کد خبر: ۶۳۲۶۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

عضو جبهه پایداری: مگر به شورای ائتلاف دعوت شده بودیم که حالا خارج شده باشیم /با محسن رضایی و حدادعادل درباره مدل انتخاباتی پایداری رایزنی کردیم

فعال اصولگرا گفت: اولویت این است که به یک لیست واحد برسیم اما ممکن است ارائه دو لیست با اشتراکات زیاد مطرح شود.
عضو جبهه پایداری: مگر به شورای ائتلاف دعوت شده بودیم که حالا خارج شده باشیم /با محسن رضایی و حدادعادل درباره مدل انتخاباتی پایداری رایزنی کردیم
آفتاب‌‌نیوز :

فاطمه آلیا، عضو جبهه پایداری، درباره شایعه ائتلاف نکردن اصولگرایان و جبهه پایداری، گفت: جبهه پایداری از ابتدا هم توسط شورای ائتلاف دعوت نشده بود که حال بخواهد از آن خارج شود؛ بنابراین نه ورود و نه خروج آن صحت ندارد.

او ادامه داد: با این وجود اما خود جبهه پایداری به ابتکار عمل خود یک مدل انتخاباتی و یک سری شاخص هایی را تعین کرده و یک سلسله گفت‌وگو با چند نفر از سران شورای ائتلاف و برخی احزاب دیگر از جمله روحانیت مبارز برگزار کرد و در این نشست‌ها مدل انتخاباتی خود را پیشنهاد کردتا همه سعی کنند به یک وحدت و هم‌گرایی حداکثری برسند که این مدل بعضا هم مورد استقبال برخی از شخصیت ها قرار گرفت.

جبهه پایداری مدل انتخاباتی خود را ارائه کرده است

آلیا در تشریح مدل انتخاباتی جبهه پایداری افزود: جبهه پایداری شاخص ها و معیارها را به عنوان مدل اصلی و رکن اصلی مطرح کرد که این شاخص‌ها و معیارها موضوعات پیچیده ای نیست، بلکه برگرفته از فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است که درباره یک مجلس کارآمد، تاثیرگذار و یک نماینده موثر گفته شده است و این شاخص ها را جبهه پایداری تدوین کرد و در کنار یک مدل انتخاباتی قرار داد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در این مدل انتخاباتی رکن اول این است که چه یک لیست ارائه کرده چه چند لیست ارائه کنیم شرط اصلی این باشد که هیچ کدام از فعالان و تشکل های سیاسی همدیگر را تخریب نکنند. این مدل انتخاباتی ما بود که البته بعد از احراز صلاحیت ها و تاییدیه افراد وارد مصداق خواهیم شد.

استقبال مردم از لیست ارائه شده برای ما اهمیت ویژه ای دارد

عضو جبهه پایداری درباره احتمال ارائه ۴ لیست توسط اصولگرایان بیان کرد: من تا به حال این موضوع را نشنیدم، البته افراد اظهارات مختلفی دارند و ممکن است یک نفر بگوید چهار لیست و شخص دیگری دو لیست بودن را پیش بینی کند. اما من به طور کلی مدل انتخاباتی جبهه پایداری را مطرح کردم که با شورای ائتلاف و برخی شخصیت‌ها نظیر حداد عادل و محسن رضایی هم در این باره صحبت شده و قرار است تا سعی کنیم بر اساس شاخص و معیارها به یک لیست واحد برسیم.

عضو جبهه پایداری در پایان تاکید کرد: باید گفت که ارائه لیست یک بخش است اما از آن مهم تر ارائه لیستی است که مردم از آن استقبال کنند و برایش تبلیغ کنند که این خیلی مهم بوده؛ زیرا باعث مشارکت حداکثری مردم می‌شود و الان برای ما مشارکت مردم برای بیشتر اولویت دارد تا اینکه چه کسی وارد مجلس شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین