کد خبر: ۶۳۴۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

مسؤول طالبان: خواسته‌های جدید آمریکا مانع مذاکرات با آن است

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با اشاره به ادامه مذاکرات طالبان و نماینده آمریکا در امور افغانستان در دوحه قطر، تاکید کرد: خواسته‌های جدید آمریکا مانع مذاکرات با این کشور می‌شوند.
مسؤول طالبان: خواسته‌های جدید آمریکا مانع مذاکرات با آن است
آفتاب‌‌نیوز :

 سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهار کرد: مذاکرات طالبان و زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، در دوحه ادامه دارند.

به گزارش سایت الجزیره، شاهین بدون اشاره به خواسته‌های جدید آمریکا گفت: این مذاکرات تا این لحظه به دلیل خواسته‌های جدیدی که آمریکا مطرح کرده، پیشرفت چشمگیری نداشته‌اند.

یک منبع نزدیک به مذاکرات دوحه گفت: طالبان به عنوان یک اقدام اولیه با کاهش خشونت در افغانستان موافقت کرد.

فرستاده آمریکا آتش‌بس کامل را خواستار شد، این در حالیست که طالبان اعلام کرد پس از امضای توافق نهایی این مساله را بررسی خواهد کرد.

خلیل‌زاد عصر شنبه پس از ورود به کابل با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دیدار کرد.

بر اساس بیانیه‌ای، خلیل‌زاد منتظر پاسخ صریح طالبان درباره آتش‌بس است.

خبرگزاری رویترز اواخر ماه گذشته میلادی گزارش داده بود که طالبان افغانستان از حملات به نیروهای افغان خواهد کاست و در صورتی که در جریان مذاکرات صلح در دوحه با مذاکره‌کنندگان آمریکایی به توافقی دست یابد، مذاکراتی با مسؤولان دولت افغانستان انجام خواهد داد.

طالبان در آن مقطع زمانی اعلام کرد که یکی از مسؤولان برجسته آن در دوحه با مسؤولان آمریکایی دیدار کرده و درباره امضای یک توافقنامه صلح با آنها بحث و گفت‌وگو کرد.

به گفته خبرنگار الجزیره در افغانستان، این موضوع به ملا عبدالغنی برادر، معاون امور سیاسی رهبر طالبان مربوط است که در دوحه با خلیل‌زاد دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین یک منبع به الجزیره گفت، ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان به خلیل‌زاد پیوست.

یک رهبر برجسته طالبان گفت: آمریکا قصد داشت ما در جریان مذاکرات صلح آتش‌بس را اعلام کنیم اما ما آن را نپذیرفتیم، شورای طالبان در روز امضای توافقنامه صلح با آتش‌بس موافقت کرد.

وی افزود: به محض دستیابی به توفقنامه آتش‌بس طالبان و دولت افغانستان می‌توانند دیدار مستقیمی در آلمان داشته باشند.

طالبان پیشتر حضور در مذاکراتی با دولت افغانستان را نپذیرفته بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین