کد خبر: ۶۳۲۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

بازیگر «اخراجی‌ها»: تماشاگر باهوش ایرانی وقتش را صرف محصولات بی‌کیفیت نمی‌کند

تماشاگران ایرانی دارای ضریب هوشی بالایی هستند و به شدت کنجکاو و کاوشگرند و محصولات روز را پیگیری می‌کنند و از این جهت واقعاً مشکل است که آن‌ها را فریب داد و برای جلب این تماشاگران باید کاری کرد که مخاطب قبول کند کیفیت محصول واقعاً رشد داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :

منوچهر آذر بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون با بیان این مطلب گفت: برخلاف تصورات متداول، تماشاگران بسیار عاقل و باهوشی داریم که خیلی زود و سریع متوجه کم کاری سازندگان می‌شوند و از همین رو است که وقتشان را صرف محصولات بی‌کیفیت نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند سراغ رسانه‌های دیگر بروند.

بازیگر کمدی- جنگی «اخراجی‌ها» ادامه داد: این استقبال‌هایی که از برخی کمدی‌های سطحی می‌شود هم زیاد جدی نگیرید، چون وقتی پرمخاطب‌ترین کمدی‌های روز سینماها حتی ۵ میلیون مخاطب هم ندارند، یعنی اینکه در کمدی‌سازی بدجوری عقب افتاده‌ایم. شما در نظر بگیرید کشوری ۸۰ میلیونی داریم که لااقل ۶۰ میلیون نفر از آن‌ها علاقه دارند بروند سینما و فیلم خوب ببینند ولی وقتی می‌بینند فیلم خوب در سینماها نیست معلوم است ترجیح می‌دهند پای تلویزیون یا فضای مجازی بنشینند.

بازیگر «اخراجی‌ها»: تماشاگر باهوش ایرانی وقتش را صرف محصولات بی‌کیفیت نمی‌کند

بازیگر سریال‌های «کیمیا» و «آشپزباشی» درباره چگونگی ارتقای کیفی محصولات سینمایی عنوان کرد: اصلی‌ترین راه این است که اصول تولید در تمام ژانرها را رعایت کنیم، نمی‌شود با اسلوب من‌درآوردی کمدی ساخت و هر جا کم آورد یا موزیک پخش کرد یا دیالوگ‌های آنچنانی قرار داد. باید بر اصول تولید مسلط بود و سپس وارد ساخت کمدی شد. بهترین کمدی‌ها آن‌هایی هستند که از اجتماع الهام می‌گیرند و سازندگان آن‌ها می‌کوشند اتفاقاتی که مردم از آن رنج می‌برند را زمینه‌ای کنند برای خلق متن. در سینمای ایران سالی چند کمدی- انتقادی خوب تولید می‌شود؟ خیلی کم! چرا؟ چون اغلب به سمت حرکت بر مدار تکرارها و الگوهای غلط گذشتگان می‌روند.

منوچهر آذر افزود: در کمدی‌سازی تلویزیونی هم وضعیت بهتری نداریم و فقط تفاوت در این است که ساختار حاکم بر تلویزیون اجازه نمی‌دهد که برخی از شوخی‌های زننده وارد سریال‌ها شود. ما ملت عجولی هستیم و در تولیدات تلویزیونی نیز این عجله بدجوری به کار ضربه می‌زند، مثلاً در آستانه نوروز به دنبال ساخت سریال کمدی نوروزی هستند و در آستانه ماه رمضان به دنبال ساخت سریال مفرح رمضانی.

 

روزنامه جوان 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین