کد خبر: ۶۳۵۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

شاخص بورس قله ۴۴۵ هزار واحد را فتح کرد

شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) پنج هزار و ۶۹۴ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۴۵ هزار و ۸۹۴ واحد رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

براساس معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و ۵۲۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۶۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۵۲۲ واحد افزایش به ۱۴۶ هزار و ۵۷۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۱۵ واحد رشد به ۹۷ هزار و ۷۶۵ واحد رسیدند.

شاخص بورس قله ۴۴۵ هزار واحد را فتح کرد

شاخص آزاد شناور نیز با هفت هزار و ۷۵۸ واحد افزایش به رقم ۵۴۰ هزار و ۳۲۴ واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و ۱۷۱ واحد افزایش و شاخص بازار دوم ۱۱ هزار و ۴۳۹ واحد افزایش داشت.

علاوه براین در بین تمامی نمادها، نماد بانک ملت (وبملت) با ۴۶۷ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۴۲۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۸۴ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۷۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۵۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۳۶ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۸۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۶۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۱۸۶ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۱۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۰۰ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۵۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، بانک صادرات ایران، ملی مس صنایع ایران، فولاد مبارکه اصفهان و توسعه معادن و فلزات در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۲۷۳ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از پنج هزار و ۷۴۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۰۹ واحد افزایش داشت و بر روی کانال پنج هزار ۶۵۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۵۲۰ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۲۰ هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و فرابورس ایران (فرابورس) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد بیمه کوثر (کوثر)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، پتروشیمی غدیر (شغدیر) و شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین