کد خبر: ۶۳۳۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۹

چراغ سبز دیوان عالی آمریکا به ترامپ برای اعمال سیاست‌های ضدمهاجرتی

دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه در حکمی به دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور برای اجرای سیاست محدود کردن صدور گرین کارت برای مهاجران قانونی چراغ سبز نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :

دیوان عالی آمریکا در حکمی به دولت ترامپ اجازه داد که با تصویب قوانین جدیدی می‌تواند وضعیت اقامت دائم را برای مهاجران به خطر بیاندازد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس سیاست‌های جدید ترامپ، مقامات مهاجرت آمریکا می‌توانند از ارائه گرین کارت به مهاجران قانونی برای استفاده از مزایای عمومی اجتناب کنند.

چراغ سبز دیوان عالی آمریکا به ترامپ برای اعمال سیاست‌های ضدمهاجرتی

سیاست جدید مهاجرتی آمریکا بطور قابل توجهی به برخی عوامل بستگی دارد و در صورت عدم صلاحیت فرد، دولت می‌تواند از ارائه گرین کارت به مهاجران خودداری کند.

استفان ییل لور کارشناس مهاجرت در دانشکده حقوق دانشگاه کرنل گفت: قانون اتهام عمومی آخرین حمله دولت ترامپ علیه مهاجران است.

به گفته ییل لور، با اجرای سیاست‌های جدید مهاجرتی و یا اقامت در ایالات متحده برای کارگران سخت‌تر می‌شود. این قانون آجر دیگری در دیوار نامرئی است که این دولت برای مهار مهاجرت قانونی به کار گرفته است.

براساس داده‌های دولت آمریکا، سالانه حدود ۵۴۴ هزار نفر خواستار دریافت گرین کارت از ایالت متحده هستند و در این میان ۳۸۲ هزار نفر در دسته بندی‌هایی قرار دارند که باعث می‌شود آن‌ها در معرض بررسی جدید قرار بگیرند.

ترامپ یک ماه پس از انتخاب به عنوان رییس جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۱۶ (آذر ۱۳۹۵)، از طرح ۱۰ ماده‌ای به عنوان شالوده سیاست مهاجرپذیری آمریکا در دوران ریاست جمهوری‌اش خبر داد که از همان ابتدا با انتقادهای شدیدی همراه بوده است.

بند اول این طرح، ساخت دیوار در مرز شرقی این کشور یا همان مرز آمریکا و مکزیک است. ترامپ با استناد به قانون حصار امنیتی مصوب ۲۰۰۶ (۱۳۸۵) خواستار ساخت این دیوار مرزی شد. این کار مستلزم تصویب بخش مالی ساخت دیوار می‌باشد که حدود ۲ هزار مایل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین