کد خبر: ۶۳۴۳۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
جهانگیری تاکید کرد:

سلامت مردم بر هر موضوعی ارجحیت دارد/ همه استانداران و فرمانداران در آماده‌باش کامل باشند

جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از ورود ویروس کرونا و مقابله با این ویروس عصر امروز (جمعه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر این که اصلی ترین موضوع سلامت مردم است و هیچ مصلحت دیگری را نمی‌توان نسبت به این موضوع ارجحیت داد، گفت: دولت موضوع حفظ سلامت مردم را وظیفه ای قانونی و ملی برای خود می داند که به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست و مردم کشور اطمینان داشته باشند که دولت در این گونه شرایط با جدیت در صحنه حضور دارد و با تمام توان اقدامات لازم را برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور انجام خواهد داد.

معاون اول رییس جمهور با قدردانی از دولت چین بخاطر انجام تمهیدات و کنترل های لازم برای جلوگیری از انتشار این ویروس اظهار داشت: چین شریک نخست تجاری ایران است و روابط صمیمانه ای میان دو کشور وجود دارد و ایران آمادگی دارد کمک‌های مورد نیاز در حوزه پیشگیری و درمان را به این کشور ارائه دهد.

سلامت مردم بر هر موضوعی ارجحیت دارد/ همه استانداران و فرمانداران در آماده‌باش کامل باشند

جهانگیری با تاکید بر این که همه استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و سایر دستگاه ها باید برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور در آماده‌باش کامل باشند که لازم است وزیر کشور در این خصوص دستورات لازم را به تمام استان های کشور بخصوص استان های مرزی ابلاغ کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین بررسی های صورت گرفته ارائه و تاکید کرد: تا این لحظه هیچ مورد مبتلا به ویروس کرونا در کشور مشاهده نشده است.

دکتر نمکی با بیان این که در تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی و مبادی وروردی به کشور تیم‌های پزشکی حضور دارند، گفت: از موضوع سلامت مردم به هیچ عنوان عقب نشینی نخواهیم کرد و هماهنگی های لازم با تمام استان ها انجام شده و آمادگی کافی برای انجام آزمایش های تشخیصی و شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا وجود دارد.

او افزود: تمام اتباع چین که در صنایع مختلف در ایران فعالیت دارند و نیز افرادی که با ملیت چینی به عنوان توریست به ایران سفر کرده اند، شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته اند که خوشبختانه جای هیچ نگرانی در خصوص آلودگی این افراد به ویروس کرونا وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه گزارشی از تعداد پروازهای مستقیم میان ایران و چین و شرکت های هواپیمایی فعال در این مسیر ارائه کرد و افزود: تمهیدات لازم برای انتقال دانشجویان ایرانی که در شهر ووهان چین حضور دارند با هماهنگی وزارت بهداشت انجام خواهد شد و نگرانی برای بازگشت اتباع کشورمان از چین وجود ندارد.

در این‌ جلسه که وزرای کشور، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سخنگوی دولت و نمایندگان سایر دستگاه های ذیربط نیز حضور داشتند پس از بحث تبادل نظر تصمیماتی برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور اتخاذ شد.

در این نشست مقرر شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی کامل را برای مقابله با ویروس کرونا و اقدامات لازم برای پیشگیری از ورود این ویروس به کشور داشته باشد.

همچنین مقرر شد وزیر کشور با هماهنگی وزارت بهداشت دستورات لازم را برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، به استانداران و فرمانداران سراسر کشور بخصوص استانداران مرزی ابلاغ کند.

تعلیق پروازهای مستقیم از تهران به چین و برعکس برای دوره محدود از دیگر مصوبات این جلسه بود که مقرر شد وزیر راه و شهرسازی این موضوع را پیگیری کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین ماموریت یافت تمهیدات لازم را با هماهنگی وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه برای انتقال دانشجویان ایرانی ساکن در شهر ووهان چین انجام دهد.

در این نشست همچنین مقرر شد وزارت امور خارجه طی اطلاعیه ای از شهروندان ایرانی بخواهد که تا اطلاع ثانوی سفر خود به کشور چین را به تعویق یبندازند.

همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ماموریت یافت اطلاع رسانی در خصوص ویروس کرونا را بر عهده بگیرد و مقرر شد تمام اظهار نظرها و اطلاع رسانی ها با هماهنگی این وزارت خانه انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
آقاي جهانگيري حرفتان با عملتان نمي خواند كه حاضر نيستيد پرواز هاي چين را تعطيل كنيد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین