کد خبر: ۶۳۳۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

استفاده ترامپ از زبان فارسی نشانه چیست؟

رئیس بنیاد سعدی با اشاره به استفاده رئیس جمهوری آمریکا از زبان فارسی در شبکه پیام‌رسان توییتر، گفت: این امر پیش‌و بیش از اینکه محتوای پیام او را نشان دهد که حقیقتی هم ندارد؛ قدرت زبان فارسی را منعکس می‌کند.
استفاده ترامپ از زبان فارسی نشانه چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

غلامعلی حدادعادل امروز (دوشنبه) در ششمین گردهمایی موسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان اظهار با بیان تاریخچه‌ای از زبان فارسی و اشاره به گنجینه عظیم ادبیات فارسی اظهار داشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، وقتی می خواست به غلط کشورهای دیگر در منطقه را از ایران بترساند و بیشتر اسلحه به آنها بفروشد به آنها گفت: اگر ما از شما حمایت نکنیم شما در ۲ هفته باید به زبان فارسی صحبت کنید.

وی ادامه داد: همین امروز هم که ترامپ به زبان فارسی توییت می زند، این امر پیش و بیش از اینکه محتوا و حقیقت پیام‌های ترامپ را نشان دهد که حقیقتی ندارد قدرت زبان فارسی را منعکس می کند.

حداد عادل در این نشست یک‌روزه به همت بنیاد سعدی و به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی زبان فارسی را اساس زیست‌بوم فرهنگی ایران دانست و گفت: همانطور که از زیست بوم محافظت می‌کنیم باید از زیست بوم فرهنگی خود نیز نگهداری کنیم.

رئیس بنیاد سعدی، افزود: زبان فارسی میراث فرهنگی ارجمندی است که از چند هزار سال قبل به دست ما رسیده و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

ششمین گردهمایی موسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان با حضور بیش از ۳۰ دستگاه مرتبط و فعال در امر آموزش زبان فارسی با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت و هم‌افزایی این دستگاه‌ها امروز به همت بنیاد سعدی و به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال برگزاری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین