کد خبر: ۶۳۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۴
چراغ سبز متکی بی‌پاسخ ماند

آمریکا در سطح بالاتر مذاکره نمی‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به رغم مذاکرات روز سه شنبه هيئت‌های نمايندگی ايران و آمريکا برای بهبود اوضاع امنيتی عراق، کاخ می‌گويد هيچ برنامه‌ای برای مذاکره با تهران در سطح بالاتر ندارد. شان مک کورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا در واکنش به اظهارات منوچهر متکی که گفته بود افزايش سطح مذاکرات با آمريکا «در صورتی که آمريکا درخواستی رسمی ارائه کند، قابل بررسی است»، اظهار داشت که در اين مقطع برنامه ای برای اين کار وجود ندارد.

مک کورمک گفت که ارتباط با ايران از طريق کانال رايان کروکر کانال خواهد بود. 

منوچهر متکی، وزير امور خارجه ایران روز چهارشنبه، پس از جلسه هيات وزيران در جمع خبرنگاران گفت: «موضوع مذاکرات بين ايران و آمريکا درباره عراق در سطح معاونان وزرای امور خارجه دو کشور، قابل بررسی است.» او اين اظهارات را يک روز پس از برگزاری دور دوم اين مذاکرات در سطح سفرای دو کشور در بغداد، بيان کرد. 

احتمال ارتقای سطح مذاکرات ایران و آمریکا [اینجا]

در دور دوم مذاکرات ايران و آمريکا درباره اوضاع عراق، سفرای دو کشور در حضور وزير امور خارجه عراق توافق کردند که با تشکيل يک کميته(پنل) ويژه، همکاری هايشان را در زمينه ثبات و امنيت عراق، ادامه دهند.

همزمان با پايان مذاکرات روز سه شنبه، هوشيار زيباری، وزير امور خارجه عراق به خبرنگاران گفت که از روز چهارشنبه، کارشناسان، کار را بر روی «ساختار و مکانيسم» اين کميته آغاز می‌کنند.

رايان کروکر، سفير آمريکا در عراق نيز پس از پايان جلسه‌اش با حسن کاظمی قمی، سفير ايران در عراق، بار ديگر ادعاهای مقام های آمريکايی را در زمينه آنچه «کمک ايران به شبه نظاميان» خواند تکرار کرد.

متکی در پاسخ به اين اظهارات، ضمن تکذيب اين موضوع گفت: «پاسخ های ما به ادعاهای غلط آمريکا همواره شفاف بوده و ما مواضع خود را در جای خود به آنها گفته‌ايم.» وزير امور خارجه ايران طرح موضوع «کمک ايران به شبه نظاميان» را «فرار به جلوی آمريکا» توصيف کرد.

همچنين محمود احمدی نژاد نيز پس از جلسه روز چهارشنبه کابينه، گفت که «سياست قطعی ايران در مورد عراق، حمايت از دولت، امنيت و يکپارچگی اين کشور» است. وی تاکيد کرد که ايران در راستای همين اهداف در مذاکرات با آمريکا شرکت می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین