کد خبر: ۶۳۳۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲

واکنش علی نوبخت به سوزاندن کتاب طب "هاریسون"

رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی گفت: کتاب‌سوزی از زشت‌ترین اعمالی است که آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به میراث فرهنگی ملت‌ها وارد می‌کند و آثار شوم و زیان‌آور این عمل قبیح بر اهل نظر پوشیده نیست که خود نشانه واپسگرایی، جهل، بی‌خردی و سبک‌مغزی است.
آفتاب‌‌نیوز :

علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به سوزاندن کتاب طب داخلی "هاریسون" واکنش نشان داد.

نوبخت در یادداشتی نوشته است:

به نام خداوند جان و خرد

اهمیت و جایگاه والای کتاب بر هیچ انسانی پوشیده نیست؛ در منزلت و ارزش کتاب همین نکته‌ مهم شایسته‌ ذکر است که دین مبین اسلام با خواندن آغاز شد و به وسیله‌ کتاب آسمانی، قرآن مجید، تعالیم متعالی انسان سازش را به بشریت ارزانی نمود.

واکنش علی نوبخت به سوزاندن کتاب طب

کتاب و مطالعه یکی از اولویت‌ها و نیازهای همیشه تاریخ از آغاز تا به اکنون بوده است؛ بطوری که کتاب و انتشار آن در حوزه‌های گوناگون دینی، علمی، فرهنگی، هنری و دیگر حوزه‌ها از عوامل و اولویت های اصلی توسعه و پیشرفت جوامع بوده و می باشد.

کتاب سوزی از زشت ترین اعمالی است که آسیب‌های جبران ناپذیری را به میراث فرهنگی ملت‌ها وارد می‌کند. آثار شوم و زیان آور این عمل قبیح بر اهل نظر پوشیده نیست که خود نشانه واپسگرایی، جهل، بی‌خردی و سبک مغزی است.

حرکت شرم‌آور فردی که ملبس به لباس مقدس روحانیت است در سوزاندن کتاب "هاریسون" که از منابع و مراجع مسلم علم پزشکی در رشته بیماری‌های داخلی است که هزاران پزشک با فراگیری‌ مبانی علمی این کتاب ارزشمند، جان میلیون‌ها نفر را نجات داده‌اند شایسته جامعه ی ایران اسلامی و نیز جامعه پزشکی کشور نمی‌باشد.

اینجانب ضمن اعلام انزجار و تقبیح این عمل نابخردانه و مشکوک، در راستای اقدامات قانونی از مراکز محترم قضایی بویژه دادستان ویژه روحانیت کشور صدور دستور جلب، دستگیری، خلع لباس و مجازات این فرد معلوم الحال را خواستارم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین