کد خبر: ۶۳۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۴

صفار هرندی: ما در توقیف هم‌میهن و ایلنا دخالت نداشتیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره توقیف روزنامه‌ هم‌میهن و فیلتركردن خبرگزاری كار (ایلنا) گفت: این توقیف‌ها با دخالت مستقیم دستگاه قضایی انجام شده و در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ دخالتی نداشته است.

محمدحسین صفار هرندی كه در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیات دولت در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با بیان این كه معتقد است احزاب باید ارگان‌های رسمی خود را داشته باشند، افزود:‌ البته لوازم این ارگان‌ها را نیز باید تامین كنند. وقتی روزنامه‌ای ارگان حزبی شد دیگر نمی‌تواند بگوید من روزنامه‌ای مستقل و آزاد هستم و تنها اطلاع‌رسانی می‌كنم.

وی با اشاره به این كه اطلاع‌رسانی روزنامه‌های احزاب متاثر از منویات حزب است، خاطرنشان كرد: در جلسه‌ای كه برخی دوستان مطبوعاتی حضور داشتند، یكی از آقایان به صراحت گفت ما در روزنامه‌ی خود تلاش می‌كنیم این دولت نباشد و ما به جای آن باشیم كه به طور قطع این یك تلاش حزبیست نه خبررسانی.

صفار هرندی تصریح كرد: ارگان یك حزب باید در مقام یك كار حزبی ظاهر شود و با این ترتیب مجوز بگیرد و كار كند و دیگر نباید تابلوی آزادی اطلاعات و رسانه‌ی مستقل را داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم‌چنین درباره تلا‌ش‌های این وزارتخانه برای ارائه‌ی مجوز به روزنامه‌های احزاب گفت: ‌هیات نظارت بر مطبوعات مجوز فعالیت‌های مطبوعاتی را صادر می‌كند. با اینكه رییس هیات نظارت وزیر فرهنگ و ارشاد است، ولی صدور مجوز باید از سوی این هیات تایید شود؛ البته من از این ایده كه احزاب ارگانی برای خود داشته باشند، دفاع كرده‌ام و می‌كنم.

صفار هرندی با بیان این كه عمده‌ی مطبوعات و رسانه‌های ما در اطلاع‌رسانی بنا بر انصاف عمل می كنند، اظهار داشت: اما برخی به انصاف وفادار نیستند؛ چون قاعده‌ محكم‌تری به نام منافع تشكیلات بالای سر آنهاست و این امر موجب می‌شود برخی حقایق را پنهان كنند.

وی هم‌چنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها گفت: امیدوارم بعد از رهنمودهای مقام معظم رهبری و رجوع این دوستان به وجدان سالمشان، همكاران رسانه‌‌ای ما به سراغ حق طبیعی مردم یعنی دانستن واقعیت‌ها و اطلاع‌رسانی بروند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خبر ارائه‌ی نامه سرگشاده‌ی به ضرغامی، رییس صدا و سیما درباره برنامه كوله پشتی را رد كرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین