کد خبر: ۶۳۴۷۴۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
صحبت ظریف در اشپیگل موضع همه مقامات عالی نظام است

جریان نامه ۱۴ صفحه‌ای ظریف چیست؟

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اروپایی‌ها با استدلال‌های ایران از فعال کردن مکانیسم ماشه منصرف شدند، گفت: آقای ظریف در نامه ۱۴ صفحه‌ای حقوقی به جوسپ بورل، استدلالات کشورهای اروپایی را زیر سوال برد.
آفتاب‌‌نیوز :

«سید عباس موسوی» صبح امروز- دوشنبه - در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به مردم ایران و دوستداران انقلاب اسلامی تبریک گفت و اظهار داشت: در سالگرد پیروزی مردمی‌ترین انقلاب هستیم که علیرغم عدم خواست قدرت‌های جهانی، با قدرت مردم پیروز شد و با پشتیبانی مردم ادامه یافته و با حمایت مردم در گام دوم انقلاب اسلامی پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه دوشادوش همه ارکان نظام برای موفقیت نظام و دستیابی به اهدافش تمامی تلاش خود را به کار خواهد بست.

جریان نامه 14 صفحه ای ظریف چیست؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به سفر جوسپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران اظهار داشت: جوسپ بورل درخصوص تحولات برجامی و روابط ایران و اتحادیه اروپا و همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با وزیر امور خارجه، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس دیدار می‌کند.

موسوی در ادامه معامله قرن را یکی از ننگین‌ترین پیشنهادات و ابتکارات عنوان کرد که توسط آمریکایی‌ها با نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین ارائه شده و افزود: از نظر مردم ایران، معامله قرن یک صلح تحمیلی و فروش سرزمین فلسطین است. این طرح فراموشی آرمان فلسطین است و دولت ایران در کنار دولت و ملت فلسطین تا تحقق آزادی قدس شریف خواهد بود.

تنها راه حل فلسطین مراجعه به‌ آرای عمومی است

وی با بیان اینکه راه‌حل ایران را تنها راه حل ممکن برای خروج از این بن‌بست ۷۰ ساله می‌دانیم و آن مراجعه به آرای عمومی درباره سرنوشت فلسطین است، ابراز داشت: از مواضع برخی از کشورهای اسلامی متاسفم که دوست را به جای دشمن و دشمن را به جای دوست می‌نشانند و امیدوارم با اتفاقات رخ داده متوجه شوند که دوست‌ آنها چه کسی است و دشمن آنها چیزی جز موجودیتی به نام اسرائیل نیست.

ظریف در نامه ۱۴ صفحه ای استدلال اروپایی‌ها را زیر سوال برد

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از فعال کردن مکانیزم ماشه بیان کرد: اتحادیه اروپا هنوز مکانیزم ماشه را فعال نکردند. خواستند به این سمت بروند ولی با استدلاهای ایران منصرف شدند. آقای ظریف یک نامه ۱۴ صفحه‌ای حقوقی به آقای بورل نوشتند و استدلالات کشورهای اروپایی را زیر سوال بردند.

موسوی با بیان اینکه رفت و آمدهای دیپلماتیک ارتباطی با مواضع آنها ندارد، یادآور شد: سفر بورل را مهم ارزیابی می‌کنیم و امیدواریم در گفت‌وگو با مقامات ایران، منطق شرایط جدید و ریشه آن را متوجه باشند و استدلالات ایران را بشنوند و اگر حسن نیتی دارند، برای کاهش تنش‌ها اقدام جدی انجام دهند.

وی درباره اظهارات اردوغان مبنی بر پایان یافتن روند آستانه عنوان کرد: از دیدگاه ایران تنها روندی که به دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه کمک می‌کند، همین روند آستانه است که ایران، ترکیه و روسیه مبتکر آن بوده و برایش زحمت کشیده‌اند. در تماس با مقامات ترکیه، بر این روند به عنوان تنها روند موجود که می‌تواند به یک راه حل سیاسی پایدار کمک کند، تاکید شده است.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه افزود: ما این ابتکار را دستاوردی برای سه کشور و مردم منطقه به ویژه ملت سوریه می‌دانیم که ناخواسته سال‌ها درگیر بحرانی شده‌اند که دیگران تحمیل کرده‌اند.

وضعیت ایران و آمریکا در شرایط میانجیگری نیست

موسوی درخصوص تمایل هند برای میانجیگری میان ایران و آمریکا هم گفت: وضعیت ایران و آمریکا در شرایط میانجیگری نیست. آمریکا یک رویکرد خصمانه و توهمانه‌آمیز نسبت به ایران دارد و ابایی از بیان آن ندارد. آنها با موجودیتی به نام ایران و ملت ایران مشکل دارند و با این گونه میانجیگری‌ها مشکل حل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ضمن احترام به تلاش بسیاری از کشورها و استقبال به حسن نیت آنها، به رویکرد و اظهارات مقامات رژیم آمریکا ارجاع می‌دهیم که بدانند ریشه تنش‌ها چیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها باید دست از خصومت برهنه‌ای که با ایران دارند که تازگی هم ندارد و به قبل از انقلاب اسلامی و کودتای سال ۳۲ برمی‌گردد و پس از انقلاب با حمایت از متجاوز، تروریسم و تحریم‌های ظالمانه ادامه یافت. این روند باید متوقف شود.

گفت و گوها با بورل صریح خواهد بود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره مطالبات ایران از جوسپ بورل تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنم گفت‌وگوهای مقامات ایران با بورل، صریح باشد همانطور که چند هفته پیش ظریف و بورل در هند با یکدیگر دیدار کرده و گفت‌وگوهای شفاف و صریحی با یکدیگر داشتند و این صراحت و شفافیت از امروز هم ادامه یابد.

موسوی اضافه کرد: مطالبات زیادی از اروپا داریم که پس از نقض برجام توسط آمریکا، با آنها همراهی کرده و با بی عملی خود نشان دادند اراده یا توان لازم را ندارند و تسلیم فشار آمریکایی‌ها شدند. گفت‌وگوها صریح خواهد بود و نکات به آنها بیان می‌شود.

اگر کارشکنی نشود ظریف در نشست مونیخ شرکت می کند

وی درباره شرکت وزیر امور خارجه در نشست امنیتی مونیخ خاطرنشان کرد: ظریف در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کرده و سخنرانی می‌کند اگر مانند دفعه قبل کارشکنی انجام نشود.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تهدیدات ترکیه درباره عملیات نظامی ارتش سوریه در ادلب ابراز داشت: ارتش سوریه حق دارد در سرزمین خود و هر کجایی که اشغال شده و آن را تهدیدی برای امنیت و حاکمیت ملی خود می‌داند و تروریسم در آنجا ریشه کرده است، دست به اقدام بزند.

موسوی با بیان اینکه کشورهای دیگر باید به خواست دولت و ملت سوریه و امنیت آنها احترام بگذارند، عنوان کرد: کشورهای دیگر ممکن است نگرانی‌هایی داشته باشند که مدنظر همگان است ولی باید اجازه داد دولت و ملت سوریه درباره سرنوشت کشور خود تصمیم بگیرند.

اروپا باید برای اجرای تعهدات خود گام عملی بردارد

وی درباره راه‌اندازی کانال بشردوستانه ایران و سوئیس و آخرین وضعیت اینستکس یادآور شد: ما به عنوان وزارت خارجه موظف هستیم از هر رایزنی که به دولت و ملت ایران کمک کند تا فشارها را کمتر کند، حمایت کنیم. درباره اینستکس باید بگویم این سازوکار مقدمه‌ای بر تعهدات ۱۱ گانه اروپا در قبال ایران است.

این دیپلمات اضافه کرد: مدت‌ها طول کشید آنها کاری را انجام دادند اما عدم استقلال اتحادیه اروپا و حرف‌شنوی آنها از ایالات متحده و فشار پذیری از قلدرها، مانع از پایبندی به تعهداتشان شده است.

موسوی با بیان اینکه ما نهاد متناظر اینستکس را راه‌اندازی کردیم و این دو نهاد با یکدیگر در ارتباط هستند، بیان کرد: رییس اینستکس چندی پیش در ایران بود ولی اقدام عملی باید از سوی اروپا باشد که آنها دنبال سازوکارهایی هستند و می‌خواهند چراغ سبزهایی از آمریکا بگیرند. این به خودشان برمی‌گردد ولی ایران آماده راه‌اندازی این کانال است.

کانال بشر دوستان را به رسمیت نمی‌شناسیم/ دارو و غذا تحریم نبوده که برای آن کانال ایجاد کنند

وی درباره کانال بشردوستانه سوییس گفت: ما چیزی به نام کانال بشردوستانه یا مشابه آن را به رسمیت نمی‌شناسیم ما تحریم‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم. دارو و غذا تحریم نبوده است که کانالی برای آن ایجاد کرده و سروصدا برایش ایجاد کنند. از نظر ما این اهمیتی ندارد ولی از همه تلاش‌ها برای کاهش فشار استقبال کرده و آن را مفید می‌دانیم.

موسوی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌دانند تعهدی دارند و رای دیوان لاهه را داریم که طرف مقابل موظف به ارائه تسهیلات هستند. ما آن را مجوزهای قطره‌چکانی و مشروط می‌دانیم که نمی‌تواند مانع از نادیده گرفتن جنایات جنگی آمریکا شود.

داروها باید یک سال و نیم قبل وارد کشور می‌شد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه این داروها با پول این ملت وارد کشور شده است، اظهار داشت: این داروها باید یک سال و نیم قبل وارد کشور می‌شد که آمریکایی‌ها مانع شدند و کارشکنی کردند. شرکت سوئیسی هم پول آن را می‌گیرد. توقعات ما بیش از اینها است. تعهدات آنها هم صدها برابر این جور مسائل است.

سفرهای یوسف بن علوی روتین است/ اگر قرار بود اتفاق ویژه ای بیفتد علنی نمی‌شد

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه درباره سفرهای پی در پی یوسف بن علوی به تهران تصریح کرد: اگر قرار بود اتفاق ویژه‌ای در پس این سفرها انجام شود، علنی نمی‌شد. این سفرها، روتین است. با چند کشور توافق کرده‌ایم هر گاه احساس کردیم درخصوص موضوعی دوجانبه یا منطقه‌ای نیازمند رایزنی هستیم در زمان کوتاهی به کشورهای یکدیگر سفر کنیم.

موسوی افزود: سفرهای بن علوی هم در این چارچوب است. در سفر اخیر هم درخصوص مکانیزم دوجانبه که امنیت تنگه هرمز را بیشتر تامین کند و دو کشور برای تامین این آبراهه همکاری کنند، گفت‌وگو شد. دوستان ما درخصوص تحولات منطقه نگرانی‌هایی دارند که درخصوص این مسئله گفت‌وگو می‌شود.

برخی به دنبال القای دوگانگی هستند

وی درباره انتقادات بی‌سابقه به ظریف پس از گفت‌وگو با اشپیگل از سوی برخی از جریان‌ها و نهادها خاطرنشان کرد: نگرانی ما این است که این هجمه‌های عجیب و غریب به ظریف و وزارت امور خارجه که احساس می‌کنیم بخشی از روی کم‌اطلاعی است موجب ایجاد این تصور شود که در ایران یک دوگانه‌ای وجود دارد در حالی این گونه نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ایران یک کل واحد است که در سیاست خارجی خود را نشان می‌دهد. وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه مجری سیاست خارجی، مجری سیاست‌ها و تصمیماتی است که در سلسله مراتب گرفته می‌شود.

موسوی با تاکید بر اینکه من ضمن آنکه اختلاف سلیقه و دیدگاه را در مسائل مختلف درک می‌کنم اما این دوگانه‌ای که برخی به دنبال القا هستند را قبول ندارم، ابراز داشت: ما این مسئله را مضر به منافع ملی و امنیت کشور می‌دانیم. سوابق، کارنامه و اقدامات ظریف در عرصه سیاست خارجی روشن است. ایشان مجری تصمیماتی است که مقامات عالی کشور ابلاغ می‌کنند.

وی با بیان اینکه من از جریان‌های رسانه‌ای و جوانان انقلابی می‌خواهم دقیق‌تر موضع‌گیری کرده و اقدام کنند، عنوان کرد: صحبت‌های ظریف در گفت‌وگو با رسانه‌ها، سخنرانی‌ها و نشست‌ها، صحبت از نظام جمهوری اسلامی است و چیزی خارج از آن نیست.

این دیپلمات با تاکید بر اینکه صحبت ظریف در اشپیگل موضعی است که همه مقامات عالی از بالاترین سطح تا بنده بیان شده است، یادآور شد: همیشه حرف ما این است که هیچ گونه مذاکره دوجانبه با آمریکا ندارد و نخواهد داشت و همیشه بر این تاکید کردیم که آمریکایی‌ها به شرایط قبل از ۲۰۱۷ بازگردند و تحریم‌هایی که با خروجشان از برجام اعمال کردند، برگردانند و به میز۱+۵ برگردند. این حرف جدیدی نیست.

معامله قرن حیثیت اعراب و مسلمانان را از بین می‌برد

موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره معامله قرن و سکوت برخی از کشورهای عربی نسبت به آن بیان کرد: من نمی‌دانم چرا شرکت‌های عربی سکوت کرده یا مخالفت جدی نکردند اما هشدار می‌دهیم معامله قرن توطئه عظیمی است که در پس آن شکل می‌گیرد و حیثیت اعراب و مسلمانان را اگر اجرا شود – که فکر می‌کنیم نمی‌شود – می‌برد.

وی افزود: این یک پروژه صهیونیستی است که می‌خواهد نشان دهد ایران با اعراب مشکل دارد که با بی‌تدبیری برخی از کشورهای عربی از زبان‌شان بیان می‌شود. آنها باید آگاه باشند ایران خیرخواه همه کشورهای منطقه است که براساس اصول، اهداف و تعالیم اسلامی، اخلاقی و قانون اساسی است.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران همواره به دنبال تقویت امت اسلامی است، گفت: تنها موجودیتی که بر سر آن بحث است، اسرائیل است که امیدواریم کشورهای منطقه در دام آن نیفتند. البته ملت‌های منطقه بیدار هستند و بسیاری از کشورهای منطقه هم بیدار هستند اما امیدواریم مابقی کشورهای اسلامی متوجه این تهدید باشند.

موسوی درباره اجلاس بعدی کمیسیون مشترک برجام اظهار داشت: چندی پیش کارشناسان دو طرف صحبت‌هایی با یکدیگر داشتند. یکی از محورهای سفر بورل به تهران برجام و استدلالات دو طرف است. توافق شده است در آینده نزدیک کمیسیون مشترک برگزار شود اما تاریخ و مکان آن هنوز نهایی نشده است.

اگر اقدامی انجام دهیم شجاعت اعلام‌ آن را داریم

وی درخصوص ادعای فرمانده سنتکام علیه ایران تصریح کرد: اینجا منطقه ما است. ما ملت و کشوری هستیم در حمله موشکی به عین‌الاسد نشان دادیم اهل تعارف و مماشات نیستیم. ایران هر گاه احساس کند منافعش توسط بیگانگان به خطر افتاده است یا اقدام عملی مانند عملیات شرورانه علیه سپهبد شهید سلیمانی، در پاسخ دادن درنگ نخواهیم کرد. اگر اقدامی کردیم یا می‌کنیم آنقدر شجاعت داریم که این مسئله را اعلام کنیم.

سردار سلیمانی خیرخواه منطقه بود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره تاثیر ترور سردار سلیمانی بر روند صلح در افغانستان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی هرچند فرد نظامی بود، خیرخواه منطقه و کشورهای اسلامی بودند. ایشان نگران گسترش تروریسم و افراطی‌گری در منطقه بودند. همکاری نزدیکی میان وزارت امور خارجه و سردار سلیمانی وجود داشت اما احساس نمی‌کنیم پس از شهادت‌شان، روندهایی که ایشان تاسیس کرده بودند، متوقف بشود.

موسوی افزود: سیاست وزارت خارجه در قبال همسایگان مبتنی بر منطق و واقعیت‌های موجود و مصالح ملت‌ها و کشورها است و این سیاست دچار تغییر نمی‌شود.

وی درباره سفر طاهریان نماینده ویژه وزارت امور خارجه در امور افغانستان به کابل ابراز داشت: سفر طاهریان، سفر تازه‌ای نیست ایشان دیدارهای مختلفی با مقامات افغان دارند. لازم بود در شرایط منطقه‌ای، سفری به افغانستان داشته باشند و آخرین مواضع ایران را درخصوص صلح تشریح کنند به ویژه آنکه انتخابات در افغانستان برگزار شده است.

چین از بحران کرونا عبور می‌کند

این دیپلمات درباره بازگشت دانشجویان ایرانی از چین پس از شیوع ویروس کرونا بیان کرد: عملکرد مسئولان دولت چین در قبال این بیماری خطرناک را تحسین می‌کنم. مطمئن هستیم دولت و ملت چین از این بحران هم عبور می‌کنند. نسبت برخورد غیراخلاقی مقامات آمریکایی نسبت به این بحران را ابراز تاسف می‌کنم که فرصت‌طلبی زشتی بود که به دنبال سود از این وضعیت هستند.

موسوی با بیان اینکه پس از این حادثه، سفارتخانه و کنسولگری‌های ایران در این کشور به حالت آماده باش آمدند، یادآور شد: ارتباطات با دانشجویان ایرانی در ووهان برقرار شد. بسته‌های لازم به آنها داده شد. با این حال، هر گونه اقدام باید با هماهنگی دولت چین باشد. محدودیت‌های آنها را درک می‌کنیم ولی متوجه نگرانی افکارعمومی کشور خود هستیم.

وی با بیان اینکه شهروندان ایرانی مبتلا به این بیماری نشدند، عنوان کرد: پیگیری‌ها در حال انجام شده است. کمیسیون ویژه‌ای در دولت تشکیل شده است که وزارت امور خارجه آن هم عضو آن است ولی وزارت راه متولی شده است که با همکاری وزارت بهداشت هواپیما برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی اقداماتی انجام دهد. وزارت امور خارجه همه توان خود را گذاشته است به وضعیت هم‌وطنان ایرانی رسیدگی عاجل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات اخیر رئیس‌جمهور اوکراین درباره غرامت گفت: کمیته‌ای درباره این حادثه ایجاد شده است. این اتفاق در ایران رخ داده است. دو طرف گفت‌وگوهای خوبی با یکدیگر داشته‌اند. حرف‌هایی که در این باره زده می‌شود، زیاد دقیق نیست.

موسوی با بیان اینکه ما به دنبال حل و فصل این مسئله از طریق مکانیزم‌های حقوقی هستیم، اظهار داشت: کمیته تشکیل شده که وزارت امور خارجه هم عضو آن است، پیگیر همه مسائل است که یکی از مسائل آن، موضوع غرامت است.

وی درباره آخرین وضعیت دو شهروند ایرانی و فرانسوی زندانی در ایران و درخواست فرانسه برای آزادی آنها تصریح کرد: نهادهای قضایی بهتر می‌توانند پاسخ دهند. البته آنها، یک شهروند ایرانی و یک شهروند فرانسوی هستند. برخی از اخبار حاکی از تبرئه یکی از این افراد بود که چنین چیزی صحت ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما نگرانی دوستان فرانسوی را درک می‌کنیم ولی آنها می‌دانند این افراد از حقوق قانونی برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: به شهروند فرانسوی دسترسی کنسولی داده شده و فرد ایرانی هم چندین بار با خانواده خود دیدار کرده است. با این گونه اظهارنظرها و فشارها به نتیجه نمی‌رسند. سعی کنند تا روندها طی شود.

موسوی درخصوص تصمیم ایران برای خروج ازNPT (پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی) ابراز داشت: این تصمیمی است که نظام باید بگیرد و اگر هم به آن برسد، آن را اعلام می‌کند. به کشورهای باقی مانده در برجام اعلام کرده‌ایم اگر اروپایی‌ها به طور غیرقانونی بحث برگرداندن پرونده ایران به شورای امنیت را مطرح کنند، مسائل موثر دیگری را در دستور کار داریم که یکی از آنها خروج ایران از NPT است. البته نظام در این باره به جمع‌بندی نرسیده است.

وی درباره اظهارات اخیر برایان هوک در خصوص برجام بیان کرد: من هوک و سایر مقامات آمریکایی را در جایگاهی نمی‌بینم که بخواهند درباره برجام اظهارنظر کنند. اگر برجام چیزی نیست، چرا اظهارنظر نمی‌کنند. صحبت کردن در برجام به کشورهای باقی مانده در آن برمی‌گردد.

این دیپلمات درباره اقدامات حقوقی وزارت امور خارجه پس از ترور سردار سلیمانی یادآور شد:‌ چندین اقدام حقوقی درباره ترور سردار سلیمانی انجام شده است. ما سندهایی در سازمان ملل ثبت کردیم و با همکاری قوه قضاییه پیگیر ابعاد دیگر این مسئله هستیم که پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی می‌شود. خون شهید سلیمانی آنها را رها نخواهد کرد.

موسوی درخصوص کارشکنی ریاض برای عدم حضور هیات ایرانی در اجلاس سازمان همکاری اسلامی عنوان کرد: خارج از کم‌خردی برخی از مقامات سعودی، کماکان بر موضع خود پافشاری می‌کنیم. تنها راه حل خروج منطقه از تنش را همکاری کشورهای منطقه می‌دانیم و کماکان اصرار داریم و معقتدیم قدس و مسئله فلسطین اولین موضوع جهان اسلام است و لازم است کشورهای اسلامی و منطقه اگر سوء تفاهی دارند، موقتا کنار گذاشته و به مسئله اول جهان اسلام بچسبند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
8
جایگاه مردم در این مسئله چه خواد بود ایا نظر مردم مهم است یا خیر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
مردم ؟! جز در انتخابات مگه مردم دیده میشن ؟؟
ناشناس
| Canada |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
دیگه چیه
zamyad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
1
- وضعیت ایران و آمریکا در شرایط میانجیگری نیست.
- وضعیت ایران و آمریکا در شرایط مذاکره دو جانبه نیست.
- وضعیت ایران و آمریکا در شرایط مذاکره خارج برجام نیست.
- وضعیت ایران و آمریکا در شرایط مذاکره در چاچوب برجام نیست.
- وضعیت ایران و آمریکا در شرایط اتفاق جنگ نیست.
- وضعیت ایران و آمریکا در شرایط تحریم و انفعال است.
- وضعیت ایران و آمریکا در شرایط تهدید و انفعال است.
- وضعیت ایران و آمریکا در شرایط تحقیر و انفعال است.

- وضعیت ایران و آمریکا در شرایط عبور از خط قرمزهای ایران است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
2
ایا خواست و نظر مرذم هم همینه؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
3
همین فرمان بروید حتما بجایی می رسیم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
1
1
تو راست می گويی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
3
0
ایشون یکی از راستگو ترین ها هستند!!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
1
اینجاغربت نیست ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین