کد خبر: ۶۳۴۹۲۹
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
"ادعای آمریکایی‌ها درباره عدم تحریم غذا و دارو دروغ است"

جهانگیری: میلیاردها دلار پول در کره جنوبی، ژاپن و کشورهای دیگر داریم اما یک دلار نمی‌توانیم جابجا کنیم/ آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه در ده ماهه امسال ۳ میلیارد دلار دارو وارد کشور شده است، گفت: آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند که برای دارو و مواد غذایی محدودیت ایجاد نمی‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

«اسحاق جهانگیری» صبح روز سه شنبه در آیین رونمایی همزمان از طرح‌های عمرانی ورزشی، رفاهی و نیروگاه های خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه ای در سراسر کشور در دانشکده فنی و حرفه ای شریعتی در تهران اظهار داشت: انقلاب در زمان خودش یکی از بزرگترین رخدادهایی بود که در دنیا اتفاق افتاد. ملت بزرگ ایران با دست خالی ولی با اتحاد، همدلی و انسجام و تحت رهبری، رهبر بزرگ انقلاب اسلامی به یک انقلاب بزرگ و مردمی انقلاب را به پیروزی رساندند.

معاون اول رییس جمهوری افزود: انقلاب با جهت‌گیری اسلامی به دنبال خواسته‌هایی بود که ملت ایران در طول یکصد سال گذشته همواره در نهضت‌های مختلف و در حرکت‌های مختلف به دنبال آزادی، استقلال و پیشرفت و حاکمیت قانون بودند. همه اینها به عنوانی شد که هم بر زبان رهبر انقلاب و هم بر زبان مردم در شهرها، روستاها و اقصی ‌نقاط کشور تکرار می‌شد.

جهانگیری: میلیاردها دلار پول در کره جنوبی، ژاپن و کشورهای دیگر داریم اما یک دلار نمی‌توانیم جابجا کنیم/ آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند

جهانگیری اضافه کرد: حتماً بعد از گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب همچنان ما به دنبال همان برنامه هستیم. ما همچنان به دنبال استقلال، آزادی و توسعه و پیشرفت ایران عزیز هستیم و باید نسبت به نسل اینها دنبال شود که بتوانیم این آرمان‌ها را محقق کنیم.

معاون اول رییس جموری در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به نحوه اداره اقتصاد ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا گفت: پیداست که یکسری کالاهای صنعتی دیگری در کشور تولید شده که کالاهایی است که امروز به همه اقصی نقاط دنیا صادر می‌شود، ارز حاصل آن به کشور می‌آید و اقتصاد کشور با آن اداره می‌شود.

وی افزود: در بحث‌های سیاسی و اقتصادی گفته می‌شد که می‌توان کاری کرد که اقتصاد کشور بدون نفت اداره کنیم. علاوه بر این در بررسی‌هایی که انجام می‌شود در مسائل اقتصاد بین‌المللی این حرف جدی بود که کشورهایی که توسعه‌شان بر مبنای منابع طبیعی بنیاد گذاشته شده است هیچ اتفاق تعیین کننده‌ای در این کشورها رخ نداده است. الا کشوری استثنایی چون نروژ که به‌رغم داشتن منابع غنی نفت و فروش نفت، اقتصادش را بدون درآمدهای نفت بنا گذاشته و نفت آن در صندوق توسعه ملی و سرمایه‌گذاری می شود.

جهانگیری ادامه داد: کشورهای نفتی منطقه منابع نفتی زیرزمینی را می‌فروشند کالا وارد و مصرف می‌کنند. ما امروز در ایران عملاً تحت فشار به این نتیجه رسیدیم که در اقتصادمان، سهم نفت باید به حداقل برسد. البته از مدت‌ها قبل در دولت خاتمی حساب ذخیره ارزی درست کردیم که با دستور رهبری به صندوق توسعه ملی تبدیل شد و قرار شد بخش عمده‌ای از منابع نفت برای کارهای بزرگ، توسعه به صندوق توسعه ملی و بخشی از آن هم در امور جاری برود و به مرور از آن درصد بودجه کم و درصد صندوق توسعه اضافه شود.

وی گفت: اگر شرایط ما خوب بود الان باید ۳۷ درصد بودجه به صندوق توسعه ملی می‌رفت و در بودجه می آمد و این نسبت تکرار می شد و در نهایت سهم نفت کم می‌شد. عملاً از پارسال و امسال با فشارهای آمریکایی‌ها سهم نفت در بودجه بسیار ناچیز شده است.

معاون اول رییس جمهوری با طرح این سوال که آیا واقعاً می شود اقتصاد ایران را بدون نفت اداره کرد و آیا می‌توان به راهکارهایی رسید که این اتفاق بیفتد، گفت: خیلی از اتفاقات در بخش‌های مختلف کشور افتاده که با افتخار می شود آن را اعلام کرد. زمانی برای کل تجهیزات نفت منتظر بودیم شرکت‌های خارجی بیایند کار کنند و سرمایه‌گذاری کنند. زمانی برای کارخانه‌های ابتدایی صنعتی کشور منتظر بودیم یک شرکت اروپا شرقی در ایران کارخانه دایر کند اما امروز توانمندی صنعتی کشور متحول شده است.

وی اضافه کرد: بعد از برجام، وقتی توتال برای فاز ۱۱ پارس جنوبی قرارداد بست، آنجا پیش بینی دیگری برای بازیافت گاز انجام گرفته بود که بر اساس آن باید در دریا سکویی نصب می شد که گفته شد ۲۰ هزار تن وزن آن است.

جهانگیری گفت: یادم می آید زمانی که وزیر بودم، در شروع کار، بخشی از سکوهایی که در خلیج فارس نصب می‌شد در داخل تولید می‌شد دو هزار و ۳ هزار تن بود. بخشی از آن را رنگ می‌کردند که مشخص شود کدام بخش داخلی و کدام خارجی است. ولی معلوم بود راهی شروع شده است.

وقتی توتال کار را قبول کرد، ارزیابی که از شرکت‌های ساخت سکوهای نفتی انجام شد که کدام شرکت با قیمت و کیفیت مناسب این سکوی مناسب در خلیج فارس بسازد و نصب کند، نهایتا به این نتیجه رسید که شرکت‌های ایرانی قادر هستند این کار را انجام دهند و طبق قرارداد هم باید توتال انتخاب می‌کرد. بنابراین توانمندی امروز در پروژه‌های کشور ایجاد شده است.

معاون اول رییس جمهوری افزود: این کشور، کشوری نیست برای نیازهای اولیه خود منتظر شود که دست بیل و کلنگ از خارج وارد کند. وقتی امروز مناقصه برگزاری کارخانه فولاد، پتروشیمی، سیمان و کارخانه‌های دیگر در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود یکی از پایه‌های ثابت مناقصات شرکت‌های ایرانی هستند که از الف تا ی پروژه انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً در کردستان عراق برای هزینه سدی که ژاپنی‌ها می خواستند بسازند مناقصه برگزار شد. شرکت های داخلی و خارجی از سراسر دنیا دعوت کرده بودند و برنده آن یک شرکت ایرانی شد.

جهانگیری گفت: به فضل الهی در این ایام اتفاقات مهمی در کیفیت و توانمندی نیروی انسانی ومدیریت و ساخت پروژه اتفاق افتاده است. البته حق ایران بیش از اینها بوده است ما از دهه ۴۰ و ۵۰ تصمیم گرفتیم ایران صنعتی شود. اگر این مزاحمت‌هایی که برای ایران ایجاد کردند نبود، قطعاً ایران امروز از خیلی از کشورهایی که ادعای صنعتی‌شدن دارند می توانست موقعیت بهتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های کشور یکی از مهمترین جاهایی است که می تواند توسعه ایران را در این شرایط تا این مرحله کمک کند و پیش ببرد و می‌تواند حتی بالاتر ببرد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: کل دانشجوهای کشور در سال ١٣۵٧ جمعا ١٧٠ هزار بوده است اما اکنون و پس از سال ٩٢ سالانه بیش از چهارو نیم میلیون دانشجو داشتیم.

جهانگیری افزود: در اقصی نقاط کشور آموزش و پرورش و آموزش عالی مراکز آموزشی افتتاح کرده اند و دانشگاه فنی و حرفه ای اخیرا خیز بزرگی برداشته است. مجموعه ای از نیروی انسانی تحصیلکرده‌ای از سال‌های گذشته داریم، اما برخی فقط نیمه خالی لیوان را می‌بینند که «بیکاران فارغ التحصیل دانشگاه‌ها هستند» منکر نمی‌شوم که این اشکال نیست اما این همه دستاوردی که با افتخار در بخش صنعت و علوم و آب و کشاورزی ارتباطات و موشک اعلام می‌کنیم، همین فارغ التحصیلان دانشگاهی انجام دادند.

وی اضافه کرد: ما در طرح نوسازی صنعت اصرار داشتیم که معنای بازسازی صنعتی جابه جایی ماشین آلات قدیمی و جدید نیست، بلکه مفهوم آن بررسی و اصلاح اشکالات ساختار درونی بنگاه‌های صنعتی است؛ یک بنگاه با ۲۰ تا ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی (به قیمت آن‌روز) سرمایه گذاری کرده بود، اما سرمایه آورده خود صاحب بنگاه فقط ۱۰۰ میلیون تومان بود ساختار مالی این بنگاه بیمار است باید این ساختار اصلاح بشود، سرمایه آورده سهام دار و سرمایه شرکت با میزان بدهی ودارایی باید با یکدیگر سازگار باشد.

معاون اول رییس جمهوری نیروی انسانی را تعیین کننده ترین عامل در طرح نوسازی صنعت عنوان کرد و افزود: در بنگاه‌ها یک تا پنج نیروی انسانی در سطوح مختلف علمی در در راس یک بنگاه اقتصادی وجود داشت، اما یک‌باره یک حجم زیادی نیروی انسانی که آموزش ندیده و تجربه فنی و دانش لازم برای کار با ماشین آلات را هم ندارد در زیر مجموعه آنها قرار می گرفت؛ حلقه میانی نیروی انسانی در بنگاه های صنعتی مفقود شده بود.

وی با تاکید بر موضوع آموزش در بنگاه‌های صنعتی گفت: یک مهندس وقتی از دانشگاه وارد واحد صنعتی می شود تا زمان بازنشستگی آموزش جدیدی برای وی پیش بینی نشده است در صورتی که در همین دوره ماشین آلات و تکنولوژی تغییر کرده است و فناوری‌های جدید وارد می‌شود.

جهانگیری افزود: بنگاه‌ها کمتر به موضوع آموزش می پرداختند از طرفی فضایی شده بود که دانشگاه‌ها فکر می کردند باید بالاترین مدرک دانشگاهی را دریافت کنند. نقش تربیت نیرو و تکنسین فنی که عامل تعیین کننده در بنگاه‌های صنعتی بود تقریبا مغفول مانده بود یک سازمان فنی حرفه ای دروزارت تعاون و کار تشکیل شده بود که آموزش‌های فنی می داد که بیشتر «کارگر ماهر» تربیت می کرد و هنرستان ها نیز در آموزش و پرورش موقعیت مناسبی در خود وزارتخانه هم نداشتند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای در مقطعی در وزارت علوم و تحقیقات ایجاد شد و حرکت مهمی را پیش گرفت که این حرکت از این جهت که اکنون مهمترین سیاست دولت و نظام این است که باید تولیداتی در ایران داشته باشد که در بازارهای بین المللی قابل رقابت باشد.

جهانگیری گفت: بنگاه‌هایی می توانند در بازارهای داخلی و بین المللی ادامه حیات بدهند که ساختار نیروی انسانی مناسبی داشته باشند و محصول با کیفیت و قیمت مناسب از آن واحد صنعتی به بازار وارد شود. این سیاست باید در نظام آموزشی ما تفسیر و تعبیر بشود که چه نیروی انسانی نیاز داریم و قطعا مسئولیت دانشگاه فنی و حرفه ای در این زمینه تعیین کننده است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهوری بر ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه، به جلسات مستمر خود با ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور اشاره کرد و افزود: مهمترین تکلیف و مسئولیت دانشگاه این است که مهمترین مسائل پیش روی نظام و دولت و مردم ایران قرار دارد را شناسایی کنند و راه کارهای لازم برای حل آن را ارائه کنند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: کشوری که این تعداد دانشگاهی و عضو هیات علمی دارد باید برای برای جلوگیری از بین رفتن سرمایه اجتماعی کشور و اعتماد مردم و آسب دیدن امید مردم راه کار بدهد چه مجموعه‌ای بهتر از دانشگاه ها است که در این زمینه نسخه بنویسد که به مسئولان مختلف کشور بگوید که باید چکار بکنند.

وی جهت گیری های دولت در زمینه اقتصادی را تا حد زیاد روشن دانست و تاکید کرد: باید به سمت بنگاه هایی برویم که بتوانند تولیدات در سطح بین المللی در تمام زمینه ها داشته باشند، باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های طبیعی کشور و تاریخی کشور به عنوان کشور برویم اگر گفته می شود می‌توانیم چند میلیون گردشگر داشته باشیم باید ارزیابی کنیم گه تا چه میزان نیروی انسانی آماده برای پذیرش گردشگر داریم تا خدمات ارائه کنیم و آیا این موضوع در اولویت دانشگاه‌های کشور قرار گرفته است؟

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: امروز باید به سمت گسترش و توسعه شرکت‌های دانش بنیان حرکت کنیم، در صادرات غیر نفتی سهم تکنولوژی یا صادرات فناوری های بالا که مغزافزار هستند دچار کمبود هستیم که رقم آن شاید به یک درصد هم نرسد.

وی با بیان اینکه فناوری جدید و استارتاپ ها یک جهت‌گیری جدید در دولت است، گفت: نمی شود جهت گیری به سمت دانش بنیان‌ها، فناوری های نوین و استارتاپ‌ها باشد، اما آموزش فنی و حرفه ای هنوز به دنبال تربیت جوشکار ماهر است، البته به آنها هم نیاز داریم اما باید از هم اکنون ۱۰ سال آینده را هم ببینیم که تکنسین متناسب با آن سال ها را باید تربیت کنیم.

جهانگیری در ادامه به ارتباط صنعت و دانشگاه در شرایط تحریمی کشور اشاره کرد و افزود: حوزه صنعت باید به دانشگاه پیشنهاد دهد که هزار قطعه وارداتی بوده، اما اکنون هم واردات سخت است و هم در زمینه ارز کمبود داریم، کمک کنید که این محصول در داخل تولید شود، معتقدم اگر دانشگاه و صنعت با هم متصل شود، دانشگاه به سرعت این کار را انجام می دهد. که البته در دانشگاه فنی و حرفه ای باید یک سطح بهتری از ارتباط با صنعت باز تعریف شود.

وی با بیان اینکه باید نیروی انسانی متناسب با آینده کشور و تحولات پیش رو تربیت شود، بر ضرورت هدایت نیروی انسانی به سمت فناوری های نوین تاکید کرد و افزود: اینکه بر اساس گزارش‌های رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۶۲ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در سال ۹۲ و ۹۳ وارد بازار کار شده اند، افتخاری بزرگ است. مطمئنم بیش از این رقم‌ها است، زیرا بسیاری از این فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای می توانند پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، کارآفرینی کنند که اتفاقا منابع دولت هم باید در اختیار همین گروه قرار بگیرد.

جهانگیری بر ضرورت ارائه تسهیلات کوچک و ارزان (۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی) قیمت دولتی به کارآفرینان و فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد و افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای قطعا کارآفرین خواهند شد، باید روحیه ریسک پذیری داشته باشند، کارآفرینی بدون ریسک پذیری امکان پذیرنیست، نباید از شکست ترسید، چرا که ترس از شکست، خودکشی است.

وی تصریح کرد: باید با جرات همه محاسبات انجام شود و کارهای بزرگ انجام بدهیم؛ کارگاه های آموزشی و تولیدی باید تقویت شود؛ در دولت چنیدین بار اعلام کردیم که از منابع خارجی برای تقویت کارگاه ها و آزمایشگاه دانشگاه ها تا یک میلیارد دلار کمک کنیم اما با توجه به تحریم‌ها این کار کمی سخت شده است اما این راه نباید بسته بشود و کارگاه ها باید تجهیز شود.

معاون اول رییس جمهوری از وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری خواست که از ظرفیت‌های بخش خصوصی در دانشگاه‌ها بیش از پیش استفاده شود و گفت: اگر در انتخاب اعضای هیات امنای دانشگاه‌ها نه فقط از چهره های سیاسی معروف، بلکه از بخش خصوصی پرانگیزه نیز استفاده شود این موضوع می تواند تحولی در توانمندسازی فارغ التحصیلان موثر باشد به گونه‌ای که پیش از اتمام دانشگاه، بخش خصوصی به سراغ دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیایند و آنها را جذب صنایع و فعالیت‌های خود کنند.

در این مراسم همچنین از طریق ارتباط زنده تلویزیونی با استان های فارس، اصفهان، همدان و خراسان جنوبی، معاون اول رییس جمهور فرمان آغاز رونمایی و بهره برداری از پروژه های عمرانی، ورزشی، رفاهی و نیروگاه های خورشیدی دانشگاه های فنی و حرفه ای در این استان ها را صادر کرد و همزمان با این رویداد پروژه های سایر دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور نیز به طور همزمان افتتاح شد.

در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با این آیین رونمایی از طرح های عمران و فرهنگی در دانشگاه های فنی وحرفه ای در چهار استان فارس، همدان، خراسان جنوبی و اصفهان با دستور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری، اجلاس سراسری رییسان دانشکده ها و آموزشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای سراسر کشور نیز در دانشکده فنی و حرفه ای شریعتی در تهران به مدت ۲ روز در تهران آغاز بکار کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین در ابتدای ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای دخترانه شریعتی با حضور در یادمان شهید گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، از مرکز نوآوری و خلاقیت در حوزه طراحی و دوخت لباس در این دانشگاه بازدید و سپس نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه را نیز افتتاح کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
16
55
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اما تازه فهمیدیم که انگارخیلی کارها میتونه بکنه ماخبرنداشتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
1
44
پس چرا در جشن عاطفه ها دنبال قلک بچه های روستائی بودیم؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
ال طا ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
3
40
کارشناسان سیاسی جوامع کره زمین , بارها با این مضنون هر از گاهی رسانه ها را
تسخیر خود میکنند . پیامشان چنین است .
چه بخواهیم چه نخواهیم کره جغرافیای زمین شکل توپ است .
کره سیاسی و اقتصادی جهان  ,  شکل سطح شیب دار  است .
هرمغز سنگین هر جیب سنگین بصورت طبیعی به طرف پایین شیب ,که نام سنتی اش امریکا است می رود ( قل میخورد )  .
نام عملیاتی امریکا , مجمع جهانی جیب های بزرگ ( گردش مالی رتبه بالا ) و مغزهای بزرگ  ( حجم و  پردازش علمی بالا ) از یکایک کشورها , حتی چین و روسیه و....است .
به عبارتی. دیگر امریکا , مجمع هوشمندان  و اقتصاد داران از همه ملت ها است .
درگیری با امریکا" یا شرکت سهامی همه ملل" خود زنی و سوراخ کردن جیب خود است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
1
25
بالاخره کدوم رو باور کنیم : حرف شما رو یا آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه رو ؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
2
46
امریکا اجازه نمی دهد یک دلار جابجا کنیم . حالا مگر پولهایی که در آن زمان جابجا می شد چی می شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
2
40
شما اول بفرمایید اگر پولها آزاد شد به ملت چطور پرداخت میکنید تا اگر منطقی وتضمینی بود اونوقت من بگم پولها را آزاد کنند !..
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
22
9
جناب جهانگیری
یادمان نرفته که اندر فوائد برجام، لغو تحریمها در بامداد بعد از پذیرش برجام اعلام شد وچنان جشنی بر پاداشتید،
لطفا جهت شفاف شدن بیشتر فرمایشاتتان آن فوائد اعلام شده واین فرمایشتان را اگر میسر است قدری توضیح دهید بلکه ما هم بهره مند شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
سه سال در برجام بودیم و همه چیز رله بود ، در دو سال اخیر که به همت دوستان تندرو برجام نابود شده مشکلات مذکور رخ داده. حالا که به قبل از برجام برگشته ایم دوستان شما هم ملت را به صرف شیرینی دعوت کنند. اوضاع فعلی مملکت امال و ارزوی تندروهای ضد برجامی بود . مبارکه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
2
49
موقعی که روزی ۴ م بشکه میفروختین و دلارش میگرفتین چیکار کردین....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
کنترل تورم روی ۱۵٪
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
3
50
مگه جابجایی همون یک دلار برای مردم ایران صورت میگیره ؟؟
همون بهتر که اجازه داده نشه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
15
اگر توانمند بود تاحالا یه کاری برای مردم می کرد....
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
14
خوب که چی. بگذارند بگیرید بدهید به این و آن یا بدوزید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
1
9
وقتی خودتون رو.... واسه برجام چی شد توافق کردین دوزار هم وارد نکردین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
23
بنظرم اونجا جاش امن تره چرا ؟
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
21
همون بهتر که اون جا هستند ، به ما که چیزی نرسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
3
20
و قامت مردم زیر بار این تحریم ها خم شده و تو را خیالی نیست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
28
چون دیدن چه جابجابشه چه نشه دست مردم که نمیفته گفتن خوب جابجا نشه باز بهتره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
6
9
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
2
7
یه ماشین بفرستید برگردونید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
19
عوضش شماهم باگران کردن اجناس وکالاهای روزمره ی مردم زیرخط فقر،این پول رااز جیب مامردم درمیارید.
ناشناس
|
Austria
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
3
بهره پول های بلوکه شده فراموش نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
4
پيش اونها خيال من راحتره خخخخخ
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین