کد خبر: ۶۳۴۵۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

نیکی کریمی تک و تنها با «آتابای» / عکس

نیکی کریمی روز گذشته اولین تیزر فیلم جدیدش «آتابای» را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و نوشت که برای ساخت این فیلم، دو سال زمان صرف تحقیق و جست و جو کرده است.
نیکی کریمی تک و تنها با «آتابای» / عکس
آفتاب‌‌نیوز :

او پنج سال پس از آخرین تجربه کارگردانی خود، در پنجمین ساخته‌اش سراغ روایت یک قصه عاشقانه رفته است و گفته می‌شود این فیلم نسبت به آثار قبلی او، فیلم متفاوتی در کارنامه نیکی کریمی خواهد بود.

برخلاف سال گذشته که چهار فیلم از کارگردانان زن در جشنواره فجر حاضر بود، امسال نیکی کریمی تنها کارگردان زن حاضر در جشنواره است و نتیجه کار او در «آتابای» به عنوان چهره‌ای که سابقه‌اش در بازیگری طولانی‌تر و پرافتخارتر است، بیشتر زیر ذره‌بین خواهد رفت. نیکی کریمی تا به حال فیلم‌هایی مانند «یک شب»، «چند روز بعد»، «سوت پایان» و «شیفت شب» را ساخته است که هیچ کدام از آن‌ها موفقیت ویژه‌ای را در مقام کارگردان، نصیب او نکرده‌اند و آثار قابل توجهی در سینما به حساب نمی‌آیند.

نیکی کریمی تک و تنها با «آتابای» / عکس

داستان فیلم جدید نیکی کریمی، درباره مردی ۴۰ ساله به نام «آتابای» است که در روستای پیرکندی در شهرستان خوی زندگی می‌کند. او در رشته معماری درس خوانده است اما در همان دوران دانشجویی تجربه شکست عشقی را از سر گذرانده و به دلیل تأثیرات روانی این اتفاق، ترک تحصیل کرده و به زادگاه خود برگشته است.

از نکات جالب درباره «آتابای» همکاری نیکی کریمی با هادی حجازی‌فر به عنوان نویسنده است. کریمی فیلم نامه هر چهار ساخته قبلی‌اش را خودش نوشته یا از حضور یک نویسنده دیگر در کنار خود استفاده کرده است، اما در «آتابای» نویسندگی فیلم نامه را به بازیگری مانند هادی حجازی‌فر سپرده که برای اولین بار فیلم نامه‌نویسی را در یک فیلم سینمایی تجربه می‌کند. جالب آن که زادگاه خود حجازی‌فر مانند شخصیت «آتابای» که در قصه می‌بینیم خوی است و مانند او فضای دانشگاه هنرهای زیبای تهران را البته نه در رشته معماری، بلکه در رشته نمایش عروسکی تجربه کرده است.

نیکی کریمی تک و تنها با «آتابای» / عکس

نیکی کریمی از حضور حجازی‌فر به عنوان بازیگر هم استفاده کرده و علاوه بر او، ستاره‌هایی مانند جواد عزتی و سحر دولتشاهی نیز در فیلم حضور دارند. هادی حجازی‌فر و جواد عزتی در این فیلم به زبان ترکی صحبت می‌کنند که این اتفاق به ویژه درباره جواد عزتی برای مخاطبان جذاب و تازه خواهد بود. فیلم برداری این فیلم در خوی انجام شده است و لوکیشن‌های «آتابای» هم برای تماشاگران تازگی خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین