کد خبر: ۶۳۴۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

رئیسی: آزادی‌های مشروع مردم را صیانت می‌کنیم

سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی و آیین تجدید میثاق مقامات قضایی با آرمان‌های امام خمینی (ره) گفت: همگان باید تلاش کنند در گام دوم تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی به نگاه‌های بلند امام (ره) بزرگوار دست یابیم.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیسی ادامه داد: امام (ره) جامعه‌ای می‌خواستند که مبتنی بر اصول عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت باشد و تمام دیدگاه‌های امام (ره) هم تحقق جامعه‌ای با این ویژگی‌ها بود.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: دشمنان بسیار تلاش کردند این جامعه شکل نگیرد یک مورد هشت سال جنگ تحمیلی بود و فتنه‌های بسیار کردند، اما به تفضل خداوند متعال موفق نشدند و در این چهل سال به برکت اخلاص امام (ره)، خون شهدا، هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی و حضور مقتدرانه مردم در صحنه موفقیت‌های بسیاری کسب شد.

رئیسی: آزادی‌های مشروع مردم را صیانت می‌کنیم

رئیسی اظهار داشت: دستگاه قضایی مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی در این چهل سال شکل گرفت و در هر دوره‌ای گام‌هایی برداشته شد. در این دوره درصدد هستیم با استفاده از منویات امام بزرگوار و رهنمود‌های رهبری معظم انقلاب تحولی را در دستگاه قضایی شکل دهیم که متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: مردم عزیز با حضور خود در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و در این رفراندوم تشییع، رأی به مقاومت و ایستادگی دادند.

وی اضافه کرد: امروز پیام رهبری، ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان است و پیام ضعف مطلقا به نظام اسلامی تعلق ندارد.

رئیسی گفت: پیام ایستادگی و مقاومت به دنیا مخابره شده و امروز اراده دولت و ملت و همه دست اندرکاران این نظام پیام ایستادگی در مقابل دشمنان است.

وی ادامه داد: در سیره و سلوک امام (ره) رأی مردم و مردم باوری یک شعار نبود مثل بعضی سیاسیون دنیا که دم از مردم می‌زنند، اما فقط مردم را نام می‌برند و توجه به آن‌ها ندارند امام (ره) این نگاه را نداشتند و اگر فرمودند: میزان رأی ملت است با همه وجود باور داشتند و امروز نیز مردم باوری در سیره و سلوک رهبری معظم انقلاب هست و حقیقتا ایشان مردم را باور دارند.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: خواست مردم، معیشت مردم، آزادی‌های مشروع مردم و صیانت از حقوق مردم برای همه ما باید در دستور کار باشد و دستگاه قضایی یکی از اقدامات جدی که دنبال می‌کند، صیانت از حقوق مردم و حقوق عامه است.

وی گفت: همچنین مبارزه بی امان فساد در دستور کار است و اعتقاد داریم در درون و ذات انقلاب مبارزه با فساد قرار دارد و هیچ مدیر و هیچ دستگاهی نمی‌تواند سبقه و برنامه مبارزه با فساد را نداشته باشد.

رئیسی افزود: صلاح، قانونمداری، عدالت خواهی و حق گرایی باید جزء دستور کار دستگاه‌ها باشد. در این دوره هم برنامه قوه قضائیه این است که محوری‌ترین نکته یعنی اجرای عدالت را پیگیری کنیم و دستگاه قضایی به عنوان پیشانی اجرای عدالت گام بردارد.

وی گفت: از روح بلند امام (ره) و شهدا و از مردم عزیز استمداد می‌جوییم تا در اجرای عدالت که هدف مهم امام راحل بوده و همواره بر اجرای آن تاکید داشتند محقق شود و مردم احساس عدالت کنند و حقیقتا در پناهگاه دستگاه قضائی به حق و عدل عمل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین