کد خبر: ۶۳۵۱۲۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

سایه رکود بر سر طلا/ ورشکستگی طلافروشان در شیراز

انگار خاک مرده به در و دیوار بازار طلا پاشیده‌اند، روزی رکود و تورم، روزی افزایش قیمت دلار و امروز هم کرونا و انگار فقط نور است که می تواند از میان میله های در بسته طلافروشی‌ها عبور کند تا نقشی راه راه روی در و دیوار دکان‌های غبار گرفته آنها ببندد.
آفتاب‌‌نیوز :

رکود و تورم و این روزها هم کرونا حسابی حال بازار طلا را گرفته و آن را جان به لب کرده و بسیاری را به سمت فروش سکه هدایت کرده است. امروز به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، بالا رفتن قیمت ارز و قیمت جهانی طلا شاهد رکود سنگین و کم سابقه‌ای در بازار طلا هستیم.

با توجه به افزایش قیمت ارز مردم برای حفظ ارزش سرمایه خود رو به خرید سکه و طلای آب شده آورده‌اند، چرا که در صورت خرید مصنوعات طلا هنگام فروش به سبب مالیات ارزش افزوده و اجرت مقدار زیادی از قیمت خرید کسر می‌شود، بنابراین صرفه اقتصادی ندارد.

سایه رکود بر سر طلا/ ورشکستگی طلافروشان در شیراز

رئیس اتحادیه طلا و جواهر فروشان شیراز با تایید سایه انداختن رکود بر سر بازار طلا در این شهر، بیان کرد: رکود اقتصادی، تورم بالا و وضعیت نابسامان معیشتی روی اقشار مختلف جامعه تاثیر گذار بوده و نمی‌توان منکر آن بود.

محمدحسین مستغنی ادامه داد: برعکس چیزی که در اذهان عمومی وجود دارد اما طلا و سرمایه گذاری بر آن بیشتر مربوط به قشر ضعیف و متوسط جامعه است نه قشر مرفه.

او خاطرنشان کرد: در گذشته بسیاری از خانواده‌ها بخشی از پس‌انداز خود را به طلا اختصاص داده و بخشی را هم به بانک می‌سپردند اما امروز برای هزینه‌های جاری کم هم می‌آورند چه برسد به اینکه بخواهند باقی مانده درآمد خود را طلا بخرند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر فروشان شیراز با بیان اینکه متاسفانه در وضعیتی از تورم قرار گرفته‌ایم که بی سابقه است، عنوان کرد: علی‌رغم حاکمیت وضعیت ناخوشایند اقتصادی اما چشم‌انداز خوبی برای بازار طلا در آینده پیش‌بینی می‎شود.

مستغنی به تصویب قانون معافیت مالیاتی برای بازار طلا در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: این قانون که با تلاش هشت رئیس اتحادیه طلافروشان بعضی از استان‌های کشور از جمله فارس و شیراز در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، امروز به تصویب رسیده و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارجاع داده شده است.

او با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با اجرای این قانون شاهد رونق بازار طلا، اشتغالزایی در این صنف و نهایتا افزایش قدرت خرید مردم باشیم، گفت: با اجرای این قانون برای خرید طلا تنها سود و اجرت اعمال می‌شود و دیگر مالیاتی به آن تعلق نخواهد گرفت.

سه طلافروشی در شیراز ورشکست شده‌اند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر فروشان شیراز ادامه داد: بسیاری تصور می‌کنند با افزایش قیمت طلا، طلا فروشان خوشحال می‎شوند اما اینگونه نیست و به عنوان مثال در پی افزایش نوسانات بازار طلا از ابتدای امسال تاکنون سه طلافروشی در شیراز ورشکست شده‌اند.

مستغنی با تاکید بر اینکه نوسانات بازار طلا به ضرر طلافروشان است، گفت: در صورت اجرای قانون فوق علاوه بر تسهیل در واردات طلا، امکان رونق کردن بخشی از اقتصاد ایران از چرخه این صنعت وجود دارد اگرچه برای وارد کردن طلا از بعضی کشورها به دلیل تحریم‌ها، دچار مشکل هستیم.

او همچنین با بیان اینکه باید روی بازار طلا سرمایه گذاری کنیم نه نامهربانی، تاکید کرد: باید بازار طلا را به دست بخش خصوصی و اقتصاددان داد، چرا که تصمیم گیری‌های سیاسی در حوزه اقتصاد همیشه به ضرر جامعه بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر فروشان شیراز همچنین عنوان کرد: امروز بسیاری از طلافروشان به دلیل نوسانات این بازار به فروش سکه روی آورده‌اند.

همچنین بسیاری از صاحب نظران این حوزه اعتقاد دارند در حالی که افزایش نگرانی‌های مربوط به گسترش ویروس کرونا در چین می‌توانست موجب رشد تقاضا و قیمت طلا شود، اما افزایش ارزش دلار آمریکا مانع از افزایش تقاضای این فلز گرانبها شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
1
26
طلافروش؟؟؟!!!!
ورشکسته‌گی؟؟؟!!!!
جوک نگو توروخدا عصریران...
طلا هیچ وقت به صاحبش لگد نمی زنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
احتمالا منظورش طلاسازها بوده اما چون خون به مغزش نرسیده اشتباهی گفته طلا فروش ها
شاهمرادپور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اگر پارسال سال رونق مسکن بود و امسال سال رونق ماشین و بورس،سال اتی سال رونق سکه خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
2
18
سایه رکود همه کسب وکارها را فرا گرفته
۷۰ درصد مردم درتامین معیشت واجاره خانه وتحصیل ودوا دکتر کم میارن
عده ای طلاهای فرزندانشان را میفروشن تا کمبود مالی روزانه را تامین کنند

این دوره دولت به بهانه تحریم ناکارآمدیهایش را باگران کردن کالاها وهزینه هابه مردم مظلوم ایران تحمیل کرد
آه ونفرین خطرناکتر از بمب هسته ای ترامپ ملعونه
بانک مرکزی ووزیر دارایی با برنامه های فشار
غلط اندر غلط بقیه سرمایه دارها را دارن از وطن فراری میدن مثل اینکه عمدا میخوان مردم بیکار بشن
مهدی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
1
15
اینا احتمالا گرون و با پول دیگران طلا خریدن و حالا موعد پول رسیده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
1
16
یجوری گفتین ورشکستی طلا فروشا ی لحظه داشت دلم ب حالشون میسوختا
محمد
|
United States of America
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
10
چه وضعشه این قیمتها؟
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
2
تو ایران چه طلافروش 'چه کارخونه دار' چه وکیل 'چه دکتر و ....همشون ......هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
9
اون کسی که طلا از خودشه دو سال قبل طلا گرمی ۱۲۰ هزار تومان بوده و الان نزدیک ۵ برابر شده.کجای دنیا کسی تو عرض ۶ ماه سرمایه اش ۵ برابر میشه و هر صد میلیونش میشه ۵۰۰ میلیون تومان.فوقش هر طلافروشی در سال ده میلیون تومان مالیات بده ولی در عوض میلیارد مالیات از مشتری میگیره و پنهان کاری میکنه.
علی
|
Germany
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
9
طلا فروش هیچگاه ضرر نمیکند و سودش هم کم نمیشود . آنها مالیات ارزش افزوده رو از مردم میگیرن و زندگی و کاسبی خوبی دارن .
یه جوری خبر نوشتین ، انگار بقیه مردم غرق در خوشی و لذت هستن
ولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
3
منظورش اینه طلاها را فروخته رفته کانادا و گفته برشکسته شدم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین