کد خبر: ۶۳۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۱۶

حداد عادل: ‌نمی‌خواستیم دولت خاتمی را تضعیف کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حداد عادل با تاكید بر همكاری مجلس و دولت، گفت: وقتی مجلس و دولت هر دو منتخب یك ملت هستند. اتحاد میان مجلس و دولت در سالی كه مقام معظم رهبری آن را سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامیده‌اند، امری طبیعی است. 

رئیس‌مجلس هفتم در نشست مشترك مجلس و دولت،‌ افزود: بنای كار مجلس همكاری با دولت است و ما حتی با دولت آقای خاتمی بنا بر تضعیف نداشتیم.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همكاری و دوستی مشفقانه اساس كار مجلس است كه البته دوستی مشفقانه مستلزم دیدن حسن و عیب باهم است و این همان تاكید بر استقلال و نظارت و موضع نقادانه مجلس است.

وی با ابراز قدردانی از تلاش‌های رییس جمهوری و هیات وزیران در سفرهای استانی متذكر شد: سفرهای استانی مظهر تجلی یك دولت اسلامی، مردمی و انقلابی است و در واقع این سفرها در تقویت اتحاد ملی تاثیری بی‌بدیل داشته است.

حداد عادل اظهار داشت: لازم است هیات دولت در پیگیری برای اجرای مصوبات استانی تلاش كند و نمایندگان مجلس نیز پیگیر باشند تا آمار به اعمال مبدل شود، اگرچه در هر كاری ممكن است درصدی از موفقیت حاصل شود.

وی سهمیه‌بندی بنزی را نمونه‌ی دیگری از تلاش‌های دولت خواند و افزود: دولت در خصوص بنزین مصوبه مجلس را اجرا كرد كه اقدامی شجاعانه، خطیر، عظیم و پیچیده از جانب مجلس و دولت بود و این اقدام متضمن منافع بسیاری برای كشور است.

رییس مجلس خاطرنشان كرد: حقیقت این است كه همه‌ی نمایندگان معتقد بودند ادامه‌ی وضعیت گذشته مقدور نیست و مصرف لجام گسیخته بنزین از نظر امنیت ملی، اقتصادی، بهداشتی و اجتماعی صد درصد به زیان كشور است.

حداد عادل گفت: همه به فكر چاره‌اندیشی برای این مشكل بودند كه خداوند این توفیق را نصیب مجلس هفتم و دولت نهم كرد تا این گره كور را باز كنند.

وی متذكر شد: برای مهار مصرف بنزین دو راه بیشتر وجود نداشت. افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی. اگر راه اول را انتخاب می‌كردیم طوفانی از نظر تورم ایجاد می‌شد و بر این اساس خود نمایندگان راه حل دوم كه سهمیه‌بندی بنزین بود را انتخاب كردند كه البته در كنار سهمیه‌بندی كارهای زیاد دیگری نیز باید انجام شود.

رییس مجلس تصریح كرد: مشكل ما عادتی است كه در سالیان دراز برای مردم ما به وجود آمده و آن استفاده زیاد بنزین با خیال راحت است كه تغییر این عادت كار آسانی نیست و بزرگترین همت ما باید تغییر این بینش و نگرش باشد.

وی با بیان این كه لازم است اقدامات متعدد كوتاه مدت، میان مدت و درازمدت در زمینه‌ی بنزین صورت گیرد، یادآور شد: مساله‌ بنزین همانند اداره‌ جنگ در سال‌های جنگ تحمیلی در مقیاس كوچك‌تر است و همانطور كه در آن سال‌ها همه‌ی كشورها بسیج شده و متوجه مسایل جنگ بودند، در حال حاضر نیز همه‌ كشورها باید بسیج شوند و با یك عزم ملی اشكالات كار شناخته و برطرف شود.

حداد عادل ادامه داد: این كاری نیست كه چند نفر در اتاقی بنشینند و مشكلاتش را حل كنند.

رییس مجلس با اعلام مجدد آمادگی مجلس برای همكاری با دولت در این زمینه تصریح كرد: مجلس كانون تبلور درخواست‌های مردم است و نمایندگان به واسطه‌ی حضورشان در سراسر كشور مشكلات و درخواست‌های مردم را دریافت می‌كنند و طبیعی است كه ما هم به آنچه نمایندگان منتقل می‌كنند گوش فرادهیم.

وی ضمن تقدیر از موفقیت‌های دولت در حوزه‌ سیاست خارجی، اظهار داشت: موفقیت‌های دولت در این زمینه خصوصا در مساله‌ی هسته‌ای كاملا محسوس است و ملت و دولت با مدیریت خوب و بدون انصراف از حق طبیعی خود كار را پیش می‌برند.

حداد عادل با اشاره به جلسه مشترك رییس جمهور و اقتصاد دانان یادآور شد: در این خصوص نیز برخورد خوبی از سوی دولت صورت گرفت كه ما این رویه را تحسین می‌كنیم.
رییس مجلس، میدان وسیع تعامل مجلس و دولت را لایحه‌ی اجرایی اصل 44 قانون اساسی خواند و گفت: مجلس برای این موضوع از مرداد ماه 85 كمیسیون ویژه تشكیل داد و تاكنون بیش از 80 ساعت كار كمیسیونی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: اصلاحات شكلی و محتوایی در لایحه‌ صورت گرفته است كه این نمونه‌ای از همكاری دولت و مجلس می‌باشد.

حداد عادل با اشاره به لایحه‌ مدیریت خدمات كشوری گفت: امیدواریم این لایحه نیز به نحوی كه هم نظر نمایندگان و هم مقدورات دولت در نظر گرفته شود، به اجرا نزدیك گردد.

رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود، ارایه‌ی لایحه‌ بودجه‌ی 87 در ابتدای آذرماه را خواستار شد و افزود: امسال سال انتخابات است و در اسفند ماه نمایندگان وضع خاصی دارند. بنابراین بهتر است ما مسایل مربوط به بودجه را تا 22 بهمن به پایان برسانیم.

حداد عادل خاطرنشان كرد: نمایندگان اگر در اموری همانند سهمیه‌بندی بنزین و سایر مسایل نكاتی را متذكر می‌شوند از سر دلسوزی است و ما امیدواریم این كشور با این دولت و مجلس و با هماهنگی میان قوا و همچنین سایه‌ی مقام معظم رهبری در این دنیای پرآشوب بتوانند راه پیشرفت مادی و معنوی را با سرعت ادامه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین