کد خبر: ۶۳۴۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

هشدار درباره مهندسی شدن لیست اصولگرایان و نفوذی‌های جبهه پایداری در شورای ائتلاف/ احمدی‌نژادی‌ها لیست مستقل نمی‌دهند/ استقبال از لیست جداگانه پایداری

کریمی اصفهانی با تاکید بر ضرورت تعامل سازنده و رویکرد اقناعی در شورای ائتلاف گفت: مساله فقط پایداری نیست. شاید پایداری در راس باشد اما دیگران نیز بعضا همینطور عمل می‌کنند.
هشدار درباره مهندسی شدن لیست اصولگرایان و نفوذی‌های جبهه پایداری در شورای ائتلاف/ احمدی‌نژادی‌ها لیست مستقل نمی‌دهند/ استقبال از لیست جداگانه پایداری
آفتاب‌‌نیوز :

احمد کریمی اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اختلافات در جناح اصولگرایان در آستانه انتخابات گفت: «شورای ائتلاف اصولگرایان باید دقت کند و به صورت اقناعی با همه تشکلات و دست اندرکاران همکاری کند. نباید مهندسی شود و برخی نظر شخصی خود را اعمال کنند. در واقع تنها در این صورت است که اتحاد انجام می شود و به یک لیست می‌رسیم. روشن است که عملکرد غیر از این به تشتت ختم می‌شود و این‌ها باید در پیشگاه تاریخ پاسخ دهند.»

وی افزود: « نکته دیگر این است که بر اساس شاخص‌ها افراد را انتخاب کرد و نه روابط. مجلس قطعا به افراد انقلابی، به دور از فساد و رانت و این قبیل مشخصات نیاز دارد لذا باید به این شاخص‌ها توجه کرد. اگر خدای نکرده فقط روابط حاکم باشد و کار حرفه‌ای انجام نشود احتمال این خطر وجود دارد که افراد دیگری با لیست دیگر وارد شوند، وجود دارد. این توصیه موکد ما به آقایان است. البته مسائل را تاح حدی منتقل کرده‌ایم اما متاسفانه آنطور که باید و شاید گوش شنوایی وجود ندارد».

این فعال سیاسی اصولگرا درباره ارائه لیست جداگانه توسط جبهه پایداری نیز گفت: « ارائه لیست جداگانه پایداری از قبل هم مشخص بود و ما در مصاحبه‌های مختلف گفته بود. این مجموعه تقریبا هیچ وقت نتوانسته که با هیچ مجوعه‌ای خود را تطبیق دهند. دلیلش نیز آن است که فقط خودشان را مسلمان و انقلابی می‌‎دانند. کسانی هم که اینگونه فکر کرده و محدودنگر هستند نمی توانند با دیگران سازش کنند. ما پیش‌بینی این را کرده بودیم که این‌ها برای قرار گرفتن در مجموعه سهم‌خواهی می‌کنند و این خیلی بد است. هر کس که شایسته‌تر و کارامدتر است باید به مجلس برود. مجلس جای شعار نیست و جای شعور است. کار سنگینی در مجلس وجود دارد و فرد باید به درد مجلس بخورد و آن را بشناسد.»

کریمی‌اصفهانی در پاسخ به اینکه حالا که پایداری کوتاه نیامده احتمال همراهی شورای ائتلاف با آنان چقدر است و تحقق هدف ارائه لیست واحد چقدر ممکن است؟ گفت: « بعید می‌دانم که مجموعه‌ای بتواند با پایداری کنار آید. نه اینکه نخواهد با آن کنار آیند اما پایداری با هیچ کس کنار نمی‌آید. در واقع این ویژگی اختصاصی پایداری است. این‌ها فکر می‌کنند که کاندیداهای او از نظر تدین و انقلاب بی‌نظیر هستند. برخی مواقع به زمین هم اکتفا نمی‌کنند و می‌گویند که این افراد ما در آسمان‌ها هم از دیگران جلو هستند لذا کسی با این نوع تفکر نمی‌تواند با دیگران تعامل کند».

پایداری در شورای ائتلاف نفوذی دارد

حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره وضعیت شورای ائتلاف و احتمال ارائه لیست جداگانه از سوی جبهه پایداری، گفت: « با وجود انتقاداتم به سیاست و فرایند انتخاباتی شورای ائتلاف، باید انصاف را رعایت کنیم. این شورا زحمات زیادی کشید، مکانیزمی را تعریف و بزرگانی را برای حصول نتیجه مطلوب براساس این مکانیزم جذب کرد. همه کسانی‌هم که قصد همکاری جهت کاندیاتوری در مجلس را داشتند نیز مکانیزم شورای ائتلاف را پذیرفتند. آقای قالیباف وقتی انتخابات ریاست جمهوری تمام شد صحبت از نواصولگرایی کرد اما با وجود این شعارها ظاهراً دیدیم که برای ورود به انتخابات مجلس شرایط شورای ائتلاف را پذیرفت که با اهداف این شورای فعالیت کند. حالا جبهه پایداری که جایگاهی در جامعه ندارد و مردم آن را نمی شناسند. ضمن آنکه تشکل رسمی و قانونی هم محسوب نمی شود، اما در مقابل شورای ائتلاف فهرست ۶۰ نفره را بعنوان تهدید ارائه داده است اگرچه معتقدم پایداری در شورای ائتلاف چند نفر نفوذی موثر دارد و بسیاری از آگاهان سیاسی خوب می دانند و احتمال می دهند که این دو طیف با ایجاد یک دعوای درونی به شکل صوری در اردوگاه سیاسی خود بازارگرمی می‌کنند، و احتمال و قصد دیگرشان این است که بقیه گروهها و جبهه‌های سیاسی را از جرگه رقابت انتخاباتی خارج کنند و خود در جایگاه رقیب اصلی شورای ائتلاف قرار بگیرند.»

بر اساس آنچه نامه نیوز نوشته است، وی در پاسخ سوالی درباره اینکه آیا پایداری موفق می شود اصلاح طلبان را حذف و خود را قطب مقابل شورای ائتلاف تعریف کند؛ گفت: «خیر نمی توانند چون توهم پیروزی اصولگراها در شرایط مشارکت حداقلی مردم در انتخابات را اصلاح طلبان در دامن اصولگراها گذاشتند و مسیر وحدت آنان را خدشه‌دار نمودند فلذا این مسئله موجب شد که تعداد نامزدهای اصولگرا برای ورود به مجلس افزایش پیدا کند و کار به اینجا به کشد. و در نتیجه با تمامیت‌خواهی این طیفها و دخیل بودن باندهای متصل به قدرت و ثروت معتقدم اصولگرایان با چند فهرست و لیست وارد صحنه انتخاباتی میشوند و در این میان شک نکنید که نه تنها اصلاح طلبان به باخت فکر نمی کنند بلکه صد در صد به برد می اندیشند و اصلا و ابداً برای باخت وارد صحنه انتخابات نمی شود اگرچه در رقابت گروههای سیاسی باید این طور باشند بنابراین همین که با همه این نامهربانیها در راستای حضور و مشارکت عمومی مردم در انتخابات و ایجاد امیدواری در آنان تلاش می کنند جای تشکر دارد.

احمدی‌نژادی‌ها لیست مستقل نمی‌دهند

همچنین ناصر ایمانی درباره ارائه لیست جداگانه جبهه پایداری گفت: «همان‌طور که پیشتر هم گفته‌ام جدایی پایداری از اصولگرایان اتفاق عجیبی نیست و با تصمیم این طیف آسمان بر زمین نیامده است. دبیر کل این طیف می‌گوید که ارائه لیست جداگانه به معنای برهم‌زدن وحدت نیست که این گزاره کاملا نادرست است زیرا کاری که پایداری‌ها کردند جز وحدت‌شکنی نبود. وحدت یعنی افرادی در عین حال که اختلاف‌نظر دارند، در مقطعی اختلاف‌ها را کنار بگذارند و به نتیجه مشترک برسند. در انتخابات نتیجه مشترک ارائه لیست واحد بود و اکنون که این مهم محقق نشده است، نمی‌توان گفت همچنان وحدت وجود دارد. ممکن است در موضوعات دیگر پایداری‌ها با دیگر اصوگرایان تفکرات مشترکی داشته باشند اما بحث همه در شرایط فعلی انتخابات بود و قرار بود که وحدت بر این امر رخ دهد. پس پایداری با ارائه لیست جداگانه وحدت را از بین برد».

او ادامه داد: «پایداری‌ از زمان ایجادش تا امروز بر سر انتخابات با اصولگرایان مشکل داشته است؛ چه در انتخابات مجلس، چه انتخابات ریاست‌جمهوری و چه انتخابات شوراها. البته بد هم نشد و باید از این موضوع استقبال کرد زیرا بالاخره اصولگرایان مانند دوره‌های قبل در برابر آنها مماشات نکردند. از سوی دیگر وزن هر گروه هم معلوم می‌شود و همه درمی‌یابند که پایگاه اجتماعی طیف پایداری آنچه ادعا می‌کنند و جدایی آنها از اصولگرایان نتیجه انتخابات را تغییر نمی‌دهد».

ایمانی در پاسخ به این پرسش که آیا جبهه پایداری و نیروهای نزدیک احمدی‌نژاد لیست مشترک می‌دهند یا خیر، اظهار کرد: «میان جبهه پایداری و جریان احمدی‌نژاد فاصله زیادی وجود دارد و تصور می‌کنم آنها به نقطه‌ای نمی‌رسند که یک لیست بدهند و احمدی‌نژادی‌ها هم لیست جداگانه نخواهند داد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین