کد خبر: ۶۳۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۰

پرز: دنیا علیه ایران متحد شود!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهور جدید رژیم صهیونیستی در اظهاراتی توهین‌آمیز خواستار آن شده‌است که اعضای جامعه جهانی با تشکیل یک جبهه متحد در مقابل ایران این کشور را از آنچه که وی «تعقیب یک برنامه هسته‌ای تسلیحاتی» توصیف کرده باز دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شیمون پرز روز سه‌شنبه در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو با اشاره به برنامه هسته‌ای کشورمان ابراز عقیده کرد:«ایران تنها در شرایطی قدرت دارد که اعضای جامعه جهانی دچار دودستگی شوند. اگر ایران با یک جبهه نیرومند و یکپارچه بین‌المللی مواجه شود سیاست هسته‌ای خود را تغییر خواهد داد».

پرز در ادامه با اشاره تصویب قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران گفت: «حدقل چهار کشور- اوکراین، لیبی، آفریقای جنوبی و کره‌شمالی- تحت فشارهای جامعه جهانی از تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی دست برداشته‌اند».

سیسایستمدار کهنه‌کار اسرائیلی در ادامه سخنانش به تمجید از اظهارات رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه پس از پیروزی در انتخابات پرداخت و گفت: «او قول داده‌است سیاست‌هایی را که منجر به شکل‌گیری روابط بسیار عالی تل‌آویو و آنکارا شده‌است ادامه دهد و ترکیه را همچنان کشوری باز و رو به پیشرفت نگاه‌دارد».

رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی همچنین در ارتباط با حل اختلافات با تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز امیدواری کرد و گفت: «نخستین کاری که باید انجام دهیم جلب اعتماد است و در کنار آن مذاکرات را برای دستیابی به توافق‌های اساسی ادامه دهیم».

گفتنی است شیمون پرز 83 ساله ماه گذشته موفق شد با کسب 86 رای از مجموع آرای 120 نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی به عنوان رئیس جمهور جدید این رژیم انتخاب شود. وی در سال 1994 برنده جایزه صلح نوبل نیز شده‌بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین