کد خبر: ۶۳۴۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷

خرید موتورسیکلت در فضای مجازی سارقان را لو داد

سرهنگ نجفی از دستگیری ۲ موبایل قاپ با ۴۰ فقره سرقت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: با ارجاع چندین پرونده موبایل قاپی از مناطق شمال شهر تهران به پایگاه دوم پلیس آگاهی مشخص شد سارقان با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا قرمز رنگ از شهروندانی که در حال صحبت کردن با گوشی همراهشان در ایستگاه‌های اتوبوس بودند، سرقت کرده اند.

وی تصریح کرد: پرونده‌های تشکیل شده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و ماموران در گام نخست از تحقیقات اولیه خود با مراجعه به محل‌های سرقت و تحقیقات میدانی، چهره هر ۲ سارق جوان و شماره پلاک موتورسیکلت شان را به دست آوردند.

خرید موتورسیکلت در فضای مجازی سارقان را لو داد

این مقام انتظامی افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، هویت مالک موتورسیکلت به نام "مهران. م" شناسایی و به اداره هجدهم دعوت شد.

وی بیان داشت: مالک موتورسیکلت در اداره هجدهم حاضر و گفت، موتورسیکلت را به صورت قولنامه‌ای به یک نمایشگاه دار در حوالی میدان گمرک فروخته ام و اطلاعی از سرقت‌ها ندارم. بلافاصله کارآگاهان به نمایشگاه اعلامی مراجعه که طی تحقیقات از نمایشگاه دار وی نیز اظهار داشت موتورسیکلت فوق را به صورت "نشر آگهی در فضای مجازی" به یک جوان به نام " فرزاد" فروخته است.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: با به دست آمدن این سرنخ کارآگاهان مخفیگاه " فرزاد " را در محدوده خیابان شوش شناسایی کردند و موفق شدند با هماهنگی مقام قضائی فرزاد و همدستش به نام " رامین " را بیست و پنجم آذرماه در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲ دستگاه گوشی سرقتی کشف شد، گفت: موتورسیکلتی که متهمان با آن سرقت‌ها را انجام می‌دادند توقیف و متهمان به همراه اموال کشف شده به اداره هجدهم انتقال یافتند.

وی افزود: هر دو متهم به ۴۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر معترف شدند و گفتند، با پرسه زنی در محدوده‌های شمال و شمال غرب تهران با انتخاب سوژه‌هایی که در حال صحبت کردن با موبایل شان در ایستگاه اتوبوس بودند، بلافاصله گوشی شان را سرقت کرده و متواری می‌شدیم و گوشی‌های سرقتی را به افراد عبوری می‌فروختیم.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت: تاکنون ۳۰ تن از مالباختگان شناسایی و هر ۲ متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران روانه زندان شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین