کد خبر: ۶۳۳۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

پوتین از تغییر قانون اساسی روسیه به دنبال چیست؟

یک کارشناس مسائل روسیه، با اشاره به تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای ایجاد تغییرات در قانون اساسی این کشور گفت: در حال حاضر گمانه‌زنی‌های مختلفی در ارتباط با تغییرات در قانون اساسی این کشور مطرح است و برخی معتقدند که این تغییرات در راستای تضمین آینده سیاسی پوتین صورت خواهد گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

شعیب بهمن، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برخی تغییرات در دولت روسیه از جمله تغییر نخست وزیر این کشور و تصمیم پوتین برای ایجاد تغییرات در قانون اساسی گفت: به نظر می‌رسد این تغییرات ناظر بر تحولات گذشته و آینده است.

وی با بیان اینکه در داخل روسیه نارضایتی‌هایی نسبت به عملکرد دولت در حوزه‌های اقتصادی وجود داشته و این مسئله پوتین را مجاب کرده که تغییراتی را در دولت ایجاد کند تا از طریق آن بتواند به افکار عمومی پاسخ دهد، خاطرنشان کرد: بخشی از این تغییرات ناظر بر آینده است از جمله موقعیت و نقشی که احتمالا قرار است پوتین در آینده روسیه ایفا کند.

پوتین از تغییر قانون اساسی روسیه به دنبال چیست؟

بهمن با اشاره به اینکه دوره ریاست جمهوری پوتین رو به اتمام است و او عملا نمی‌تواند در ساختار قدرت باقی بماند، افزود: برخی از گمانه‌زنی‌ها در مورد ایجاد تغییرات در قانون اساسی روسیه در این راستا است که پوتین بتواند در سمت نخست وزیر روسیه نقش ایفا کند و در همین چارچوب صحبت از این شده که سمت نخست وزیری از قدرت بیشتری در این کشور برخوردار باشد.

این کارشناس مسائل روسیه با بیان اینکه همچنین این موضوع مطرح است که براساس تغییرات در قانون اساسی روسیه شورای مشورتی روسیه اختیارات بیشتری بگیرد و پوتین نیز به عنوان رهبر مسئولیت این شورا را بر عهده بگیرد و در واقع یک پست جدیدی در ساختار سیاسی دولت روسیه ایجاد شود، اظهار کرد: البته هنوز ابعاد این مسئله مشخص نیست و صرفا صحبت‌های کلی است که در این زمینه مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: برخی نیز معتقدند که این احتمال وجود دارد که پوتین با تغییرات در دولت و اصلاحاتی در قانون اساسی می‌خواهد زمینه را برای فعالیت فرد جایگزین خود ایجاد کند و این امور را برای تسهیل این موضوع انجام می‌دهد.

شعیب بهمن گفت: تا زمانی که مشخص نشود چه مواردی در قانون اساسی روسیه تغییر می‌کند و کیفیت تغییر چگونه خواهد بود آنچه که در این زمینه‌ها مطرح می‌شود تحلیل و گمانه‌زنی است و باید منتظر ماند که در صحنه داخلی این کشور چه اتفاقی می‌افتد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین