کد خبر: ۶۳۳۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۹

خشم تل‌آویو از ائتلاف تهران-دمشق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک روز پس از سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به سوریه و مذاکرات وی با رئیس‌جمهور آن کشور، مقامات رژیم صهیونیستی با ابراز ناخرسندی از تقویت مناسبات تهران و دمشق ابراز عقیده کرده‌اند که این موضوع ادعاهای رئیس‌جمهور بشار اسد مبنی بر آمادگی برای آغاز مذاکرات صلح با اسرائیل را زیر سئوال می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مارک ری‌گو سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی روز شنبه در تل‌آویو در اظهارتی توهین‌آمیز گفت: «این واقعیت که رژیم دمشق احمدی‌نژاد را به عنوان یک شریک استراتژیک برای خود انتخاب کرده مواضع اخیر رهبران سوریه مبنی بر آمادگی برای آغاز مذاکرات صلح(با اسرائیل) را با تردیدهای جدی مواجه می‌کند».

ری‌گو در ادامه با کنایه‌زنی به دولت سوریه گفت: «شما نمی‌توانید دوست کسی باشید که با شدیدترین لحن خواهان نابودی اسرائیل است و در عین حال انتظار داشته‌باشید جامعه جهانی سوریه را به عنوان کشوری مسئول بشناسد که برای برقراری صلح تلاش می‌کند».
«مه‌یر شیتریت» وزیر کشور رژیم صهیونیستی در همین ارتباط ابراز عقیده کرد: «دیدار احمدی‌نژاد از دمشق- به عنوان کسی که علنا خواستار محو کشور یهودی از نقشه جهان شده‌است- موضع بین‌المللی سوریه را به عنوان یک شریک احتمالی در صلح خاورمیانه تضعیف کرده‌است».

رافی ایتان وزیر امور بازنشستگان دولت تل‌آویو نیز با اشاره به سفر آقای احمدی‌نژاد گفت:«این موضوع نشان می‌دهد که ما نباید تحت تاثیر ژست‌های سوریه ارتفاعات جولان را تخلیه کنیم زیرا ثابت شد که سوریه واقعا در پی صلح نیست». وی گفت: «هر تصمیمی برای تخلیه جولان به این منجر خواهد شد که کشور یهودی هم صلح را از دست بدهد هم حاشیه امنیتی مرزهایش را».

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه سه‌شنبه گذشته پس از مراسم ادای سوگند برای دومین دور ریاست‌جمهوری‌اش به نمایندگان پارلمان سوریه گفت که خواهان آغاز مذاکرات گسترده و مستقیم صلح با رژیم صهیونیستی در صورت وجود تضمین برای الحاق دوباره جولان به خاک سوریه است.

گفتنی است ارتفاعات جولان در جریان جنگ شش‌روزه سال 1967 به اشغال ارتش اسرائیل درآمد و رژیم صهیونیستی از سال 1981 با آغاز عملیات شهرک‌سازی عملا این بخش از خاک سوریه را ضمیمه قلمرو خود کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین