کد خبر: ۶۳۳۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶

هند خطاب به ترامپ: کشمیر یک مساله دو جانبه است

به دنبال پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا برای میانجی‌گری در خصوص مساله کشمیر، هند بار دیگر موضع خود در خصوص این مساله را تکرار و پیشنهاد میانجی‌گری آمریکا را رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه ایندیا تودی، وزارت امور خارجه هند بار دیگر بر موضع رسمی کشورش در خصوص کشمیر تأکید کرده و گفت: کشمیر یک مساله دو جانبه است و به صورت دو جانبه حل خواهد شد.

این وزارتخانه افزود: موضع دولت کاملا محکم و راسخ است مبنی بر اینکه مذاکره و اقدامات تروریستی نمی‌توانند در کنار یکدیگر وجود داشته باشند. برای آنکه مذاکره‌ای صورت گیرد، پاکستان باید ابتدا از اقدامات تروریستی پرهیز کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در آستانه دیدار با عمران خان، نخست وزیر پاکستان بار دیگر پیشنهاد میانجی‌گری‌اش را در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

هند خطاب به ترامپ: کشمیر یک مساله دو جانبه است

وی گفته بود: ما درباره مساله کشمیر مذاکره خواهیم کرد. ما می‌توانیم در خصوص این مساله میانجی‌گری کنیم. ما با پاکستان در خصوص برخی مرزها همکاری داریم و درباره کشمیر در رابطه با آنچه میان پاکستان و هند رخ می‌دهد، گفت‌وگو کرده‌ایم. اگر ما بتوانیم کمک کنیم قطعا این کار را انجام خواهیم داد. ما این مساله را با دقت دنبال می‌کنیم.

ترامپ سال گذشته نیز پیشنهادات مشابهی مطرح کرده بود. هند هر بار پیشنهاد میانجی‌گری را رد کرده است. به عنوان مثال نارندرا مودی، نخست وزیر هند در کنفرانس خبری با ترامپ گفته بود که مساله کشمیر یک موضوع دو جانبه است و هند میانجی‌گری یک کشور ثالث را در این موضوع نمی‌خواهد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین