کد خبر: ۶۳۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۲

دیدگاه دکتر صدر در مورد مذاکرات تهران ـ واشنگتن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر محمد صدر مشاور رئیس جمهوری در دولت خاتمی در مورد دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا معتقد است: انجام مذاکره حرکت مناسبی است چرا که دیپلماسی یعنی مذاکره و البته بستگی دارد به روند مذاکره و این که چه مسائلی در دستور کار قرار می‌گیرد.

صدر در گفتگو با خبرنگار آفتاب تصریح کرد: در این دور از مذاکرات همچنان موضوع امنیت عراق و مشکلاتی که هم مردم عراق و هم دولت آمریکا با آن مواجه‌اند مطرح است چرا که هنوز آمریکا علی‌رغم نیروهای زیاد نتوانسته در عراق امنیت برقرار کند.

به گفته وی، توصیه‌های رقبای جورج بوش، گزارش بیکر هامیلتون و همچنین توصیه‌های دموکرات‌هایی که در کنگره آمریکا اکثریت دارند موجب شده که آمریکا با ایران و سوریه مذاکره کند.

صدر تاکید کرد: درخواست رسمی برای انجام مذاکره از سوی آمریکا نشان‌دهنده این است که آمریکا در عراق با مشکلات جدی مواجه است.

معاون عربی و آفریقایی سابق وزارت امور خارجه تصریح کرد: از سوی دیگر ایران برای کمک به برقراری امنیت در عراق و مشکلاتی که مردم این کشور با آن مواجه هستند و همچنین سرنوشت دیپلمات‌ها این مذاکره را انجام می‌دهد.

صدر تصریح کرد: مذاکره ایران و آمریکا در مجموع می‌تواند در آینده با طرح مسائلی که با منافع ملی ما در ارتباط است، در آن جهت حرکت کند و منافع ملی ما را تامین کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین