کد خبر: ۶۳۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۷
عضو فراکسیون اقلیت:

احتمال استیضاح صفار هرندی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان عضو فراکسیون اقلیت و اصولگرایان مستقل مجلس به تازگی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نسبت به محدودیت ایجاد شده برای رسانه‌ها اعتراض کردند.

در همین خصوص یک عضو فراکسیون اقلیت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: در صورتی که وزیر ارشاد در اعمال، حرکات و سیاست‌های خویش تجدیدنظر نکند، ما استیضاح وی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

داریوش قنبری با بیان این که سوال و تذکر به وزرا کارکرد خود را در مجلس هفتم از دست داده است، افزود: متاسفانه ابزارهای نظارتی مجلس به دلیل دیدگاه و اعمال هیات رئیسه، کارآیی سابق را ندارد اما برای نمایندگان شایسته نیست که با وجود این برخوردهای غیرمنطقی با مطبوعات و رسانه‌ها، ساکت بنشینند. از سوی دیگر در فرصت اندک مجلس سوال از وزیر ارشاد مناسب نیست چرا که ایشان به تذکرات ما توجهی نمی‌کند، بنابراین، تنها راه باقیمانده استیضاح است که اگر صفار هرندی حرکات و برخوردهای خود را ادامه دهد، استیضاح وی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی برخوردهای صورت گرفته با رسانه‌ها را غیرمنطقی و ناعادلانه دانست و افزود: این برخوردها از هفت ماه پیش با فیلتر کردن سایت ایران نیوز و بازتاب آغاز شد و با تعطیلی خبرگزاری ایلنا و روزنامه هم‌میهن ادامه یافت که این موضوع باعث نگرانی نمایندگان اصلاح‌طلب و اصولگرایان مستقل شده است.

قنبری در خصوص دلایل این برخوردها گفت: طیف حامیان دولت، در آستانه انتخابات مجلس هشتم،‌ قصد دارند تا با محدود کردن رسانه‌ها زمینه را به نفع خود آماده کنند تا صرفا رسانه وابسته به دولت حق فعالیت داشته باشد و در مقابل حریف از تبلیغات رسانه‌ای وابسته به دولت نهم بهره گیرد.

نماینده مردم ایلام گفت: رقبای طیف دولت از استفاده رسانه‌ای ملی هم محروم هستند و تنها ابزار آن‌ها مطبوعات، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها است تا از طریق این رسانه‌ها، دیدگاه‌های خویش را مطرح نمایند اما دولت همین چند رسانه محدود منتقد خود را هم نمی‌تواند تحمل کند و سعی در محدود کردن تریبون‌های این طیف دارد.

قنبری با تاکید بر این که نمایندگان مستقل و اصلاح‌طلب نگرانی فراوانی دارند، گفت: با توجه به این که در آستانه انتخابات مجلس هشتم قرار داریم، دلیل این فرایند برخوردهای غیرمنطقی را تنگ کردن فضا برای بیان دیدگاه‌های مخالف ارزیابی می‌کنیم و معتقدیم که سیاست دولت نهم در حوزه رسانه‌های منتقد در جهت محدود کردن طرح دیدگاه‌های مخالف آن است و از سوی دیگر با توجه به محدودیت‌های بسیار رسانه‌ها، هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند دولت را نقد کند.

وی گفت: دولتی‌ها باید توجه داشته باشند که نتیجه برخورد با رسانه‌های منتقد صرفا خلع سلاح شدن رقیب آنان نیست، بلکه با محدود کردن رسانه‌ها کل کشور و ملت آسیب می‌بیند اما متاسفانه دولت درک منطقی از کارکرد رسانه‌ها در جامعه ندارد و صرفا می‌خواهد اطلاعات یک‌سویه‌ای را به مردم تحمیل کند تا فعالیت و عملکرد دولت بزرگنمایی شود.

وی در پایان سخنانش بار دیگر بر عدم توجه وزرای دولت نهم به تذکر نمایندگان تاکید کرد و افزود:‌ سوال یا تذکر به وزیران دیگر فایده‌ای ندارد و ما باید به فکر راه‌های کلی‌تر باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین