کد خبر: ۶۳۵۱۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴

بورل با رویکرد کاهش تنش راهی واشنگتن می‌شود

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تلاش برای کاهش تنش در منطقه، ‌روانه آمریکا می‌شود و در روزهای پنجشنبه و جمعه(۱۷ و ۱۸ بهمن‌ماه) با مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور و جرد کوشنر مشاور ارشد کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، ‌سرویس خارجی اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه 16 بهمن‌ماه) با صدور بیانیه‌ای از این دیدارهای برنامه‌ریزی شده خبر داد.

پمپئو باوجود اختلاف با اروپایی‌ها بر سر ایران، کوشیده است روابط دوستانه‌تری را با مقام‌های تازه وارد به اتحادیه اروپا از جمله بورل برقرار کند، امری که نشان از پایان مناسبات مغشوش بین واشنگتن و بروکسل از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ دارد.

بورل با رویکرد کاهش تنش راهی واشنگتن می‌شود

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: این دیدارها، فرصتی برای پیشبرد مذاکرات در زمینه سیاست خارجی بین اتحادیه اروپا و آمریکا فراهم می‌کند و باید به طور ویژه بر راه‌هایی با هدف تقویت مناسبات ترانس آتلانتیک متمرکز باشد. ۹۱۰۹

بورل به تازگی به خاورمیانه از جمله ایران سفر کرد و ماموریتش برای سفر به این منطقه را تلاش برای حفظ ثبات، امنیت و ایجاد اعتماد میان بازیگران منطقه توصیف و خاطرنشان کرد، امنیت خاورمیانه تاثیر مستقیمی بر امنیت اروپا دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از بازگشت از تهران به بروکسل، بر لزوم ادامه تلاش‌ها برای زنده نگه‌داشتن برجام تاکید کرد و گفت: در این سفر، علاوه بر دیدار با مقام‌های ایران، با شماری از مقام‌های عالی‌رتبه در منطقه از جمله وزیر امور خارجه عربستان، امارات و اردن ملاقات و با رئیس جمهوری عراق نیز (تلفنی) صحبت کردم.

وی مشکل اصلی خاورمیانه را فقدان اعتماد توصیف کرد و با یادآوری برنامه سفرش به واشنگتن، گفت اتحادیه اروپا به تلاش‌ها برای بازسازی اعتماد میان بازیگران و حفظ ثبات در این منطقه ادامه می‌دهد.

بورل برای نخستین بار در مسند مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، صبح دوشنبه (۱۴ بهمن ‌ماه) در صدر هیاتی به تهران سفر کرد و در دو نوبت با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درخصوص برجام، مناسبات دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.

وی همچنین با حسن روحانی رئیس جمهوری و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار و گفت وگو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین