کد خبر: ۶۳۴۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

میرسلیم: برخی وفاداران انقلاب سکوت می‌کنند تا اصل انقلاب آسیب نبیند/ از بادامچیان بخواهید اسامی ۱۳۰ کاندیدای اصلاح‌طلب را منتشر کند

میرسلیم گفت: در مورد قالیباف نباید توسط شما خبرنگاران حکم داده شود. عده ای از وفاداران انقلاب مجبور هستند سکوت کنند تا اصل انقلاب آسیب نبیند. قانون انتخابات هم مشکل دارد و من هم به آن اعتراض کرده ام ولی به هر حال الان باید به این قانون کار کرد.
میرسلیم: برخی وفاداران انقلاب سکوت می‌کنند تا اصل انقلاب آسیب نبیند/ از بادامچیان بخواهید اسامی ۱۳۰ کاندیدای اصلاح‌طلب را منتشر کند
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، نظام طی نشست خبری با اشاره به تشییع میلیونی پیکر شهید سردار سلیمانی در ایران و عراق گفت: برخی حماقت‌های دشمن از جمله به شهادت رساندن سردار سلیمانی اقتدار نظام را بیشتر نشان می‌دهد و ما شاهد بودیم که بعد از شهادت حاج قاسم چه حضور باشکوهی از سوی مردم در صحنه ایجاد شد.

وی افزود: آنها که دنبال همه‌پرسی بودند، باید با دیدن چنین تشییع جنازه‌ای، آن هم برای سردار رشید انقلاب اسلامی بفهمند که این تشییع خود یک همه‌پرسی بود و مردم نشان دادند که پای ارکان نظام و اصول انقلاب ایستاده‌اند و خون سردار سلیمانی اقتدار مردم مظلوم ایران را نشان داد.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: در مذاکراتی که تحت عنوان مذاکرات هسته‌ای شکل گرفت، در ذهن آنهایی که در میز مذاکره با ما نشستند، تنها متوقف کردن برنامه هسته‌ای نبود، بلکه دشمنان ما می‌خواستند با این مذاکرات مقدمه متوقف کردن تمامی اقداماتی که موجب اقتدار ایران می‌شود را کلید بزنند. به همین خاطر بود که در مذاکرات هسته‌ای و اجرای برجام، سخن از مذاکرات در حوزه‌های دیگر از جمله موشکی مطرح می‌کردند.

میرسلیم در پاسخ به این سوال کا آیا حاضر است با محمدباقر قالیباف که برخی شائبه‌هایی درباره مسائل مالی در دوره شهرداری تهران برای وی مطرح می‌کنند، در یک لیست انتخاباتی قرار گیرد، تصریح کرد: بنده همیشه مدعی ضرورت برخورد قاطع با فساد در تمام ابعاد آن هستم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اگر نماینده مجلس با دولت زدوبند کرد، فساد سیاسی شکل می گیرد. پیگیری شفافیت از اصول اعتقادی ما است. عده ای که خیرخواه انقلاب نیستند خادمان انقلاب را به مسخره و به مقدسات نظام توهین می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در جواب این سوال که با توجه به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ گفته بود که اگر قالیباف به دور دوم برود، فساد او را بیان می‌کند، آیا الان هم حاضر است که فساد قالیباف را بیان کند؟ گفت: نباید کاری کرد که برای دستیابی به حقی، حق بزرگتر یعنی مدیریت درست جامعه به نفع مردم است به خطر افتد. کار افراد همفکر خود را بدون نقص نمی دانم اما به آنها تذکر می دهم که نقص آنها برطرف شود. بحث مماشات مطرح نیست.

وی با تاکید بر اینکه الان جبهه ای را باز نمی‌کند که به انقلاب ضربه بخورد، اضافه کرد: در مورد قالیباف نباید توسط شما خبرنگاران حکم داده شود. عده ای از وفاداران انقلاب مجبور هستند سکوت کنند تا اصل انقلاب آسیب نبیند. قانون انتخابات هم مشکل دارد و من هم به آن اعتراض کرده ام ولی به هر حال الان باید به این قانون کار کرد.

میرسلیم تاکید کرد: کسانی که مورد اشاره شما هستند مدعی‌اند محکومیت قضایی ندارند. الان مردم خودشان باید تصمیم بگیرند کسی نمی تواند مردم را برای رای مجبور کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به عملکرد شورای نگهبان درباره نحوه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات نیز اشاره و اظهار کرد: کار شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها ساده نیست. کار شورای نگهبان قضایی نیست بلکه براساس استعلام ها، صلاحیت افراد را بررسی می‌کند. شورای نگهبان را نمی توان معطل بررسی دستگاه قضایی کرد.

وی افزود: اگر بعد انتخابات دستگاه قضایی حکم محکومیت داد، می توان با آن نماینده برخورد کرد. دیده ایم که دستگاه قضایی با چند نماینده مجلس هم برخورد کرد. با این حال معتقدم که با اصلاح قانون انتخابات می توان به عملکرد شورای نگهبان کمک کرد، ولی دولت و مجلس قانون را اصلاح نکردند و حالا به شورای نگهبان فشار می آورند. البته نمی توان مدعی بود که کار شورای نگهبان صددرصد بدون نقص است.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه درباره اینکه آیا این حزب حاضر است اسامی ۱۳۰ داوطلب اصلاح‌طلب را که مدعی است تأیید صلاحیت ‌شده‌اند منتشر کند؟ تصریح کرد: از دبیرکل موتلفه بخواهید این اسامی را منتشر کند چون من داوطلب انتخابات هستم و داوطلبان نباید علیه هم افشاگری کنند.

میرسلیم در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبری اظهار داشت: وقوع انقلاب اسلامی ایران را باید یکی از معجزات تلقی‌ کرد چرا که کشوری که دربست در اختیار استکبار بوده است، به همت یک رهبر دینی و به اتکای مردم متعهد در مقابل اهداف استکبار و آمریکای جهانخوار قرار گرفته است.

وی افزود: آزادشدن از یوغ آمریکا، یک پیروزی بی نظیر تلقی می شود. انقلاب اسلامی در منطقه هم وجد زیادی بوجود آورد و در جهان هم نور امیدی به کشورهایی بخشید که از ستم آمریکا رنج می بردند.

میرسلیم خاطرنشان کرد: استکبار به جای اینکه اقدام مردم ایران در وقوع انقلاب اسلامی را به رسمیت و محترم بشناسد، از دَر عناد برخورد کردند که اسناد توطئه های آن در لانه جاسوسی وجود دارد. بعد از پیروزی انقلاب جریانی که منافعش به خطر افتاده بود، تلاش می‌کرد، در مجلس خبرگان قانون اساسی اصل ولایت فقیه در قانون اساسی گنجانده نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین