کد خبر: ۶۳۴۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵

هنیه در قطر ماندگار شد

مقامات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت و گو با روزنامه "الشرق الاوسط" اعلام کردند که «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی این جنبش تصمیم گرفته اقامتی طولانی مدت در خارج از نوار غزه داشته باشد و احتمالا تا پایان سال جاری میلادی و یا حتی تا پایان سال ۲۰۲۱ در قطر خواهد ماند.
آفتاب‌‌نیوز :

الشرق الاوسط به نقل از مقامات حماس افزود: برخی گمانه های مبنی بر اینکه مصر مانع بازگشت هنیه به غزه شده است، حقیقت ندارد و هنیه در این مرحله تصمیم گرفته تا در قطر اقامت کند.

پیشتر برخی رسانه های اسرائیلی گزارش داده بودند که مقامات مصری به دلیل سفر رییس دفتر سیاسی حماس به تهران برای شرکت در مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، مانع از بازگشت هنیه به نوار غزه از خاک این کشور شده اند.

هنیه در قطر ماندگار شد

الشرق الاوسط به نقل از برخی مقامات حماس از جمله «خلیل الحیه» افزود که مصر از سفر اسماعیل هنیه به ایران راضی نبود و مقامات مصری حماس را به خاطر این موضوع ملامت کردند اما در نهایت اختلافات میان دو طرف حل و فصل شده است.

«خلیل الحیه» از فرماندهان ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیشتر در سخنانی به سفر «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس به تهران و حضور در تشییع پیکر سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» اشاره کرده و گفته بود: این حضور برای قدردانی از حمایت های نظام و مردم ایران و همچنین برای پاسداشت از مردی بود که از مقاومت ملت فلسطین حمایت می کرد.

اسماعیل هنیه از ۲ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۱ آذر ۱۳۹۸) اولین دور از سفرهای خارجی خود را پس از ریاست دفتر سیاسی حماس با سفر به قاهره آغاز کرد و پس از آن نیز به ترکیه، قطر، عمان، ایران و مالزی سفر و با مقامات این کشورها دیدار کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین