‌المللی باید به دست آن‌ها حل شود. آن‌ها خود، مشکلاتی را ایجاد می‌کنند و بعد راه‌حل‌ها را به دست خود هدایت می‌کنند تا اثبات کنند مهم‌ترین کشور جهان هستند.»

این نماینده مجلس با بیان این که جمهوری اسلامی نباید تسلیم شرایط نامناسبی شود که ایالات متحده ایجاد کرده و نباید اجازه دهد که آمریکا تعیین‌کننده همه چیز باشد، افزود: «ما با پذیرش راهکار حل موضوع در مذاکره با آمریکا پررویی این کشور را افزایش می‌دهیم. مذاکرات پیشین ما همه با آمریکا نتیجه‌ای نداشته است. آمریکا از یک سو داد مذاکره می‌زند و از سوی دیگر فریاد تهدید سر می‌دهد.»

جهانگیرزاده همچنین با توصیه به البرادعی برای ارائه پیشنهادهای منطقی گفت: «این پیشنهاد هم از سوی البرادعی تحت فشارهای سیاسی آمریکا ارائه شده وگرنه البرادعی خود می‌داند که این پیشنهادی عملیاتی نیست.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان اظهار داشت: «از لحاظ ژست بین‌المللی ما هم درست نیست که پای میز مذاکره‌ای با آمریکا بنشینیم که در آن صرفا موضوع جمهوری اسلامی مطرح شده است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین