کد خبر: ۶۳۳۳۸
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۸

حماس: ایران در قضیه شالیط دخالتی ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز یکشنبه گزارش‌های منتشر‌شده در نشریات صهیونیستی مبنی بر تلاش ایران برای تعویق آزادی گیلعاد شالیط نظامی به اسارت گرفته‌شده این رژیم را تکذیب کرد.

به گزارش روزنامه جروزالم پست، حمزه ابوعبیده سخنگوی شاخه نظامی حماس در غزه روز یکشنبه با اعلام این مطلب که بسیاری از اخبار منتشر شده در رسانه‌های صهیونیستی درباره ارتباط ایران و حماس «بی‌پایه» است گفت:«عامل اصلی توقف مذاکرات مربوط به مبادله اسرا خود اسرائیلی‌ها بودند نه ایران».
ابوعبیده افزود:«اگ ر اسرائیل شرایط مورد نظر ما را برای آزادی اسرای فلسطینی بپذیرد حماس همین امروز راه‌حل آزادی شالیط را پیدا خواهد کرد».

این مقام فلسطینی در ادامه این خبر را به شدت تکذیب کرد که رئیس‌جمهور اسلامی ایران با اعطای یک وام چند میلیون دلاری از خالد مشعل رهبر سیاسی حماس خواسته است تا آزادی نظامی صهیونیست را به تعویق بیاندازد.

گیلعاد شالیط سرجوخه ارتش اسرائیل خردادماه گذشته در جریان عملیات یک گروه شبه‌نظامی وابسته به جنبش حماس در مرز غزه با رژیم صهیونیستی به اسارت درآمد. در جریان آن عملیات دو نظامی دیگر صهیونیست نیز کشته شدند. پس از آن ارتش اسرائیل تهاجم سنگین و ویرانگری را برای یافتن شالیط به نوار غزه آغاز کرد که هیچ دستاوردی به همراه نداشت.

گفتنی است برخی روزنامه های اسرائیلی روز شنبه با چاپ گزارش‌هایی مدعی شدند که رئیس جمهور اسلامی ایران در جریان ملاقات اخیر خود با رئیس دفتر سیاسی حماس در دمشق از وی خواسته است که آزادی گیلعاد شالیط نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را تا پایان تابستان به تعویق بیاندازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین