کد خبر: ۶۳۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۵

نصرالله: جنگ 33 روزه نقشه آمریکا را بر هم زد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شیخ حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، می‌گوید نبرد 33 روزه این گروه با اسرائیل در تابستان گذشته ایده‌های آمریکا برای ایجاد «خاورمیانه ای نو» را خنثی کرده است. وی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که اسرائیل و آمریکا خواستار گستراندن دامنه‌های قدرت فواد سینیوره، نخست وزیر، به سراسر لبنان بوده‌اند اما شکست خورده‌اند.

وی همچنین اخطار داد که حزب الله هنوز مسلح است و اگر هدف حمله قرار گیرد با راکت های خود اسرائیل را نشانه خواهد رفت.

در جریان مناقشه 34 روزه تابستان گذشته بیش از هزار غیرنظامی کشته شدند.

اسرائیل پس از آنکه پیکارجویان حزب الله در یک یورش فرامرزی در روز 12 ژوئیه دو سرباز آن کشور را اسیر کرده و چندین سرباز دیگر را کشتند، به لبنان حمله کرد. 

شیخ نصرالله در یک سخنرانی برای پنج هزار نفر از هوادارانش در شهر جنوبی بنت جبیل گفت که پروژه آمریکا با پیروزی مقاومت اسلامی کنار زده شد. شاخه نظامی حزب الله نیروی مقاومت اسلامی خوانده می‌شود.

وی گفت: اسرائیلی ها و آمریکایی ها می‌خواستند دولت سینیوره دامنه قدرت خود را به سراسر خاک لبنان و به منظور نابودی مقاومت اسلامی گسترش دهد، اما آن شکست دیگری بود.

حزب الله و دیگر ناراضیان هوادار سوریه از ماه نوامبر تاکنون با حامیان دولت سینیوره شاخ به شاخ بوده‌اند. این بن بست سیاسی با خروج اعضای وابسته به حزب الله از کابینه و درخواست تشکیل یک دولت وحدت ملی که حزب الله در آن حق وتو خواهد داشت شروع شد.

پیشتر، برنارد کوشنر وزیر خارجه فرانسه، اخطار داد که اگر این بن بست ادامه یابد خطر افتادن لبنان به ورطه جنگ داخلی وجود دارد.

شیخ نصرالله همچنین گفت که اسرائیل تنها در صورتی می تواند آزادی سربازانش را تضمین کند که دست به «مذاکراتی غیرمستقیم و تبادل» با زندانیان لبنانی که در بازداشت دارد بزند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین