کد خبر: ۶۳۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۷

بازگشت احمدی‌نژاد از سوریه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه، در پایان دیدار رسمی یك روزه خود از سوریه، وارد تهران شد. پرویز داوودی معاون اول رییس جمهوری، در فرودگاه تهران از رییس جمهوری و هیات همراه استقبال كرد.

رییس جمهوری ایران ظهر پنجشنبه در صدر یك هیات بلندپایه سیاسی - اقتصادی و به دعوت رسمی "بشار اسد" همتای سوری خود به دمشق عزیمت كرده بود.

احمدی نژاد در سفر كوتاه خود، با بشار اسد، سران جنبش‌های فلسطینی مقیم سوریه و نیز دبیر كل جنبش حزب الله لبنان دیدار و گفت وگو كرد.

رییسان جمهوری ایران و سوریه در دو دورمذاكرات خود در دمشق، سازوكارهای گسترش مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی را بررسی كردند.

در پایان این دو دیدار، اسد و احمدی نژاد، دریك كنفرانس مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

بنابر این گزارش، "سید حسن نصرالله" دبیركل جنبش حزب الله لبنان، خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و نیز سران شماری از گروه‌های فلسطینی مستقر در سوریه، در طول اقامت احمدی نژاد در دمشق با وی دیدار كرده و در خصوص مسایل مهم منطقه با وی گفت وگو كردند.

به مناسبت سفر رییس جمهوری ایران به سوریه، بیانیه مشتركی صادر و در آن، ملت‌های فلسطین، عراق و لبنان به حفظ وحدت فرا خوانده شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین