کد خبر: ۶۳۳۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۹

شکیب: مونوریل سیاسی نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو شورای شهر تهران گفت: «شورا به منوریل به صورت کارشناسی نگاه می‌کند نه سیاسی». حمزه شکیب در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب پیرامون اظهارات اخیر محمدباقر قالیباف شهردار تهران درباره منوریل و اختلافات موجود میان دولت و شهرداری اظهار داشت: «ما در جریان اختلاف میان دولت و شهرداری نیستیم. ما به منوریل به صورت کارشناسی نگاه می‌کنیم خارج از بحث‌های سیاسی. آن را بررسی می‌کنیم و اگر اولویت با منوریل باشد آن را تصویب می‌کنیم». 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اولویت فعلی به نظر شما با منوریل هست یا نه اضافه کرد: «منوریل را نه می‌شود صددرصد تأیید کرد و نه می‌شود به صورت کلی رد کرد. بستگی به موقعیت و منطقه و شرایط دارد. در این زمینه باید گزینه‌های مختلف در صنعت حمل و نقل بررسی شود و مقایسه صورت گیرد. اگر بر اثر برآوردهای کارشناسی ساخت منوریل نسبت به دیگر گزینه‌ها برتری داشت آن را انتخاب می‌کنیم».
وی افزود: «شهرداری بدون نظر شورای شهر هیچ کاری را انجام نمی‌دهد. شهرداری تهران در حال حاضر دارد بحث ساخت منوریل را بررسی می‌کند و این را طی لایحه‌ای به شورا ارسال خواهد کرد». 

شکیب همچنین درباره اظهارات رئیس جمهور درباره منوریل و هماهنگی شورا با وی گفت: «ایشان که در این باره صحبت می‌کند به کل کشور نظر دارد. به هر حال ایشان در این زمینه متخصص است».
این عضو شورای شهر تهران هرگونه هماهنگی اعضای شورا با رئیس جمهور در این باره را رد کرد و در پایان اظهار داشت: «ما هیچ صحبتی درباره منوریل تهران با آقای احمدی‌نژاد و حتی آقای قالیباف نداشته‌ایم».
پیش از این در پی تأکید شهردار تهران درباره ساخت منوریل معاون وی در روزهای اخیر از برداشت نادرست رسانه‌ها از سخنان شهردار تهران سخن گفت.
از سوی دیگر پیشینه بحث منوریل و اختلافات در این باره به زمان تصدی پست شهرداری تهران توسط محمود احمدی‌نژاد باز می‌گردد. در سال‌های اخیر شنیده‌ها حاکی از اختلاف نظر شهرداری تهران و دولت در این زمینه است.
برخی این اختلافات را به ماجرای رقابت احمدی‌نژاد و قالیباف در زمان انتخابات ریاست جمهوری مربوط می‌دانند. به این ترتیب موضوع مونوریل به گمان این کارشناسان در پیچ و حسن مسایل سیاسی گرفتار شده و در عین حال برخی از حامیان دولت در شورای شهر تهران این موضوع را رد می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین