کد خبر: ۶۳۴۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
محمد مهدی گویا:

مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا کمتر از ۴ درصد بوده/ از کشورهای دیگر دنیا آماده‌تر هستیم

رییس مرکز مدیریت بیمار‌ی‌های واگیردار وزارت بهداشت با بیان اینکه ۴ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند، گفت: تاکنون موردی از این بیماری در کشور نداشتیم و زمان ورود دانشجویان به کشور هنوز تعیین نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد مهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در حاشیه جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری هماهنگی فرماندهی و پاسخ به بحران استان تهران که درباره ضرورت اقدامات و قرنطینه مسافران چین به تهران و ایجاد قرارگاه زیست پدافند غیرعامل برگزار شد، گفت: ما در تمام مبادی مرزی، هوایی، زمینی و دریایی به‌طور معمول پایگاه مراقبت بهداشت مرزی داریم و این ربطی به ویروس کرونا هم ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مرزهایی که احتمال می‌دهیم تردد مسافران از کشور چین داشته باشیم در حالت آماده‌باش قرار دارند که مهمترین آن پایگاه مراقبت مرزی در فرودگاه امام خمینی(ره) است که بیشترین مسافرانی که از کشور چین وارد تهران می‌شوند از فرودگاه امام(ره) مراجعه می‌کنند.

مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا کمتر از ۴ درصد بوده/ از کشورهای دیگر دنیا آماده‌تر هستیم

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در این پایگاه‌ها پرسنل آموزش دیده‌ای مستقرند که هم اقدامات اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهند و هم مسافران را از نظر سلامت چک می‌کنند و اگر مورد مشکوکی مشاهده کنند هماهنگی لازم از طریق مرکز فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت برای انتقال به بیمارستان‌هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده صورت می‌گیرد.

گویا تصریح کرد: تاکنون موردی از این بیماری در کشور گزارش نشده و به محض اینکه موردی مشاهده شود به سرعت اطلاع‌رسانی می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم چنین اتفاقی نیفتد.

وی درباره انتقال دانشجویان ایرانی مقیم چین از استان ووهان به کشور تصریح کرد: هماهنگی لازم برای بازگشت دانشجویان از شهر ووهان چین به ایران از طریق وزارت‌خارجه و سفارت ایران در چین در حال انجام است. به محض اینکه همه اقدامات انجام و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت این افراد نیز به کشور منتقل خواهند شد. این جلسه نیز برای همین منظور تشکیل شده بود.

گویا با بیان اینکه زمان انتقال این دانشجویان به ایران هنوز مشخص نشده، تصریح کرد: احتمالا هفته آینده این افراد به ایران منتقل می‌شوند.

وی درباره ورود اتباع کشور چینی به ایران گفت: ما در حال حاضر ورود مسافران چینی به کشور را در هفته‌های گذشته داشتیم و داریم. در فرودگاه نیز ماموران ما مستقرند و کار غربالگری را انجام می دهند.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت درباره اتباع چینی که در جنوب کشور فعالیت می‌کنند، گفت: برای افرادی که در مناطق جنوبی فعالیت می‌کنند مسئولان بهداشتی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: ما آمادگی لازم را درباره این بیماری داریم و معتقدم از کشورهای دیگر دنیا آماده‌تر هستیم. مرگ و میر ناشی از کرونا کمتر از ۴ درصد بوده و افرادی براثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که مسن بوده‌اند. همچنین تعدادی از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته‌اند. آسیب‌های اجتماعی این بیماری از آسیب‌های بهداشتی این بیماری بیشتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین