کد خبر: ۶۳۴۶۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

کلاهبرداری ۱۴ میلیونی زن جوان با ترفند ازدواج در یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی و دستگیری زن جوانی در فضای مجازی که با ترفند ازدواج توانسته بود با وعده‌های دروغین مبلغی در حدود ۱۴ میلیون تومان از مرد ۵۹ ساله کلاهبرداری کند، خبر داد .
کلاهبرداری ۱۴ میلیونی زن جوان با ترفند ازدواج در یزد
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: شاکی در اظهارات خود، آشنایی خود با فرد کلاهبردار را در یکی از گروه‌های دوستیابی عنوان کرد و گفت این زن با ارسال پیامی مبنی بر اینکه مدت ۶ ماه است با یک فرزند که سرپرستی وی را برعهده گرفته و از همسرش به دلیل اعتیاد متارکه کرده و به دلیل مشکلات مالی تمایل به ازدواج مجدد دارد.

وی افزود: فرد کلاهبردار توانسته بود با جلب اعتماد اعم از ارسال عکس‌های خصوصی و شخصی و درد دل‌های مرسوم و سوء‌استفاده از احساسات مرد ۵۹ ساله به بهانه عمل زیبایی و خرید لوازم آرایشی بهداشتی اقدام به کلاهبرداری طی چند مرحله کرده و سپس متواری شده است .

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: متهم نیز فردی باهوش بوده و برای دریافت مبالغ واریزی شماره کارت دوستان خود را ارائه داده که ردپایی از خود بر جای نگذارد و از سویی حدود سه میلیون تومان فقط شارژ اخاذی کرده با عنوان بسته مکالمه و داده اینترنت، ولی هربار با بهانه‌های مختلف از دیدار حضوری پرهیز و شاکی را فریب داده است.

به گزارش فتای یزد، سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: افراد سودجو با راه‌اندازی صفحه‌های غیراخلاقی در شبکه‌های اجتماعی و دادن وعده‌هایی در خصوص ازدواج دائم یا موقت و دوستی‌های غیر اخلاقی از کاربران کلاهبرداری کرده و باعث رواج فساد در جامعه می‌شوند، از این رو توصیه میگردد ضمن پایبندی به اصول شرعی و اخلاقی از ورود به شبکه‌های اجتماعی که باعث تخریب افکار آنها شده و گسست زندگی فردی و اجتماعی آنها را به دنبال دارد خودداری کرده و فریب وعده‌های دروغین شیادان اینترنتی را نخورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاربران می‌توانند برای دریافت توصیه‌های پیشگیرانه پلیس فتا به سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و همچنین در صورت بروز مشکل از طریق شماره تماس ۲۱۸۲۵۰۵۰ با پلیس فتا استان یزد به صورت شبانه روزی تماس حاصل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
5
فضای مجازی و واقعی مملو از این کلاهبرداران است.پسرهاومردها هوشیارباشندوشأن ومنزلت خودراپایین نیاورند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین