کد خبر: ۶۳۴۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰

۴ عضو «الاهوازیه» بازداشت شدند

دستگاه اطلاعاتی دانمارک از دستگیری سه عضو گروهک «الاهوازیه» در روزهای اخیر به اتهام جاسوسی برای ریاض و تلاش جهت یک اقدام تروریستی خبر داد. دادستانی هلند نیز اعلام کرد پلیس این کشور یک فرد ایرانی را به ظن برنامه‌ریزی برای انجام حمله تروریستی در ایران بازداشت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

دستگاه اطلاعاتی دانمارک سه عضو گروهک «الاهوازیه» را به اتهام جاسوسی برای ریاض بازداشت کرد. هلند نیز اعلام کرد در عملیات مشترک با پلیس دانمارک، یک عضو گروهک تروریستی الاهوازیه را در شهر «دلفت» بازداشت کرده است.

دادستانی هلند نیز اعلام کرد پلیس این کشور یک فرد ایرانی را به ظن برنامه‌ریزی برای انجام حمله تروریستی در ایران بازداشت کرده است.

۴ عضو «الاهوازیه» بازداشت شدند

به نوشته پایگاه هلندی «ان‌.او‌.اس»، نیروهای امنیتی هلند معتقدند که این فرد با همکاری چند نفر دیگر در حال برنامه‌ریزی بوده‌اند تا در ایران یک حمله تروریستی انجام دهند.

این فرد که حدودا ۴۰ ساله است و نامش اعلام نشده، از «اعضای فعال» گروهک تروریستی «الأهوازیه» توصیف شده است. این گروهک در حال حاضر عمدتا در دانمارک و هلند مستقر است و همزمان در داخل ایران حملات و خرابکاری‌هایی انجام داده است.

بنا بر این گزارش، پلیس در خانه این فرد تجهیزات ارتباطی کشف کرده و آن‌ها را توقیف کرده است. علاوه بر این، دفتر شبکه ماهواره‌ای گروهک الاهوازیه نیز مورد تفتیش قرار گرفته است.

به گفته پلیس هلند، بازداشت این افراد در جریان تحقیقات مشترک میان این کشور و دانمارک، انجام گرفته است.

صبح روز شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، چند عنصر مسلح عضو گروهک تروریستی «الاهوازیه» به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله کردند و در تیراندازی به مردم و مسئولان نظامی، -طبق اعلام عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس- دست‌کم ۲۵ نفر را شهید و حدود ۷۰ نفر را مجروح کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین