کد خبر: ۶۳۴۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

معامله‌ قرن؛ معامله‌ای تمام‌بُرد برای اسرائیل

کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با یادآوری این مطلب که معامله قرن صددرصد بُرد برای اسرائیل است، گفت: معامله قرن به‌دنبال جلوگیری از نفوذ ایران و عرض اندام حماس است.
آفتاب‌‌نیوز :

امیرعلی‌حیدر امیری امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به مبحث مطرح شده استکبار جهانی در خصوص معامله قرن، اظهار کرد: معامله قرن معامله‌ استکبار جهانی و غرب با جهان عرب است.

وی معامله قرن را معامله‌ای تمام‌بُرد برای صهیونیسم جهانی دانست و افزود: آن‌چه که اسرائیل نتوانسته با جنگ به دست بیاورد می‌خواهد با معامله قرن یا معامله ترامپ به دست بیاورد؛ چراکه ترامپ پیاده‌نظام اسرائیل است.

امیری با بیان این‌که تمام برنامه‌های ترامپ در خصوص معامله قرن توسط داماد ۳۹ ساله صهیونیستی وی انجام می‌شود، اضافه کرد: معامله قرن توسط آمریکا به کمک نتانیاهو و برخی خودفروختگان جهان عرب صددرصد به نفع اسرائیل است.

این مدرس حوزه و دانشگاه هدف معامله قرن را ایجاد منطقه‌ای حائل به دور از نفوذ ایران برای فلسطینی‌ها دانست و گفت: در معامله قرن بخشی از فلسطینی‌ها در عراق و بخشی دیگر در اردن سکنی داده شده و به هیچ عنوان حق بازگشت نخواهند داشت.

وی با بیان این‌که ترامپ مدعی است تا ۵۰ میلیارد دلار به فلسطینیان پرداخت کند، افزود: این هزینه هرگز پرداخت نخواهد شد و در مقابل قدس به پایتختی اسرائیل، انتخاب می‌شود و قرار است در زمین لم‌یزرعی در غرب قدس، شهرکی برای فلسطینیان ساخته شود.

کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با یادآوری این مطلب که معامله قرن برای فلسطینیان چیزی مشابه واتیکان در رم ایتالیا است، اضافه کرد: اسرائیل می‌خواهد شهری بدون سلاح، بدون ارتباط با جهان، بدون داشتن استقلال و هویت و حاکمیت برای فلسطین بسازد و در مقابل جلوی نفوذ ایران و عرض‌اندام حماس را بگیرد.

امیری با بیان این‌که جهان عرب به سرکردگی عربستان، بحرین، امارات و عمان در طرح معامله قرن دخالت دارند، افزود: معامله قرن به‌دنبال این است که فلسطین را از هستی ساقط کرده و مال و جان آنان را به تاراج ببرند؛ این در حالی‌است که در مقابل هیچ‌کدام از وعده‌های ترامپ به فلسطینیان تحقق نخواهد یافت.

وی با بیان این‌که اگر فلسطینیان در بخش‌هایی از عراق و اردن سکنی داده شوند سال‌ها باید حقارت مهاجر بودن خود را تحمل کنند، افزود: معامله قرن، معامله ظالمانه‌ای است که جهان غرب به کمک ترامپ انجام می‌دهد و اگر خیانت برخی از سران دست‌نشانده عرب نبود ترامپ و نتانیاهو به خود اجازه این جسارت را نمی‌دادند اما می‌بینیم کشورهایی چون امارات، بحرین و عمان نمایندگان خود را برای تأیید معامله قرن می‌فرستند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا با بیان این‌که قدمت حمام‌های عمومی فلسطین از قدمت کشور امارات، بحرین و عمان بیشتر است به مردود بودن معامله قرن اشاره کرد و افزود: در معامله قرن فلسطین و فلسطینیان تحقیر می‌شوند و اسرائیل باید مسئولیت این اشغالگری و تبعات آن‌را بپذیرد.

امیری با یادآوری این مطلب که طرف اصلی در قضیه معامله قرن آمریکاست، اضافه کرد: بسیاری از رهبران بی‌بصیرت جهان عرب به ترامپ اعتماد کردند اما باید بدانند که استکبار جهانی هرگز طرفدار مظلوم و مظلومان نخواهد بود بلکه ترامپ می‌خواهد برای نجات از استیضاح، فرار از بحران عین‌الاسد و دلگرم کردن اسرائیل، معامله قرن را عملیاتی کند.

وی با یادآوری این مطلب که شیوع ویروس کرونا در جهان، شهادت سردار سلیمانی و مطرح کردن معامله قرن تنها بخشی‌ از جنایات ترامپ و آمریکاست، گفت: ترامپ حرکات احمقانه و بدون دقت انجام می‌دهد و به‌دنبال پیروزی در انتخابات است اما معامله قرن به زباله‌دان تاریخ خواهد افتاد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین