کد خبر: ۶۳۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۰

مسکو پشت سر محمود عباس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه روسیه با اعلام حمایت کشورش از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است که کشورش محمود عباس را به عنوان تنها رهبر مشروع فلسطینیان می‌شناسد. وی همچنین نسبت به پیامدهای دیدار رئیس‌جمهور روسیه و رهبر فلسطینیان در پیشبرد فرآیند صلح خاورمیانه ابراز امیدواری کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس سرگئی لاوروف روز دوشنبه در مسکو خطاب به ابومازن گفت: «ما با تمام توان از شما به عنوان رهبر همه فلسطینیان حمایت می‌کنیم».

لاوروف همچنین با تحسین از تلاش‌های رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای آغاز دوباره گفتگوهای صلح با رژیم صهیونیستی گفت: «مسکو از هر راه‌حلی که به خاتمه بحران خاورمیانه منجر شود استقبال می‌کند».

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با اشاره به ملاقات محمود عباس با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت: «این دیدار می‌تواند فرآیند برقراری صلح در خاورمیانه را تسریع کند».

گفتنی است پس از درگیری‌های نظامی گسترده ماه گذشته در نوار غزه که منجر به تسلط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)‌ بر سراسر این منطقه شد دولت روسیه کلیه ارتباطات خود را با دولت اسماعیل هنیه قطع و خواستار برقراری هرچه سریعتر حاکمیت یکپارچه در کلیه اراضی فلسطینی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین