کد خبر: ۶۳۴۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

خشم چین از نصب مجسمه حمایت کننده اعتراضات هنگ‌کنگ در دانمارک

سفارت چین در دانمارک مجسمه هشت متری موسوم به "ستون شرمساری" در مقابل پارلمان این کشور اروپایی را گمراه کننده درباره وضعیت واقعی هنگ کنگ توصیف کرد و آن را برای روابط بین دو کشور مضر دانست.
خشم چین از نصب مجسمه حمایت کننده اعتراضات هنگ‌کنگ در دانمارک
آفتاب‌‌نیوز :

 روابط بین دو کشور در پی اتهامات جاسوسی و چاپ یک کاریکاتور به شدت تخریب شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نصب این مجسمه هشت متری در حمایت از اعتراضات هنگ کنگ علیه دولت چین در مقابل پارلمان دانمارک در کپنهاگ باعث خشم بیشتر دولت پکن شده است.

به نوشته روزنامه ییلندز پوستن چاپ دانمارک، این مجسمه باعث شده تا سفارت چین خشمگین شود و این اقدام را انحراف و اقدامی گمراه کننده درباره وضعیت واقعی هنگ کنگ و مداخله آشکار در امور و شرایط داخلی چین توصیف کند.

همچنین این سفارتخانه اعلام کرد که این مجسمه باعث بدتر شدن روابط بین دو کشور و ارتباط دوستانه بین مردم چین و دانمارک می‌شود و گردشگران چینی این مجسمه را یک تهاجم می‌دانند و شاید ریسک امنیتی باشد.

سفارت چین یک روز پیش از نصب این مجسمه به شهرداری اعلام کرد تا مجوز را لغو کند که تا آوریل ۲۰۲۱ ارائه شده است.

رئیس سابق پارلمان دانمارک رویکرد سفارت چین را "خسته کننده" توصیف کرده و گفت: آنها چطور فکر می‌کنند که می‌توانند بر مسائلی که برای دولت ما مهم است، نفوذ کنند و تاثیر بگذارند؟

وزیر خارجه دانمارک نیز گفت، سفارت در اصل حق اظهار عقیده دارد اما تاکید کرد که این اظهارنظر تاثیری بر قوانین دانمارک ندارد.

اواخر ژانویه ۲۰۲۰ بود که روزنامه ییلندز پوستن دانمارک کاریکاتوری چاپ کرد که به جای ستاره‌های روی پرچم چین، از ویروس کرونا استفاده شده بود، اقدامی که باعث خشم زیاد دولت پکن شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین