کد خبر: ۶۳۴۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

یکی از موفق‌ترین زنان عرصه فناوری اعلام بازنشستگی کرد

ویرجینیا رومتی(Virginia Rometty) مشهور به جینی رومتی(Ginni Rometty) مدیر عامل شرکت بزرگ آی‌بی‌ام(IBM) اعلام کرده است که در آستانه بازنشستگی قرار دارد و قصد دارد تا پایان سال به طور کامل خود را بازنشسته کند.
آفتاب‌‌نیوز :

"ویرجینیا رومتی" مدیر عامل شرکت IBM و یکی از برجسته‌ترین رهبران زن در زمینه فناوری اعلام کرد که در تاریخ 6 آوریل 2020 از سمت خود کناره گیری می‌کند. وی تا پایان سال جاری میلادی همچنان به عنوان رئیس اجرایی هیئت مدیره به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اما پس از آن کاملاً بازنشسته خواهد شد.

"آرویند کریشنا" که در حال حاضر کسب و کارهای ابری این شرکت را اداره می‌کند و ایفاگر نقش اصلی در به خدمت گرفتن شرکت "Red Hat" بود، جای رومتی را در سمت مدیر عاملی خواهد گرفت. رومتی، کریشنا را یک مدیرعامل مناسب برای عصر جدید در IBM معرفی کرده است.

یکی از موفق‌ترین زنان عرصه فناوری اعلام بازنشستگی کرد

رومتی در بیانیه‌ای گفت: آرویند فعالیت‌های نرم افزاری ابری و شناختی IBM را توسعه داده و نقش موثری در بزرگترین تصاحب این شرکت در تاریخ خود داشته است. وی با تجربیات متعدد خود در مشاغلی که در IBM داشته است، موفقیت‌های برجسته و تحولات جسورانه و نتایج اثبات شده‌ای در کسب و کار IBM ایجاد کرده است و یک فرد قابل اعتماد و یک رهبر قائل به شایسته سالاری است. وی فرد مناسبی برای در دست گرفتن سکان رهبری IBM است و می‌تواند مشتریان شرکت را به عصر جدید فضای ابری و شناختی سوق دهد.

شرکت IBM تصاحب شرکت "Red Hat" را برای اولین بار در سال 2018 فاش کرد و اعلام کرد که این شرکت نرم افزاری چند ملیتی آمریکایی و بزرگترین توزیع کننده سیستم عامل لینوکس را با قیمت 34 میلیارد دلار خریداری کرده است.

"جیمز وایت‌هورست" مدیر عامل شرکت "Red Hat" نیز به عنوان بخشی از این معامله به IBM پیوست. در واقع هیئت مدیره، به حضور وی به عنوان یک مدیر ارشد جدید در IBM رأی داد و او نیز از ماه آوریل به این شرکت خواهد پیوست.

رومتی IBM را در شرایط سختی رهبری کرد، زیرا این شرکت در تلاش بود تا تجارت خود را روی فناوری‌های جدید متمرکز کند. شرکت آی‌بی‌ام تحت رهبری او 65 شرکت را به دست آورد و چند شرکت را که سود چندانی کسب نمی‌کردند، به فروش رساند.

"فرانک جنس" تحلیلگر ارشد دنیای فناوری به نیویورک تایمز گفت: رومتی طی یک پروژه هشت ساله جایگاه آی‌بی‌ام را تغییر داد و تثبیت کرد و پس از گزارش مثبت سه ماهه گذشته اعلام پیروزی کرد و اکنون اعلام بازنشستگی کرده است.

شرکت آی‌بی‌ام با انتصاب "آرویند کریشنا" و "جیمز وایت‌هورست" به عنوان رهبران جدید شرکت، نشان داد که تمرکز و توجه ویژه‌ای به محاسبات ابری و شناختی و توسعه آنها دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین