کد خبر: ۶۳۵۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

اروپا نگران ادامه حضور ترامپ در کاخ سفید

پس از پایان نطق سالانه دونالد ترامپ، آنهم در مکانی که دادگاه وی برگذار شده بود، آنچه که در این نشست پر حاشیه رخ داد و حکایت از شکافی عمیق بین دموکرات ها و جمهوریخواهان به ویژه با شخص رئیس جمهوری دیده شد، اکنون رهبران اروپا از احتمال حضور یک دوره چهارساله دیگر ترامپ در قدرت نگران هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری سی ان ان روز چهارشنبه ضمن پرداختن به مسائل حاشیه ای این نطق که بسیار نمود داشت، با اشاره به دست ندادن ترامپ با رئیس مجلس نمایندگان و پاره کردن متن سخنرانی ترامپ از سوی نانسی پلوسی، واکنش های بین المللی به ویژه اروپایی ها را به این سخنرانی مورد تحلیل قرار داد.

نیک رابرتسون خبرنگار این شبکه خبری از لندن در گزارشی تاکید کرد: سکوت جهانیان به ویژه رهبران اروپا دیده می شود، هرچند ترامپ در نطق سالانه خود به اروپا نپرداخت، اما رهبران کشورهای اروپایی نیز لزومی نمی بینند که بخواهند دراین مورد اظهارنظری کنند، چراکه بیمناک از آن هستند که ترامپ برای یک دوره چهار ساله دیگر در کاخ سفید ماندگار شود و این یک واقعیت نگران کننده جهانی است.

اروپا نگران ادامه حضور ترامپ در کاخ سفید

وی افزود: اروپایی های علاوه بر دیدن آنچه در سخنرانی سالانه ترامپ در صحن مجلس سنا گذشت، شاهد عملکرد ضعیف و به هم ریخته دموکرات ها در انتخابات آیوا بودند.

رابرتسون گفت: در انتخابات آیوا اروپایی ها شاهد آن بودند که در صف دموکرات ها شخصیتی قدرتمند وجود ندارد تا بتواند با ترامپ در انتخابات پیش رو تقابل کند.

خبرنگار این شبکه تلویزیونی آمریکایی ادامه داد: اروپایی ها نگران و بیمناک از چگونگی برخورد با ترامپ برای یک دوره چهار ساله دیگر هستند، اروپایی ها در دو حوزه «اقتصاد» و «امنیت» با وی بخصوص در بخش امنیت دچار چالش های گسترده ای هستند.

رابرتسون گفت: اروپایی ها بیشتر نگران موضوع امنیت و چگونگی مناسبات فراآتلانتیکی (باآمریکا) هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: اروپا شاهد آن است که با ادامه حضور ترامپ در کاخ سفید «نظم جهانی» تغییر یابد و نگران های بر سر تصمیم گیری حیاتی و استراتژیک با همپیمان آمریکایی و با حضور ترامپ در کاخ سفید افزایش خواهد یافت، در چنین شرایطی بر این باورند باید در اتکا به آمریکا تجدیدنظر کرد.

دونالد ترامپ پیش از پیروزی درانتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و پس از ورود به کاخ سفید، همواره طرف اروپایی را به خروج از پیمان های مهم بین المللی از جمله پیمان نظامی آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو تهدید کرد و اروپا را برای بالا بردن سهم مالی خود دراین پیمان تحت فشار قرار داد.

وی همچنین در زمینه اقتصادی نیز برخی تعرفه های گمرکی بر کالاهای اروپایی اقدام اعمال کرد که با واکنش اروپایی ها مواجه شد، این درحالی هست که با چین نیز طی سه سال گذشته جنگ تجاری به راه انداخت که کارشناسان اقتصادی آن را خطری برای کل اقتصاد جهان بر شمردند.

رای نهایی دادگاه استیضاح ترامپ قرار است روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه در صحن مجلس سنا برای ماندن و یا برکناری ترامپ برگزار شود.

ترامپ به «سو استفاده از قدرت» و ایجاد مانع در روند تحقیقات کنگره متهم است که جمهوریخواهان اتهامات وارده از سوی دموکرات ها را در آن حدی که منجر به برکناری وی شود نمی دانند و قصد دارند تا رای به تبرئه شدن رئیس جمهوری آمریکا دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین