کد خبر: ۶۳۴۲۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹

مشترک مورد نظر در ۳۰ روستای بزمان از ۶ ماه پیش در دسترس نیست

بخشدار بزمان از توابع شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۳۰ روستای این بخش از حدود ۶ ماه پیش تاکنون به علت بارندگی‌ها و شدت سرما فاقد سیگنال تلفن همراه هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

۳۰ روستای بخش بزمان ایرانشهر از چند ماه پیش همچنان منتظر وصل سیگنال های تلفن همراه هستند زیرا فعالیت سیگنال‌های تلفن همراه اول به وضعیت جوی این بخش مرتبط است بگونه ای که وقتی هوا خوب باشد سیگنال وجود دارد و با نامناسب شدن شرایط جوی سیگنال‌های تلفن قطع می شود.

یکی از اعضای شورای روستای سمسور بخش بزمان گفت: سیگنال های تلفن همراه اول از حدود ۶ ماه پیش تاکنون در روستای سمسور قطع و موجب گلایه اهالی این روستا شده است.

مشترک مورد نظر در ۳۰ روستای بزمان از ۶ ماه پیش در دسترس نیست

غفور اسماعیل‌زهی افزود: تاکنون پیگیری های زیادی از سوی شورا و اهالی این روستا برای رفع مشکل آنتن دهی در روستای سمسور و روستاهای اطراف انجام شده اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه نشده است .

اسماعیل شه‌بخش یکی دیگر از اهالی دشت سمسور با بیان اینکه برای برقراری ارتباط تلفنی مجبور به طی مسافت ۸۰ کیلومتری از سمسور تا بزمان شده ام، گفت: به دلیل قطع تلفن و مشکل آنتن دهی مجبوریم مسیر ۱۶۰ کیلومتری رفت و برگشت بین روستای سمسور و بزمان را برای برقراری یک تماس تلفنی طی کنیم.

دوست‌محمد اسماعیل‌زهی از اهالی یکی از روستاهای دشت سمسور بزمان گفت: وضعیت سیگنال تلفن همراه این منطقه بستگی به شرایط جوی هوا دارد بطوریکه اگر هوا ابری، بارانی و یا طوفانی باشد ارتباط تلفنی تمامی روستاها قطع می شود.

وی افزود: این مشکل همواره موجب بروز مشکل بویژه صرف هزینه و وقت زیاد برای روستاییان می شود به همین سبب از مسوولان درخواست چاره اندیشی اساسی را داریم.

برق ایستگاه خورشیدی کوه خضر ۶ ماه در سال قطع می‌شود

بخشدار بزمان علت قطع سیگنال های تلفن همراه در ۳۰ روستای این بخش را بارندگی های اخیر و سرمای شدید در ایستگاه کوه خضر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ایستگاه اصلی خطوط تلفن در نزدیکی کوه خضر قرار دارد و از یک ایستگاه خورشیدی برای تامین برق موردنیار آن استفاده می شود متاسفانه در ۶ ماه زمستان به دلیل ابری بودن و سرد شدن هوا باتری‌های خورشیدی این ایستگاه تلفن کاملا خاموش و باعث قطع خطوط ارتباطی ۳۰ روستای بخش بزمان می شود.

فرشاد فرحمنش از روند پیگیری برای رفع این مشکل خبر داد و اظهار داشت: پیگیری های زیادی برای رفع این مشکل از سوی بخشداری و همچنین فرمانداری ایرانشهر انجام شده اما متاسفانه تا کنون اقدام مناسبی از سوی مخابرات ایرانشهر در این زمینه انجام نشده است.

روستاهای دشت سمسور شامل «خیرآباد، ولی‌آباد، عباس آباد، جیهل آباد، تهران، زبرآباد، گمی آباد ،علی آباد، ارزنتاک، شریف آباد، رامکان مسجد ابوالفضل(ع)، شاشکان، گیگان، پاگ، چاه قربان، چاه قزلباش، گوانز، شندوگنان، ده جلال، چاهوک، درچاهی، پانساره، ده رحیم، گورکاوکش، گوانز، بسونی، حاجی آباد، تنهک، چاه ترش و دره آهو» همچنان فاقد سیگنال تلفن هستند.

شهر بزمان مرکز بخش بزمان از توابع شهرستان ایرانشهر در فاصله ۱۰۰ کیلومتری غرب ایرانشهر و در مسیر بم واقع شده است.

ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین