کد خبر: ۶۳۴۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

اعتراف وزارت دادگستری به ۲۴ ایمیل سرنوشت‌ساز ترامپ درپرونده اوکراین/کاخ سفید دسترسی راممنوع کرد

رسانه‌ها با استناد به یک پرونده تشکیل شده در دادگاه گزارش دادند، کاخ سفید احتمالا از ارائه ۲۴ ایمیل مربوط به مشارکت رئیس جمهور آمریکا در مسدود کردن کمک نظامی به اوکراین امتناع خواهد کرد.
اعتراف وزارت دادگستری به ۲۴ ایمیل سرنوشت‌ساز ترامپ درپرونده اوکراین/کاخ سفید دسترسی راممنوع کرد
آفتاب‌‌نیوز :

 یکی از وکلای دفتر مدیریت و بودجه خطاب به دادگاهی نوشته است که ۲۴ ایمیل داخلی مربوط به بازه زمانی ژوئن تا سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی باید محرمانه باقی بماند چرا که این ایمیل‌ها حاوی اظهارات رئیس جمهوری و دیگر تصمیم گیرندگان ارشد هستند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد، این نامه برای دادگاهی که ضرب‌الاجل ۳۱ ژانویه را برای دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تعیین کرده بود، ارسال شده است؛ ضرب‌الاجلی که دولت ترامپ را موظف کرده بود تا تمامی مکاتبات داخلی پیرامون کمپین فشار علیه اوکراین برای انجام تحقیقات درباره جو بایدن، رقیب سیاسی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را ارائه کند.

گفته می‌شود که این ایمیل‌ها سند و برهان صریح و آشکاری دارند که ترامپ دستور توقف کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را صادر کرده تا ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور را برای اعلام تحقیقاتی درباره جو بایدن و پسرش هانتر بایدن تحت فشار بگذارد.

این نامه چند ساعت پس از آن ارسال شد که سنا رای به عدم حضور شاهدان و ارئه مدارک بیشتر در محاکمه استیضاح ترامپ داد.

تنها چند ساعت پس از این رای دولت ترامپ به وجود این ایمیل‌ها که افشاکننده تفکر و نظر رئیس‌جمهور درباره توقف کمک نظامی به اوکراین است، اعتراف کرد.

وزارت دادگستری درخواست دسترسی به کپی این ایمیل‌ها را داشت اما هیتر ولش، از وکلای دفتر مدیریت و بودجه گفت که ۲۴ تا از این ایمیل‌ها براساس قانون "منافع رئیس جمهور" قابل دسترسی نیستند.

به گفته ولش این ایمیل‌ها بخصوص در شاخصه‌ای می‌گنجند که نشان از ارتباطات رئیس جمهور ، معاونش و یا مشاوران نزدیکش در حلقه تصمیم‌گیری رئیس جمهور دارد و درباره اهداف و یا دوران توقف کمک نظامی به اوکراین است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین