کد خبر: ۶۳۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۰
رایان کروکر در پایان مذاکرات با قمی خبر داد

تشکیل پنل امنیتی مشترک ایران،‌آمریکا و عراق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفیر ایالات متحده در عراق روز سه‌شنبه در پایان دومین دور گفتگوهایش با همتای ایرانی خود در بغداد اعلام کرد که سه کشور موافقت کرده‌اند تا با تشکیل یک کارگروه مشترک موضوعات مطرح‌شده در این نشست در خصوص اوضاع امنیتی عراق را پیگیری نمایند. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس رایان کروکر در پایان مذاکرات با حسن کاظمی قمی به خبرنگاران گفت: «ما در رابطه با مسائل مختلف و راهکارهای پیشنهادی طرفین گفتگو کردیم و یکی از مسائلی که درباره آن بحث شد تشکیل یک کارگروه امنیتی بود که بتواند مسائل مرتبط با اوضاع امنیتی عراق را در سطوح کارشناسی و فنی پیگیری نماید». 

کروکر خاطر نشان ساخت که محدود ساختن راه‌های حمایت از شبه‌نظامیان شورشی، مقابله با عوامل القاعده و بهبود کنترل مرزهای عراق از جمله موضوعاتی است که در دستور کار این کمیته قرار خواهد گرفت.

گفتگوهای روز سه‌شنبه در حالی انجام شد که به گفته یک مقام عراقی حاضر در گفتگوهای طرفین در چندین مورد اختلاف‌نظرهای اساسی با یکدیگر داشتند.

این مقام عراق که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار AP گفت: «کروکر به هیات نمایندگی ایران گفت که آن کشور شبه‌نظامیان شیعه را که نیروهای آمریکایی را می‌کشند آموزش داده و جنگ‌افزار در اختیار آنان می‌گذارد». به گفته این مقام حسن کاظمی قمی سفیر ایران در عراق این اتهامات را رد کرده و به آقای کروکر گفت که ایالات متحده هیچ مدرک معتبری برای اثبات این ادعا ندارد.

گفتنی است گفتگوهای روز سه‌شنبه در بغداد نزدیک به هفت ساعت طول کشید. پیش از آغاز مذاکرات نوری‌المالکی نخست‌وزیر عراق از ایالات متحده و ایران خواسته بود تا مسئولیت‌پذیری بیشتری برای بازگشت ثبات و امنیت به عراق از خود نشان دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین