کد خبر: ۶۳۳۷۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

مشروح جلسه رسیدگی به 12 متهم پرونده ارزی

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات مرتضی فلاح اشتری و ۱۱ متهم دیگر در باب اخلال در نظام اقتصادی در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی موحدی برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

قاضی موحد در ابتدای جلسه ضمن اعلام رسمیت دادگاه، گفت: حمیدرضا مرادی، محمد نائینی تهرانی، امیرخسرو علایی، سعید علی زاده، مرتضی فلاح اشتری، علی اصغر علیزاده، پویا کریمی، علی اکبر سلطان علیان، رکسانا سپهری زاده، شیوا شاهین فر، شرکت تضامنی لیلا میرزایی با نمایندگی لیلا میرزایی و شرکت میعاد سازان با نمایندگی سید هادی حسینی متهمان این پرونده هستند.

در ادامه جلسه دادگاه امیر حسین علایی آرانی نماینده دادستان با اشاره به متهمان پرونده گفت: حمیدرضا مرادی متهم ردیف اول، محمد نائینی تهرانی متهم ردیف دوم، امیرخسرو علایی متهم ردیف سوم و سعید علیزاده متهم ردیف چهارم همگی متهم به مشارکت در اخلال نظام ارزی به صورت عمده از طریق خرید و فروش ارز دولتی در بازار آزاد به میزان ۱۱ میلیون دلار و کسب منفعت به میزان بیش از ۶۱ میلیارد تومان هستند.

وی ادامه داد: مرتضی فلاح اشتری فرزند احمد به معاونت در اخلال نظام ارزی و تسهیل وقوع جرم و در اختیار قرار دادن حساب خود و جابجایی وجوه شرکت میعادسازان و مشارکت در اخلال نظام ارزی از طریق خرید و فروش غیر قانونی ارز به میزان ۲۳۸ میلیون دلار و کسب دو میلیارد تومان منفعت متهم است.

نماینده دادستان ادامه داد: علی اصغر علیزاده متهم ردیف ششم به معاونت در اخلال نظام ارزی از طریق تسهیل وقوع جرم و جابجایی وجوه و حساب سازی برای شرکت میعاد سازان مهر کیش متهم است. متهم ردیف هفتم پویا کریمی به معاونت در اخلال نظام ارزی و تسهیل وقوع جرم و فروش ارز دولتی و جابجایی وجوه فروش حاصل از ارز متهمان ردیف اول تا چهارم متهم است. متهم ردیف هفتم علی اکبر سلطان علیان که خود وکیل دادگستری است به معاونت در اخلال نظام ارزی و تهیه مقدمات جرم از طریق شناسایی بانک های عامل و معرفی متهمان به این بانک‌ها متهم است.

علایی آرانی ادامه داد: رکسانا سپهری زاده متهم ردیف هشتم پرونده به معاونت در اخلال عمده نظام ارزی و تهیه مقدمات جرم و ایجاد تغییرات در شرکت های صوری خریداری شده متهم است. همچنین متهم ردیف نهم شیوا شاهین فرد به معاونت در اخلال عمده نظام ارزی و تهیه مقدمات جرم و معرفی خود به عنوان مدیرعامل شرکت شهاب سپید و امضای دسته چک و تحویل آنها به متهمان در این پرونده متهم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین