کد خبر: ۶۳۳۱۵
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۶

پاسخ موتلفه به آبادگران جوان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی می‌گوید «عنوان برخورد قیم‌مآبانه از سوی برخی تشکل‌های اصولگرا را عنوان درستی نمی‌دانم و معتقدم از آن دسته از تشکل‌ها و گروه‌هایی که قدم‌های اولیه را برای وحدت برداشته‌اند باید تقدیر شود و اگر هم تقدیر نمی‌شود اعتراض به این حرکت را اقدام درستی تلقی نمی‌کنم.»

اظهارات «محمدنبی حبیبی» پس از آن مطرح می‌شود که حسن بیادی سخنگوی جمعیت آبادگران جوان، دیروز در دومین همایش دبیران استان‌های این تشکل اصولگرا در اعتراض به عضویت برخی افراد در گروه 11 نفره اصولگرایان گفت: «برخی قیم‌مآبانه وارد صحنه شده‌اند. برخی از این افراد در خانه‌های خود رای ندارند چگونه گروه تعیین می‌کنند که مردم به آن‌ها رای دهند؟ در حالی که خودشان اثرگذاری ندارند. گروه‌هایی می‌آیند که یک درصد هم رای نداشته‌اند و حضورشان باعث اختلاف و دودستگی شده است. باز می‌بینیم از این افراد در این گروه‌ها هستند. این‌ها سرور و روی سر ما هستند، ولی این جایگاه را رها کنند و جای دیگر بروند. این‌ها وقتی تصمیم می‌گیرند و مردم هم کار خود را می‌کنند.»

دبیرکل حزب موتلفه در پاسخ به این اظهارات و در دفاع از گروه 11 نفره اصولگرایان می‌گوید: «معتقدم برای وحدت بایستی تشکل‌ها و افراد قدم‌های اولیه را برمی‌داشتند که این کار توسط دلسوزان اصولگرا برداشته شده است.»

حبیبی می‌افزاید: «با توجه به باز بودن درها برای ورود دیگر اصولگرایان، انتظار داریم،‌ آن‌ها با استقبال از قدم‌های اولیه به مجموعه اصولگرایان بپیوندند.»

اما سخنان بیادی تنها به انتقاد از قیم‌مآبانه برخورد کردن برخی تشکل‌های اصولگرا ختم نشد. آنجا که از تنگ کردن دایره اصولگرایی نیز انتقاد کرد و گفت: «خیلی از اصولگرایان هستند که از حق و حقوق و وقت خود می‌گذارند اسمی هم از آن‌ها نیست. بگذارید آن‌ها وسط بیایند. این‌ها هم اصولگرا هستند. چرا از اصولگرایان دیگر می‌ترسید و دایره اصولگرایی را تنگ می‌بینید.»

دبیرکل حزب موتلفه در پاسخ به انتقادات بیادی می‌گوید «برای این که یک دایره وسیعی ترسیم شود که اصولگرایان در داخل آن با وحدت رویه برای انتخابات هشتم دور هم جمع شوند ضرورت داشت از یک نقطه‌ای کار آغاز شود.»

حبیبی می‌افزاید «به هر حال برخی اصولگرایان برای این که وحدت بین مجموعه آن‌ها اتفاق بیفتد به نظر من به موقع اقدام کردند و قصدشان هم این است که مجموعه اصولگرایان در داخل این دایره قرار گیرد.»

وی با بیان این که «تشکیل گروه 11 نفره یک اقدام بسیار مهم و لازم بود»، خاطرنشان می‌کند: «باید درها باز باشد برای این که برخی دیگر از اصولگرایان که در داخل این دایره نیستند وارد این دایره شوند.»

حبیبی تاکید می‌کند «ما معتقدیم کار خوبی شکل گرفته و هیچ دری برای ورود دیگر اصولگرایان بسته نیست.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است به جای گلایه کردن، رایزنی در میان اصولگرایان توسعه پیدا کند تا مجددا آن‌ها را در این دایره بتوانیم ببینیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین