کد خبر: ۶۳۴۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰

لشکر معتادان متجاهر به ۶۶ هزار نفر رسید

مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: طبق آمار ۶۶ هزار معتاد متجاهر در مراکز مختلف نگهداری می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

فرید براتی مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی ظهر امروز در نشست بررسی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی طرح ساماندهی روددره فرحزاد اظهار کرد: طرح نجات از سال ۷۱ در ایران اجرا می‌شد و جمع آوری معتادان موضوع جدیدی نیست.

وی گفت: یک زمانی به بهزیستی گفتند با بیماران سردرگم برخورد کنیم و ما ظرفیتی ایجاد کردیم به اندازه ۲۸ هزار نفر و بیماران روانی که سرگردان در شهر بودند را جمع آوری و ساماندهی کردیم و حتی بعضاً برای آنها یارانه هم از دولت می‌گرفتیم.

لشکر معتادان متجاهر به ۶۶ هزار نفر رسید

سوال اصلی اینجاست که چرا این موضوع برای معتادان اجرا نمی‌شود.

مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: شهرداراسبق تهران در دوره مدیریتشان گفتند اگر به من اختیار صد درصدی بدهید می‌توانم دره فرحزاد و مشکلاتش را حل کنم و این مکان را مثل فلان پارک کنم. اما متأسفانه به او این اختیار داده نشد و وضعیت دره فرحزاد همانطور که می‌بینید از آن سال تا کنون مانده است.

براتی افزود: موضوع اصلی این است که همان موقع گفتند به این کارها اعتیاد جمع نمی‌شود. باید موضوعات دیگری را هم در این زمینه در نظر بگیریم.

وی گفت: می‌خواهم بگویم اگر صفر تا صد یک کار را به یک نهاد بدهیم نتیجه بهتری را شاهد هستیم.

مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی تصریح کرد: در سیاست‌های ابلاغی هم آمده است که اگر می‌خواهید مواد را به قصد درمان به معتادان بدهید اجازه دارید و حتی بعد هم مصوب شد که بهزیستی دو مرکز امن مصرف مواد مخدر داشته باشد.

وی گفت: وقتی برای اجرای این طرح خواستیم عمل کنیم به ما گفتند که باید از وزارت بهداشت مجوز بگیرید و این طرح علیرغم اینکه مصوبه ستاد را داشت، نتوانست از وزارت بهداشت مجوز بگیرد و هیچ وقت راه اندازی نشد.

براتی اظهار داشت: سوال این است با این رویه چه گلی به سر فرحزاد می‌خواهیم بزنیم.

وی ادامه داد: طبق آمار ۷ هزار معتاد متجاهر در مرکز فشافویه، ۶۰۰ نفر در مرکز سروش و ۵۰۰ نفر در مرکز ضیائیان نگهداری می‌شوند. آیا معتادان متجاهر تمام شده‌اند؟ طبق آمار ۶۶ هزار معتاد متجاهر در مراکز مختلف نگهداری می‌شوند.

مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: من می گویم که این معتادان تمام شدنی نیستند چون فروشنده بازار خودش را پیدا می‌کند و حتی افراد را از داخل خانه‌هایشان برای مصرف به بیرون می کشند.

وی گفت: در روزهای آینده ظرفیتی به اندازه نگهداری ۳۵۰ معتاد متجاهر زن در تهران راه اندازی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین