کد خبر: ۶۳۴۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

کلاهبرداری 10 میلیاردی از شرکت‌های بیمه با تصادفات ساختگی

فرمانده انتظامی استان قم گفت: اعضای باندی که با ترفند تصادفات ساختگی 10 میلیارد ریال از شرکت‌های بیمه کلاهبرداری کرده بودند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.
کلاهبرداری 10 میلیاردی از شرکت‌های بیمه با تصادفات ساختگی
آفتاب‌‌نیوز :

 سردار "عبدالرضا آقاخانی"، اظهارکرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت گسترده و خانوادگی یک باند تصادفات ساختگی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد یکی از متهمان اصلی این باند، تعدادی تصادف صوری را در سراسر کشور صحنه سازی کرده و مدارک هویتی و همچنین اوراق سفید امضاء، سفته از مصدومان را در منزل خود نگه داری می کند که در ادامه کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی وی و همدستش را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: سپس متهمان طی تحقیقات صورت گرفته با توجه به شواهد و مدارک موجود به بزه انتسابی اعتراف و سپس در پی کشف مدارک هویتی مصدومان از منزل این افراد، بلافاصله موضوع طی مکاتبه به بیمه مرکزی و همچنین کلیه شرکت های بیمه اعلام تا از پرداخت دیه به مصدومان که 38 نفر بودند خودداری شود.

سردار آقاخانی گفت: در ادامه با صدور حکم جلب یکی دیگر از متهمان اصلی این پرونده که دارای 5 فقره سابقه کیفری بود، نامبرده دستگیر و صراحتاً به جرم خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: افراد مذکور اذعان داشتند با شناسایی افراد معتاد ضمن دریافت سفته و اوراق سفید امضاء، با شکستن استخوان بینی و محل هایی که دیه نسبتاً سنگین تری داشتند آن ها را به محل تصادف برده و پس از صحنه سازی و برخورد آن شخص با یک خودرو در حال عبور، وی را به بیمارستان منتقل می کردیم.

وی گفت: در بررسی های انجام شده و استعلام از شرکت های بیمه مشخص شد متهمان طی 40 فقره تصادف، 10 میلیارد ریال از شرکت های بیمه کلاهبرداری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: در ادامه 6 تن از اعضای خانواده این افراد که در تصادفات ساختگی دخیل بودند دستگیر و در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین